דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

אל תשליכני / חקירה סמויה חשפה מסכת התעללויות בבית חולים סיעודי-גריאטרי

סוכן סמוי של משטרת ישראל שפעל בבית חולים בנס ציונה הביא למעצרם של חמישה מעובדי המוסד: אח מוסמך וארבעה מטפלים סיעודיים | משרד הבריאות פועל להפסקת האשפוז במוסד עד לתום הבירור וקורא למיצוי הדין עם החשודים

קשישים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
קשישים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

חקירה סמויה שיזמה היחידה המרכזית במשטרת ישראל בבית חולים סיעודי-גריאטרי בנס ציונה, שכללה החדרת שוטר כסוכן סמוי לצוות המוסד, הביאה לחשיפת חשדות חמורים של התעללות בקשישים תשושי נפש וחסרי ישע. הבוקר (שני) נעצרו לחקירה חמישה מעובדי המוסד: אח מוסמך וארבעה מטפלים סיעודיים.

משרד הבריאות פועל להפסיק את האשפוז במוסד הגריאטרי עד לבירור מקיף. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן גינה את האלימות כלפי חסרי הישע ושיבח את הערונות של המשטרה ושל המחוז שאיפשרו את חשיפת המקרה. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר: "המשרד לא יסבול מקרים מן הסוג הזה וימצא עם המוסד את כל ההליכים לשלום המטופלים".

במהלך החקירה הסמויה תועד אח מוסמך שניגש למיטתו של חולה סיעודי בן 85 ומכה אותו באגרופו ברגליו פעם אחר פעם תוך כדי טיפול בעירוי. האח נצפה ממשיך להכות אותו תוך כדי סגירת חיתול חד-פעמי ומזיז בכוח את ראשו של הקשיש. מסכת הכאת הקשיש נמשכת גם בהמשך הטיפול בו וכוללת אגרופים לכתף, והסטה של ידיו של הקשיש מפניו בכוח.

במועד אחר, כעבור מספר ימים, נצפה אותו האח ניגש למיטתו של אותו קשיש מניח על ראשו ופניו של הקשיש שמיכה ולוחץ. בהמשך הוא נצפה מכה אותו באזור הכתף והגרון, מניח שוב שמיכה על ראשו ונשען עם ידו על ראשו של הקשיש שניות ארוכות. במועד אחר, נצפה האח מכניס אצבעות לפיו של הקשיש, מכסה שוב את ראשו בשמיכה ולוחץ.

מטפל סיעודי במוסד נצפה ניגש לקשיש בן 81 ומכה אותו באגרוף, ומטפל אחר ניגש לאותו קשיש במועד אחר וסוטר לו בחוזקה על לחיו. במקרה אחר נצפה מטפל כשהוא מנסה להרכיב משקפיים למטופל קשיש תוך שימוש בכוח.

בחקירה הסמויה נחשף כי אנשי הצוות נוהגים להשתמש בחדרי המטופלים כמלתחה, משתמשים במקלחות ובמקרה אחד אף מקיימים בחדרי האשפוז יחסי מין.

החקירה הסמויה נפתחה לאחר שהגיע למשטרת ישראל מידע על מקרים של הפעלת כוח כלפי מטופלים במוסד. על פי הודעת המשטרה, בשל מורכבות ביצועה של חקירה מסוג זה הכוללת איסוף ראיות במוסד רפואי סגור בו חלק לא מבוטל מהמטופלים במחלקות הנו סיעודי ותשוש נפש, הוחלט ביחידה המרכזית על החדרת שוטר כסוכן סמוי כעובד במקום. הסוכן, בלש באחת מתחנות המחוז, התקבל לעבודה בצוות הלוגיסטי של המוסד הרפואי, ועסק במשך שבועות ארוכים באיסוף ראיות בתוך המוסד.

החשודים (50, 45, 43, 33,43) תושבי לוד, ראשון לציון ורמלה נעצרו והובאו לחקירה בחשד לעבירות של התעללות בחסר ישע, תקיפת חסר ישע ועבירות נוספות.

איגוד בתי אבות ודיור מוגן (א.ב.א) מסר בתגובה כי "א.ב.א מגנה מכל וכל אלימות באשר היא ומצר על קרות האירוע. א.ב.א קורא למקבלי ההחלטות בישראל להוביל רפורמה של ממש בתחום שתאפשר גיוס כח אדם מקצועי ואיכותי לענף הסיעוד. אם המחסור בכוח אדם יימשך והממשלה לא תאשר מידית הבאת עובדים זרים לענף הסיעוד אנו נגיע למצב שניאלץ להשבית את ענף האשפוז הסיעודי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!