דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

אלימות כלפי נשים / למרות המחאה הציבורית: הנאשם ברצח תהילה נגר יורשע בהריגה בלבד

הסדר הטיעון שהושג בין הפרקליטות לראיד רושרוש, בן זוגה לשעבר של נגר, אושר הבוקר בבית המשפט המחוזי בנצרת | גופתה של נגר, בת 31 מקיבוץ גינוסר, נמצאה בדצמבר 2016 כשעליה סימני חבלה קשים

משפחה וקרוביה של תהילה נגר על יד קברה, במחאה על הסדר הטיעון שהושג עם הרוצח ראיד רושרוש, פברואר 2019 (צילום: פלאש90)
משפחה וקרוביה של תהילה נגר על יד קברה, במחאה על הסדר הטיעון שהושג עם הרוצח ראיד רושרוש, פברואר 2019 (צילום: פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל אתמול בבוקר (שלישי) את הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות ובין ראיד רושרוש, שהואשם ברצח בת זוגו לשעבר תהילה נגר. גופתה של נגר, בת 31 מקיבוץ גינוסר, נמצאה בדצמבר 2016 עם סימני חבלה קשים בראשה ליד צומת מגדל בצפון. רושרוש היה בן זוגה במשך כשנה וחצי, במהלכן נהג להכות אותה ולפעול כלפיה באלימות.

במסגרת הסדר הטיעון שואשר הבוקר, הודה רושרוש בהריגתה של תהילה נגר ז"ל, ובעבירות נוספות שביצע כלפיה. הפרקליטות תדרוש את העונש המירבי לעבירת הריגה, עשרים שנות מאסר בפועל. כן תדרוש עונש מאסר על התנאי ופיצוי למשפחתה של נגר.

ראיד רושרוש, שהורשע בהריגת תהילה נגר בבית המשפט המחוזי בנצרת, פברואר 2017 (צילום: פלאש 90)
ראיד רושרוש, שהורשע בהריגת תהילה נגר בבית המשפט המחוזי בנצרת, פברואר 2017 (צילום: פלאש 90)

הרצח זעזע רבים, בין היתר בזכות פרטיו הקשים: גופתה של נגר נמצאה בשעות הבוקר המוקדמות בסמוך לכביש. היא נמצאה כשעל גופה סימני חבלה קשים, כאשר על פי החשד השתמש רושרוש באבן שפה כבדה על מנת להביא למותה. לדעת חוקרי המוות, נמצאו בזירה סימנים שהעידו על תקיפות מוקדמות טרם הרצח באמצעות אבן השפה, כמו גם על מאבק בין השניים.

המשפט בעניינו של רושרוש החל בשנת 2017. בשבוע האחרון, פורסם כי מתקיימים מגעים בין פרקליטות מחוז צפון ובין סוללת סנגוריו של רושרוש, במטרה להגיע להסדר טיעון שיסיים את המשפט, ובו יורשע רושרוש בהריגה ולא בעבירת הרצח החמורה יותר. פרסום המגעים הביאו למחאה ציבורית רחבה, שתקפה את הסדר הטיעון ואת ההרשעה בעבירה מקלה במקרה רצח קשה כל כך.

היום, הובא הסדר הטיעון בין הצדדים לבית המשפט המחוזי בנצרת, שקיבל את ההסדר. רושרוש יורשע בעבירת הריגה בלבד. הסדר הטיעון לא כולל הסכמה לגבי העונש שיוטל על רושרוש, והפרקליטות דורשת לגזור עליו 20 שנות מאסר. סנגוריו של רושרוש צפוים לבקש עונש קל יותר.

רושרוש, בן 27, הינו תושב הכפר מע'ר. כתב האישום המקורי נגדו כלל עבירות רצח, תקיפה הגורמת לחבלה, ועבירות נוספות. על פי כתב האישום, כאשר היו השניים במערכת יחסים זוגית, נהג רושרוש להכות את נגר, "להכאיב לה, להשפילה ולבזותה". כתב האישום מתאר מקרה, שאירע כחודשיים לפני הרצח, בו תקף רושרוש את נגר עד שנאלצה להגיע לבית חולים. לאחר אירוע זה, איים רושרוש לכאורה על נגר כי אם תספר למישהו שהוא נוהג כלפיה באלימות, הוא יפרסם תמונות אינטימיות שלה אותן שמר בחזקתו.

המקום בו נמצאה גופתה של תהילה נגר ז"ל , בכניסה למגדל (צילום: דוברות המשטרה)
המקום בו נמצאה גופתה של תהילה נגר ז"ל , בכניסה למגדל (צילום: דוברות המשטרה)

מפרקליטות מחוז צפון נמסר הבוקר כי "מדובר בתיק שבוסס מלכתחילה על ראיות נסיבתיות. אין שום ראיה ישירה המוכיחה כי הנאשם הוא שביצע את העבירה שכן איש לא היה עד לאירוע והנאשם הכחיש את מעורבותו  במות המנוחה עד לרגע בו חתם על ההסדר והודה בעובדות כתב האישום המתוקן. למרות הכחשתו, התביעה סברה לאורך כל הדרך כי יש די ראיות נסיבתיות להוכיח את מעורבות הנאשם במותה של המנוחה. אולם התביעה גם סברה כי לא יהיה זה נכון להתעלם מקשיים ראייתיים שעלו במהלך המשפט ועל כן הסכימה לחתום על הסדר הטיעון".

עוד הסבירה הפרקליטות כי "התיקון בעובדות כתב האישום מתייחס אך ורק ליסוד הנפשי שבעבירה, וזאת בעקבות קושי משפטי שהתעורר במהלך ניהול המשפט, גם בהקשר זה. נוסף לקושי המשפטי קיימים קשיים נוספים שעלו במהלך ניהול המשפט והנוגעים לחומר הראיות. מטעמים משפטיים ואחרים, הנוגעים, בין היתר, לצנעת הפרט – לא נוכל לפרטם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!