דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

מאגפים מימין / פרצופים חדשים ב"ימין החדש" שממצב עצמו כיחידה צבאית

עם חמש נשים בעשירייה הראשונה ושורה של שמות "רעננים", מפלגתם של בנט ושקד ממשיכה לנסות להתנער מתדמית מפלגת הימין הקיצונית ולקרוץ לבוחרים חילונים ומצביעי ימין-מרכז

נפתלי בנט ואיילת שקד מכריזים על מפלגת הימין החדש, 29 בדצמבר 2018 (צילום: יוסי זליגר  פלש 90)
נפתלי בנט ואיילת שקד מכריזים על מפלגת הימין החדש, 29 בדצמבר 2018 (צילום: יוסי זליגר פלש 90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

מפלגת "הימין החדש" פירסמה היום (רביעי) את רשימת המועמדים המלאה שלה לכנסת ה-21. כך נראית העשיריה הראשונה: 1. נפתלי בנט 2. איילת שקד 3. אלונה ברקת 4. מתן כהנא 5. שולי מועלם 6. קרולין גליק 7. אלישיב רייכנר 8. אורי שכטר 9. עמיחי שיקלי 10. שירלי פינטו.

שאר המועמדים: 11. יום טוב כלפון 12. רן בר יושפט 13. רוני ססובר 14. משה פלד 15. יוחאי עזרא 16. נחי אייל 17. ענת ציפיקין אביבי 18. שי מימון 19. דוריון כהן-נוב
20. יעל יהב 21. ניר הרמן 22. אוהד אוזן 23. ג׳רמי סלטן 24. יוסי מנדלביץ.

אתמול ושלשום הוציאה המפלגה הודעות מפורטות על ארבעה מהמועמדים החדשים המאיישים מקומות גבוהים יחסית ברשימה: אלישיב רייכנר, אורי שכטר, רן בר-יושפט ועמיחי שיקלי. למעט רייכנר, שבהודעה על הצטרפותו תואר כ"לוחם" ו"פייטר" המצטרף ל"סיירת" של הימין החדש, שלושת האחרים הם בעלי רזומה צבאי בולט, והטרמינולוגיה בהודעות על הצטרפותם יוצרת לרגעים את הרושם שהימין החדש היא יחידה צבאית לא פחות ממפלגה.

רייכנר הוא בעל טור ב"מקור ראשון", סופר ופעיל חברתי המתגורר מזה שנים בירוחם, שם למד בצעירותו בישיבת הסדר. הוא מתמקד בכתיבה בנושאים חברתיים ופעיל בשנים האחרונות ב"מנהיגות תנועת הפריפריות", העוסקת בקידום צדק חלוקתי בין הרשויות בפריפריה. הוא חבר מליאת בני עקיבא, כתב בעבר ב"הצופה" והיה עוזרו של חבר הכנסת המנוח אורי אורבך, כששימש מנהל התוכניות בערוץ "תכלת".

ספריו עוסקים בנושאים מגוונים, בהם ההתיישבות החברתית והקהילתית בערי פריפריה, חינוך משלב וסיפורו של גוש קטיף. הוא עסק גם בכתיבה ביוגרפית, בספרים על מייסד מפלגת מימד, הרב יהודה עמיטל, סיפורו של הרופא שמואל גיליס וסיפור חייו של הרב חיים דרוקמן. רייכנר, נשוי לדפנה ואב לחמישה, אמר על הצטרפותו לימין החדש כי הוא מבקש "להשמיע קול דתי-לאומי חברתי מהנגב".

יו"ר ההמפלגה נפתלי בנט אמר כי רייכנר הוא "פייטר של הפריפריה" ו"לוחם למען צמצום פערים ולמען מתן הזדמנות הוגנת יותר לכל ילדה וילד". שרת המשפטים איילת שקד אמרה שרייכנר "מייצג את ערכי הציונות והישראליות העמוקים ביותר. ערכים של הפרחת הנגב, כמצוותו של בן גוריון, ושל תורה ועבודה… כלכלה חופשית וליברלית עם רגישות חברתית".

מימין: אלישיב רייכנר, אורי שכטר, רן בר-יושפט ועמיחי שיקלי (צילום אורי שכטר: מיטל כהן, ״רגעים מנצחים״)
מימין: אלישיב רייכנר, אורי שכטר, רן בר-יושפט ועמיחי שיקלי (צילום אורי שכטר: מיטל כהן, ״רגעים מנצחים״)

אורי שכטר, סגן ראש מועצת גוש עציון, הוא גם מנכ"ל ארגון שורשים של ארגון רבני צהר, המסייע לאנשים לברר את יהדותם לפני נישואיהם. בעברו היה מנהל התחנה המרכזית בירושלים ומנכ"ל חברת "גרופ". שכטר הוא סגן אלוף במילואים ובמבצע צוק איתן שירת כסגן מפקד חטיבת מילואים של הנח"ל. הוא תושב ראש צורים, פעיל במכינות קדם צבאיות, והקים עם אשתו בית לחיילים בודדים. לבני הזוג שכטר שבעה ילדים.

בנט אמר עליו כי הוא מביא איתו מארגון צהר את הרוח של יהדות מקרבת ומאחדת, וכי הוא "איש ארץ ישראל היפה, המגלם בדמותו את פניה היפות של היהדות המסבירה פנים לכל אדם בהתנדבות ובמאור פנים". שקד אמרה כי הוא מייצג את אנשי "הכיפות השקופות" ו"עוסק בקירוב לבבות בין דתיים לחילוניים, מתוך הבנה שרב המשותף על המפריד".

מצטרף שלישי הוא רן בר-יושפט, סמנכ"ל מחקר בגוף החשיבה הימני "קהלת". בר-יושפט חוקר כדוקטורנט באוניברסיטת חיפה את יהדות ארה"ב, יזם חברתי ופעיל הסברה בחו"ל, בין היתר במסגרת הסוכנות היהודית וארגון ״Stand With Us״. יש לו תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית ושני תארים שניים, אחד במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב והשני בהיסטוריה של יהדות ארה"ב מאוניברסיטת חיפה.

בר-יושפט פירסם שני ספרים. האחד, "טסתי לדבר על ישראל", עוסק בהסברה ישראלית בחו"ל, והשני, "באתי לעשות שבת", עוסק ביחס ליום השבת בקהילות השונות בישראל. בר-יושפט הוא אלוף הארץ לשעבר בלחימה משולבת, שירת בצה"ל כלוחם ביחידת מגלן ואיש מילואים ביחידה מובחרת. בר-יושפט מסר כי בכהונתו בכנסת יתמקד "בקידום כלכלה ליברלית וחיזוק עקרונות השוק החופשי, בעיצוב זהותה הלאומית של ישראל ובחיזוק הקשר של מדינת ישראל עם יהדות התפוצות".

בנט תיאר אותו כ"לוחם הסברה" וכמי שתרם "למהפכה המשפטית שהשרה שקד הובילה במערכת המשפט". שקד, שכשרת משפטים עבדה בצמוד לאנשי קהלת, אמרה שהוא מקדם את "התפיסה המשפטית שלנו" ושהוא "מצליח לדלג מעל המחיצות המדומיינות שקיימות בחברה הישראלית, וליצור חיבור אמתי בין העולם החילוני והעולם הדתי".
המצטרף הרביעי, עמיחי שיקלי, הוא רס"ן במילואים, שייסד ב-2010 את מכינת "תבור – המדרשה למנהיגות ציונית", בה למדו מאז כ-400 צעירים. שיקלי (37) הוא בוגר תואר ראשון בהצטיינות בלימודי המזרח התיכון באוניברסיטת חיפה, ותואר שני בלימודי דיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת תל אביב. הוא נשוי ואב לשלושה, תושב קיבוץ חנתון.

על-פי הודעת הימין החדש, שיקלי "פנה לעשייה חינוכית לאחר שירות קרבי משמעותי כמפקד ולוחם בסיירת גולני, כקצין בשייטת 13 וכמפקד פלוגה ביחידת אגוז. במילואים משמש כמפקד פלוגה בחטיבת גולני. את מכינת 'תבור' הקים במטרה לחבר את צעירי ישראל לשורשיהם היהודים-ציוניים, ולעודדם לשירות משמעותי ופיקודי בצה״ל".

בנט כינה את שיקלי "שחקן נשמה, מטובי בניה של הארץ הזו. לוחם, מחנך ויזם חברתי שפועל בכל כוחו לחיזוק החברה הישראלית ועשיית טוב בעם ישראל. עם עמיחי לצידנו, אין ספק שישראל תחזור לנצח". שקד חזרה על חשיבות החיבורים בין חלקי העם, שלהם שיקלי יתרום לדעתה.

שיקלי עצמו אמר כי לאחר עשור של עשייה חברתית וחינוכית הוא מצטרף לפוליטיקה כדי "להביא את רוח המכינות של אחדות ואהבת ישראל ללב השיח הציבורי. עלינו להבטיח כי המושגים ציונות ויהדות שלשמם קמה מדינת ישראל יוסיפו להיות ברורים, בייחוד אל מול גלי האנטישמיות הגואים באירופה ובעולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!