דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שירותי הכבאות

משבר בכבאות / האוצר מסרב להמשיך את המו"מ עם הכבאים - והם יעבדו במתכונת שבת

על אף ישיבה מוצלחת בשבוע שעבר, סירבו באוצר לדחות את הדיון מחר בבית הדין לעבודה, כפי שביקשו הכבאים | מ"מ יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל ל'דבר ראשון': "האוצר מבקש להפחית שכר באופן חד צדדי לכבאים בעקבות טענות לחריגות שכר"

(קרדיט: ועד עובדי הכבאות)
(קרדיט: ועד עובדי הכבאות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות סירוב משרד האוצר לשבת למו"מ עם נציגי הכבאים והסתדרות עובדי המדינה סביב הטענות הממונה על השכר לחריגות שכר במערך הכבאות, יעבור היום (שלישי) המערך למתכונת שבת מהשעה 12:00.

במכתב ששלח מ"מ יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, לסגן בכיר לממונה על השכר דיאא אסדי, טען בר-טל שעל אף בין הנציבות להסתדרות ולנציגי הכבאים התקיימה ביום ראשון ישיבה מוצלחת וברוח טובה – נציגי האוצר סירבו לבקשתם לדחות את הדיון המשפטי שנקבע מראש. כתוצאה מכך יגיעו הכבאים לדיון המשפטי בנושא בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ביום שלישי.

כבאים בבית שמש, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: גיא אסייג / פלאש 90).
כבאים בבית שמש, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: גיא אסייג / פלאש 90).

"האוצר מבקש להפחית שכר באופן חד צדדי לכבאים בעקבות טענות לחריגות שכר. גם כשמזמינים אותם למו"מ כלכלי בנושא הם לא מגיעים, אלא מתעלמים בכוונה", אמר בר-טל לדבר ראשון, "במשרד האוצר פשוט מתעלמים ולא מוכנים לשתף פעולה. נותנים לכבאים לריב עם הנציבות ולנציבות לריב עם הכבאים. אנחנו חושבים שזו התנהלות שערורייתית של המדינה כלפי רשות ציבורית".

גם בקשת השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי נציגי אגף השכר באוצר יצטרפו לצוות המו"מ לא זכתה לדבריו, לתשובה. "במקום להשיב לנו, הבנתי כי נציגים של נציבות הכבאות ננזפו על עצם העלאת רעיון ומחשבה מעין זו" כתב בר-טל.

"לאור העובדה שאתם מבקשים ליצור בוקה ומבולקה ולהותיר אי שקט במערך הכבאות, מחר בשעה 12:00 יעברו שירותי הכבאות לעבודה במתכונת שבת, וכבאים מכל הארץ יגיעו לדיון המשפטי, ולא יוכלו לבצע משימות, וככל שתמהרו ותפחיתו משכרם של הכבאים, יחלו צעדים ארגוניים רחבי היקף", הבהיר בר טל במכתבו. "אנו מצרים מאד על התנהלותכם חסרת הרגישות, ועל התעלמותכם מהנחיות הדרגים הבכירים ביותר. הצעדים שיינקטו ואי הנעימות, הם על אחריותכם בלבד, ובשל התנהלותכם".

ארדן נכנס לתמונה

בשבוע שעבר פנה השר ארדן לשר האוצר ולנציב שירות המדינה וכתב כי חלון ההזדמנויות שנוצר לממש את ההבנות שהושגו בין הצדדים בליווי אנשי משרדו, הולך ומתקצר, וכי הוא מבקש את מעורבותם האישית – להנחות את הכפופים להם לפעול לפתרון הסכסוך הממושך בכבאות.

"המצב הקשה השורר בכבאות והצלה, מחייב אותי כשר האמון על הרשות לפעול במסגרת אחריותי למניעת פגיעה והצלת חיי אדם. להביא במידיות לתפקודה התקין של הרשות כארגון הצלה במדינת ישראל" כתב. "עם זאת, האחריות שלכם אינה פחותה מהאחריות שלי לאור סמכויותיכם וסמכויות הגופים הכפופים לכם והנדרשים לפתרון הסכסוך. לצערי זו אינה התחושה המתקבלת בחלק מהמקרים, ואשמח לפרט בעל-פה".

הסכם ההבנות שנחתם בדצמבר בליווי אנשי המשרד לביטחון פנים, לאחר עיצומים ממושכים בכבאות, יהא תקף עד אמצע חודש מרץ. על פי ההסכם, הושבו לעובדים כספי רווחה שלא שולמו להם ורשות הכבאות חזרה לשגרה מלאה, בעוד הצדדים נכנסו למשא ומתן על הסכם קיבוצי כולל, ובכלל זאת על נושא טענות האוצר לחריגות שכר וההתמודדות עימן, שאמור היה להיות מלווה על ידי נציגי משרד האוצר.

תגובת משרד האוצר: "לאחרונה התגלו מספר תשלומים ששלומו שלא כדין למספר כבאים, ביניהם יו"ר וועד לארגון הכבאים מר אבי אנקורי. בהתאם למדיניות המשרד האוצר הודענו לעובדים על ביטול תוספת השכר ששולמה בניגוד לחוק ועל דרישת השבה לתשלומים ששולמו ביתר. צר לנו כי ההסתדרות הכללית בוחרת לנקוט בצעדים כוחניים על מנת להגן על עובדים המקורבים לה ועל חשבון ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל חלף בחינת הנושא בבתי הדין כמקובל".

בנציבות בחרו שלא להגיב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!