דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חוסן לישראל

בחירות 2019 / גנץ: "אתקשר לחברי יאיר לפיד ואציע לו להיפגש עוד הערב"

חוסן לישראל הציגה את רשימתה לכנסת, ויו"ר הרשימה גנץ פתח במתקפה נגד נתניהו: "בימים שבהם סיכנתי את חיי במדינות אויב, אתה פילסת את דרכך באומץ ובנחישות בין עמדות האיפור באולפני הטלוויזיה" | גנץ הציג את עיקרי מצעו: הגנה על שומרי הסף, קיר ברזל בטחוני ומדיני, הפסקת הפרטת מערכת הבריאות וברית הזוגיות

בני גנץ, חוסן לישראל (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
בני גנץ, חוסן לישראל (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

מפלגת חוסן לישראל הציגה הערב (שלישי) את רשימתה לכנסת בגני התערוכה בישראל, ויו"ר המפלגה בני גנץ נשא דברים: "אזרחיות ואזרחים, חברי הרשימה. בעשור האחרון שלטה בישראל מפלגת שלטון אחת. במפלגת השלטון שלט שליט יחיד. לא היתה לא אופוזיציה פנימית ולא אופוזיציה חיצונית. הוא שלט במדינה באמצעות הסתה, הולכת שולל, הטלת פחד. לא עוד. הפעם זה שונה".

בנאומו העלה גנץ את רף המתקפות והביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "השליט היחיד לחוץ, פוחד, מזיע. ליצני החצר שלו כבר לא צוחקים והמפלגה שלו מבוהלת. לראשונה מזה עשר שנים גם השליט וגם עושי דברו מבינים שהפעם עומדת מולם מפלגת שלטון חדשה. מפלגת שלטון של אחדות. מפלגת שלטון של תקווה. מפלגת שלטון אשר מציבה את ישראל לפני הכל. כבר עכשיו העם מבין: מפלגת השלטון היוצאת שלטה באמצעות הפרדה ושיסוי. מפלגת השלטון הנכנסת שלנו תשלוט באמצעות חיבור ואיחוד.

"בנימין נתניהו, עברתי איתך כתף אל כתף, ביחד עם משה בוגי יעלון חברי ושותפי לדרך. ניהלנו את מבצע צוק איתן שהביא שלוש וחצי שנים של שקט לדרום. ניהלנו אינספור מבצעים עלומים אשר הקנו לישראל ביטחון ויציבות. אני מכיר מקרוב את יכולותיך, אני מוקיר את תרומתך למדינת ישראל אך אני גם מכיר היטב את חולשותיך. כאשר אני שכבתי בתעלות הבוץ עם חייליי בלילות חורף קפואים – אתה, בנימין נתניהו, עזבת את ישראל כדי ללמוד אנגלית ולתרגל אותה במסיבות קוקטייל מפוארות.

חוסן לישראל (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
חוסן לישראל (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

"בימים שבהם פיקדתי על יחידת שלדג במבצעים מסכני חיים במדינות אויב, אתה, בנימין נתניהו, פילסת את דרכך באומץ ובנחישות בין עמדות איפור באולפני טלוויזיה. בשעה שאני הכשרתי דורות של מפקדים ולוחמים, אתה לקחת שיעורי משחק בסטודיו בניו יורק. ובלילות המתח והדריכות, שבהם נרדמתי לשעת שינה חטופה במדים ונעליים, אתה, בנימין נתניהו, חדרת לעמדות המדידה של מעצבי החליפות הנחשבים בעולם, ושבת בשלום לבסיסך במלונך היוקרתי.

"בעוד חודש וחצי נלך כולנו לבחור בין שליט שיש לו אנגלית מבוסטון, איפור כבד, וחליפות יוקרה – לבין מנהיגות ישראלית, אמיתית, אכפתית, לא מזויפת ולא מלאכותית. מנהיגות בגובה העיניים. בבחירות האלו ישראל צריכה לבחור: ביבי לפני הכל – או ישראל לפני הכל.

"עשר שנים שלטה כאן ממשלה מתנשאת ומסכסכת שלא הרגישה צורך להתאמץ עבור אזרחי המדינה בכלל, ועבור אלה שלא בחרו בה בפרט. במשך עשר שנים לא אתגרו אותה ולא עמדו נגדה. היא התמכרה למנעמי השלטון, לשחיתות ולנהנתנות. את הדאגה לאזרחים היא החליפה בסדר יום של שנאה. בעוד העם גילה נאמנות לה – היא לא גילתה נאמנות לעם. היא שכחה את העם. היא שכחה שבמלחמות ישראל אין ימין ואין שמאל, ושבתי הקברות הצבאיים אינם מחולקים לשמאל ולימין. היא שכחה את העיקר: ממשלה אמיתית אוהבת את אזרחיה ולא מאוהבת בעצמה.

"כדי להשמיד כל סיכוי להחלפת השלטון התפתח כאן שיח מסוכן של תיוג אנשים לפי נאמנותם לשליט היחיד. מי שלא כרע ברך – סומן כבוגד. כל איש ימין שהעז להשמיע ביקורת – תויג מייד כשמאלן מסוכן. אפילו אנשי ימין בכירים שהעזו להמרות את פי השליט כונו בשמות גנאי, ונשותיהם הוכפשו. יועץ משפטי לממשלה שמונה על ידי השליט, הפך לשמאלן בוגד כשלא עשה את מה שהשליט ציפה ממנו לעשות. מפכ"ל המשטרה שמונה על ידי השליט, כונה שמאלן ובוגד כיוון שהעז להיות נאמן לחוקי המדינה ולא לדרישות השליט. כך הפכה ישראל למדינה של שליט אחד ומפלגה אחת.

חוסן לישראל (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
חוסן לישראל (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

"אחיי ואחיותיי היקרים, בתשעה באפריל נחליף את הרוח הרעה ברוח חדשה וטובה. את מפלגת השלטון העייפה והשבעה, נחליף במפלגת שלטון חדשה ומנצחת של ווינרים נמרצים ותוססים.

"בשבועות הקרובים נציג את תוכנית החוסן הלאומי הכוללת שלנו, בין השאר את הנקודות הבאות על קצה המזלג ראשית, נגביל את כהונת ראש הממשלה ללא יותר משמונה שנים. נגן על נשיא המדינה, מוסדות המדינה והתרבות ומוסדות המשפט. ננהיג שירות אזרחי חברתי של כולם למען הכלל. נציב קיר ברזל ביטחוני וקיר ברזל מדיני, אשר יגנו על ישראל מכל איום. מול הכישלון בהורדת מחירי הדיור ויוקר המחיה נציג חזון כלכלי חזק. נקדם את בנייתן של מעל 50 אלף דירות בשנה, ונקבע שאחוז מהדירות בכל מתחם יוקצה לשכירות הוגנת ולטווח ארוך. נקדם תוכניות של דיור בר השגה, ונגדיל את היצע הדיור הציבורי. נמנה נציב יוקר מחיה הכפוף לראש הממשלה.

"עם המצוקה הקשה במערכת הבריאות נתמודד באמצעות שיפור התשתיות, נכריז על מצב חירום, נקים שני בתי חולים, נעצור את ההפרטה, ונגדיל את מספר האחיות והרופאים. כדי לתת מענה לאתגר הצפיפות נקים רשות תכנון לאומי רבת עוצמה, אשר יגויסו אליה מיטב הכוחות בארץ ובעולם, כדי לתכן את ישראל מחדש. ניזום מהפכת תשתיות, אשר תעניק לישראל מערכת תחבורה משולבת שתהיה מהמובילות בעולם. נשיק תוכנית ארצית לחיזוק כלכלת הכפר, ננהיג תמיכות ישירות בחקלאות על פי מודל ה-OECD, כדי להוריד את יוקר המחיה ולהחזיק את החקלאות, לא ניתן לה לדעוך. נאפשר תחבורה ציבורית בשבת ביישובים שיבחרו בכך, נתמוך בברית הזוגיות ונאמץ את מתווה הכותל".

כשעה לפני תחילת האירוע פירסמה חוסן לישראל את רשימת מועמדיה לכנסת ה-21:

1. בני גנץ 2. משה (בוגי) יעלון 3. אבי ניסנקורן 4. מיקי חיימוביץ 5. יועז הנדל 6. מיכאל ביטון 7. חילי טרופר 8. צבי האוזר 9. אורית פרקש הכהן 10. מירב כהן

11. אסף זמיר 12. יזהר שי 13. אורלי פרומן 14. עומר ינקלביץ' 15. ר'דיר מריר 16. אלון שוסטר 17. רם שפע 18. גדי יברקן 19. איתן גינזבורג 20. עינב קאבלה

21. יצחק אילן 22. הילה שי-וזן 23. משה (מוץ) מטלון 24. רות וסרמן לנדה 25. אלון טל 26. יאיר פרג'ון 27. עומר שליאר 28. מיכל קוטלר וונש 29. עידית וקסלר  30. קרן גונן

בין השמות המפתיעים ברשימה היו יזהר שי, משקיע הון סיכון במסגרת קרן קיינן פרטנרס, ויאיר פרג'ון, עד לאחרונה ראש המועצה האזורית חוף אשקלון. בשיחה עם 'דבר ראשון' אמר פרג'ון כי רק היום עודכן על כניסתו לרשימה, בעקבות היכרות ארוכת שנים עם גנץ. לדבריו, כאשר החליט גנץ להיכנס לפוליטיקה הוא שאל אותו אם יתמוך בו, ואם מבפנים או מבחוץ. כך, הסכמה כללית שנתן פרג'ון לתמיכה בכל דרך שיידרש, תורגמה היום למועמדותו לכנסת.

(צילום: דבר ראשון)
(צילום: דבר ראשון)

קודם לנאום גנץ ולהצגת המועמדים, נשאו דברים שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון, מספר 2 ברשימת חוסן לישראל-תל"ם. "הגיע הזמן לראש ממשלה שאין על מה לחקור אותו", אמר יעלון. "לצערנו, נתניהו איבד את הזכות המוסרית להנהיג את ישראל. נתניהו כשל בְּכֹל מבחן ערכי ציבורי בשנים האחרונות, והוא מטשטש במו ידיו כל זכר למי שהוא היה פעם וּלְמה שהוא עשה פעם. נתניהו שכח מזמן מיהם הרצל, ז׳בוטינסקי ובגין, מה היתה דרכם ומהי מורשתם. הוא מחריב את חברת המופת שהייתה חזונם, ובונה מערכים כוחניים של פייק ניוז, של בוטים, של לייקים קנויים מחו״ל, ושל ספינים שכבר אי אפשר להאמין לו ולהם.

"מי שמכנה את עצמו ״מר ביטחון״ מפקיר את מדיניות העמימות לצרכים פוליטיים ואת קווי הגנת הריבונות שלנו. זוהי לא רק הנכונות של נתניהו לוותר על בקעת הירדן- מהלך שמנעתי, אלא זה גם הניסיון לקנות שקט קְצַר מועד באמצעות פרוטקשן מביש לחמאס במזוודות עמוסות מיליוני דולרים וּבְאמצעות שחיקת ההרתעה –רק לשם הישרדות פוליטית בעודו שקוע עד צוואר בהישרדות משפטית-פלילית, ואנחנו אֶזְרְחֵי ישראל לא מעניינים אותו, אנחנו משעממים אותו.

"אנחנו מפריעים לו, התקשורת מפריעה לו, בתי המשפט מפריעים לו, השוטרים מפריעים לו, לוחמי השב״כ מפריעים לו, מפקדי צה״ל מפריעים לו… אנחנו מפריעים לו והוא נלחם בנו ולא למעננו, הוא נלחם במה שהוא מכנה ״אליטות שמפריעות לו לשלוט״. בְּכֹל הכוח והשררה הוא מפרק בשיטתיות את כל מה שמסמל ממלכתיות ונלחם בכל מי שמֵגֵן על הדמוקרטיה ועל הרקמה החברתית העדינה שלנו. את כל אלה הוא מנסה לנצח, אבל לחמאס הוא נכנע. הוא לא מהסס לשקר, הוא לא מהסס להטיל דופי, הוא לא מהסס להסית, הוא לא מהסס להמשיך וּלְטפטף לנו ש״אין עוד מִלְבדו״, שאין לו תחליף. אז זהו, שיש. אנחנו, יחד, נשים לזה סוף. הגיע הזמן למנהיגות שדואגת לעמה, לא לעצמה.

"בני ואני פגשנו באויב בכל זירה אפשרית, גם במקומות והזדמנויות שקשה להעלות על הדעת. לחמנו וניצחנו, תכננו וביצענו, הלכנו בראש ולקחנו אחריות למען ביטחון ישראל כל חיינו. איש לא ילמד אותנו מהו ביטְחוֹן ישראל, איש לא יפקפק בניסיוננו להנהיג, להוביל באומץ וּלְהגן על המולדת. אנחנו, שיודעים היטב את כל הסודות הלאומיים שלנו, שמכירים את כל היכולות המבצעיות והעוצמות שלנו, כמו גם את נקודות התורפה – דווקא אנחנו מודאגים יותר מהאיומים הפנימיים ההרסניים. עם איראן, דאעש, חמאס וחיזבאללה ידענו ונדע להתמודד. מה שמאיים עלינו יותר, עד כדי איום על קיומנו כחברה וכמדינה, אלו הם האיומים והאתגרים הפנימיים.

"מצפים מאיתנו לקחת אחריות ולתת דוגמה אישית, ואנחנו מתחייבים שנעשה זאת. הבחירות הקרובות הן הגורליות ביותר בעשורים האחרונים. בני ואני נוביל מנהיגות שרק טובת המדינה לנגד עיניה. נסחוף את עם ישראל עם הבשורה המאחדת. לא נחמיץ את ההזדמנות הזאת, כי באנו לנצח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!