דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הבריאות

תזוזה בדרום / משרד הבריאות פרסם קול קורא להקמת בית חולים חדש בבאר שבע

הקמת בית החולים החדש נחשבת לאחת המשימות החשובות ביותר במערכת הבריאות | החשש: אי הסכמות בין משרדי הבריאות והאוצר בנוגע לאופן הפעלתו יובילו לעיכוב נוסף

המרכז הרפואי סורוקה (צילום: ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיוויקי)
המרכז הרפואי סורוקה (צילום: ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיוויקי)
ספי קרופסקי
ספי קרופסקי
ראש מערכת החדשות ועורך הבריאות
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות פרסם אתמול (שלישי) קול קורא להקמת בית החולים החדש בבאר שבע המיועד לבעלי עניין המעוניינים לקחת חלק פעיל בהקמת בית החולים. בהודעה שפורסמה היום נכתב כי השאיפה היא עודנה להקים את המרכז החדש עד תאריך היעד שהוצב בהחלטת הממשלה – 2025.

סחבת מדאיגה בנגב 

הקמת בית החולים החדש נחשבת לאחת המשימות החשובות ביותר במערכת הבריאות, כשעד כה נרשמה סחבת וגם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן העיד בסוף השנה שעברה כי הקמתו עלולה להידחות. ליצמן הביע אז חשש כי ההליך צפוי לקחת כשמונה שנים, ואף צפה קרבות מול האוצר בנוגע למתכונת הקמתו.

לפי ההודעה, ועדת היגוי בראשות מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב כבר פועלת לשם קידום "מכלול ההיבטים הנוגעים להקמתו של בית החולים". בקרוב היא צפויה להגיש את מסקנותיה לממשלה. המידע שיתקבל במסגרת הקול הקורא אמור לשמש לשם קבלת החלטות על אופן הקמת בית החולים ושיטת הפעלתו.

על הקמת בית החולים החדש, שעתיד להיקרא על שם שמעון פרס, סוכם בממשלה עוד ב-2014. כבר בשלב הראשוני ואולי על רקע הלקחים שנצברו מהסחבת בפתיחת בית החולים הציבורי החדש באשדוד, נקבע כי שנת היעד לפתיחתו תהיה 2025, על פניו לא מעט זמן להוציא את ההליך הביורוקרטי והסבוך לדרך; העיקר שיהיה בית חולים נוסף לסורוקה בבאר שבע, המרכז הרפואי היחיד בישראל בין אשקלון לאילת.

החשש הנוכחי הוא לאי הסכמות בין משרדי הבריאות והאוצר בנוגע לאופן הפעלתו של בית החולים הציבורי החדש. במשרד הבריאות מעדיפים שהוא יהיה ממשלתי, כלומר בבעלות ישירה של המדינה; בעוד שבמשרד האוצר צפויים להעדיף את המודל בו נפתח בית החולים החדש באשדוד, של מעין "קבלנות משנה" – הפעלת בית חולים ציבורי על ידי קופת חולים, או במקרה האחרון – רשת אסותא הנמצאת בבעלות אחת הקופות (מכבי).

משה כחלון בכנס ההשקה של קמפיין הבחירות באשקלון. (צילום: אלעד מלכה)
משה כחלון בכנס ההשקה של קמפיין הבחירות באשקלון. (צילום: אלעד מלכה)

שר האוצר משה כחלון מסר היום כי "בניית בית חולים חדש בדרום הוא מהלך הכרחי, וחשוב שאמור על פי התחזיות המקצועיות לשפר את חייהם ובריאותם של תושבי הדרום, ולהוות גם מקור תעסוקה ומחקר משמעותי בנגב. גורמי המקצוע במשרדי האוצר והבריאות ישקיעו את כל המשאבים הדרושים להצלחת בית החולים החדש".

סגן שר הבריאות ליצמן אמר כי "בהמשך לעבודת המטה שנעשתה על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות, זוהי בשורה חשובה לצמצום הפערים בשירותי הרפואה בפריפריה. זכינו לחנוך לאחרונה בית חולים חדש באשדוד, ואני מאמין שבשנים הקרובות כבר נראה בשטח בית חולים חדש הולך ונבנה בנגב".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ׳, אמר כי "זוהי בשורה חשובה לתושבי הנגב. אחרי עבודה מאומצת, יחד עם משרדי האוצר והבריאות, הגענו לרגע המיוחל שמניע באופן מעשי את הקמתו של בית החולים השני בנגב". מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב הוסיף: "הקמת בית חולים זהו לא צעד פשוט. זהו מהלך אדיר שמכיל בתוכו המון מורכבויות והיבטים. הנושא מצריך שיתופי פעולה רוחביים בין עשרות גורמים, והקול קורא לציבור הוא צעד נכון בתהליך. אני סבור שבעבודה נכונה נוכל לחנוך את בית החולים החדש בעוד כ-5 שנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!