דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דני אבדיה

כדורסל ישראלי / דני אבדיה הוא התקווה החדשה בכדורסל הישראלי - אם מכבי יתנו לו לשחק

בעולם מתלהבים מדני אבדיה ואפילו במגזין "Sports Illustrated" נטען כי הוא מוכן לאן.בי.איי | בקבוצתו, מכבי ת"א, לא מתרגשים וממעטים לשתף אותו במשחקים | חסימה במקום צעד וחצי

דני אבדיה במדי מכבי ת"א (צילום: איגוד הכדורסל)
דני אבדיה במדי מכבי ת"א (צילום: איגוד הכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בכדורסל העולמי מתלהבים בצדק משחקן הכדורסל הישראלי דני אבדיה. הנער בן ה-18, שחקן מכבי ת"א, הוא ככל הנראה הדבר הגדול הבא שייצא מהכדורסל האירופאי ל-NBA. כבר כמה שנים שאבדיה מצטיין באליפויות אירופה ובמהלך סוף השבוע זכה לכבוד מיוחד כאשר נבחר כ-MVP במחנה "כדורסל ללא גבולות" בו השתתפו 63 השחקנים הצעירים המבטיחים מכל העולם, שנערך בשארלוט כחלק מסוף שבוע האולסטאר.

במגזין "Sports Illustrated" שיבחו את שחקנה הצעיר של מכבי וכתבו כי "אבדיה הראה את חבילת הכישורים הייחודית שלו. זה היה גלוי לעין מהרגע הראשון של המשחקים שאבדיה היה השחקן הכי מוכשר והשחקן שהכי מוכן ל-NBA במחנה הזה. יש לו כישרון טבעי לניהול משחק בכדור ויש לו פוטנציאל להוביל התקפת NBA לפרקי זמן ארוכים".

דני אבדיה במדי נבחרת הנוער באליפות אירופה דרג ב' (איגוד הכדורסל בישראל)
דני אבדיה במדי נבחרת הנוער באליפות אירופה דרג ב' (איגוד הכדורסל בישראל)

אבדיה מסוגל לשחק בשתי עמדות הגארד ומתאים להתפתח בתור רכז גבוה (2.05) בעל יד טובה מקו השלוש וראיית משחק מדהימה. ב-NBA מתחילים לדבר עליו כבחירה בדראפט 2020 ומחלקים לו מחמאות ללא סוף.

אבדיה פרץ לתודעה האירופאית, כשהצטיין במדי נבחרת הקדטים באליפות אירופה בקיץ 2017. את האליפות סיים עם נתונים סטטיסטיים מדהימים של 15.3 נקודות, 12.6 ריבאונדים. 5.3 אסיסטים, 2.1 חטיפות וחסימה. בקיץ 2018 השתדרג הכישרון הנדיר והוזמן לנבחרת ישראל עד גיל 20. למרות שאבדיה קטן בשלוש שנים וחצי מרוב שחקני הנבחרות, היה אחד מכוכבי הנבחרת שזכו באליפות אירופה עם ממוצעים של 12.7 נק', 6.4 ריב', ו-1.1 אס'. מה שהעניק לו מקום בנבחרת הטורניר בגיל 17 וחצי בלבד.

למרות כל הכישרון האדיר שמציג אבדיה בכל טורניר נוער בו השתתף ובכל מחנה בו הצטיין, השחקן הצעיר וכנראה הכישרון הגדול ביותר של הכדורסל הישראלי ב-20 השנים האחרונות, לא באמת רואה דקות במכבי ת"א. עד כה הוא שותף העונה ב-4 דקות בלבד ביורוליג ואילו בליגה הישראלית השתתף ב-14 משחקים בהם שיחק בממוצע 10.2 דק', קלע 2.9 נק', קטף בממוצע 1.5 ריב' וקלע באחוזים נוראיים מהשלוש עם 23.8% בלבד.

אבדיה הראה את חבילת הכישורים הייחודית שלו. זה היה גלוי לעין מהרגע הראשון של המשחקים שאבדיה היה השחקן הכי מוכשר והשחקן שהכי מוכן ל-NBA במחנה הזה

כמות הדקות המעטה והאחוזים והסטטיסטיקות הגרועות יחסית מראות את אותה המגמה ששולטת במכבי גם עם שני שחקני ה-NBA הקודמים שהמערכת טיפחה, עומרי כספי ודראגן בנדר. הקפיצה הגדולה ביכולת של כספי התרחשה בעונתו השנייה בבוגרים. בעונת 2005-6 עבר לגליל עליון בה זכה לקבל דקות משחק משמעותיות יותר והעלה את רמת המשחק שלו ואת המוכנות שלו לליגה הטובה בעולם. כספי שיחק בגליל בממוצע 20.5 דק', במהלכן קלע בממוצע 11.2 נק' (מקום חמישי בין הישראלים בליגה) ,קטף 2.9 ריב' וקלע ב-48.6% מקו השלוש. בגיל 19 חזר כספי בשל יותר למכבי והעמיד ממוצעים דומים, בגיל 20 כבר הפך לאחד משחקני המפתח של הקבוצה עם ממוצע של 8.8 נק' במשחקי היורוליג.

עם כל הכבוד לכל המחמאות שאבדיה מקבל בטורנירים ומחנות באירופה ובארה"ב, לדקות משחק אין תחליף. אם הכדורסל הישראלי רוצה לזכות לראות שחקן שהופך לכוכב אמיתי בטופ העולמי, הוא צריך לצפות שמכבי ת"א תספק לו דקות משחק משמעותיות בליגה המקומית וביורוליג או להשאיל את אבדיה לקבוצה אחרת. בלי דקות אלו, הכישרון שלו יכול להתפספס וגם אבדיה ימצא את עצמו כמו בנדר לפניו כשחקן שולי ב-NBA שפשוט הגיע לא מוכן לדבר האמיתי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!