דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כביש 232

בינתיים, בעוטף עזה / התושבים המתאוששים מנזקי צוק איתן צריכים לבחור

הכביש הרעוע 232, כפי שהוא עכשיו, אינו יכול לתת מענה עבור צורכיהם של תושבות ותושבי ישובי העוטף. החיים עצמם - גרסת הגבול הדרומי של ישראל.

אבישי בורלא
אבישי בורלא
כתב אזור הנגב והדרום
צרו קשר עם המערכת:

לאחר החלטת שר התחבורה ישראל כץ (הליכוד) להגביל נסיעת משאיות על כביש 232 פנה השבוע נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש לשר בבקשה שיחזור בו מהחלטתו, וכתב: "ההחלטה להגביל את תנועת המשאיות בדרום הארץ צפויה לפגוע קשות במפעלי עוטף עזה".

לפני כשבועיים החליט שר התחבורה לאסור על מעבר משאיות בכביש בין השעות 7:00 ל-9:00 בבוקר ובין 15:00 ל-17:00 אחר הצהריים על מנת לאפשר לתושבים נסיעה בטוחה יותר ולהקל על עומס התחבורה. החלטה זו היא תגובה לדרישות התושבים להגביר את הבטיחות ולהקל בעומס הכבד בכביש זה.

משאיות עם סחורה על כביש 232 צילום: משה שי/פלאש 90
משאיות עם סחורה על כביש 232 צילום: משה שי/פלאש 90

כביש 232 הוא כביש מחלוקת מזה תקופה ארוכה. הכביש הצר משובש מאד ברובו  ותושבי עוטף עזה אשר הכביש משמש אותם, פנו ומחו על תשתית הכביש הרעועה והמסוכנת. לאחר מחאות, שכללו הפגנות וחסימת הכביש, קיבלו התושבים מענים לחלק ניכר מדרישותיהם.

לפני שבועיים הודיעו ראשי המועצות האזוריות כי התקבלו מספר החלטות האמורות לשפר משמעותית את הבטיחות והעומס על הכביש: שר הביטחון עד לא מזמן, משה (בוגי) יעלון, החליט לפתוח שוב את מעבר ארז על מנת להסיט חלק מתנועת המשאיות העוברות בתחומי המועצות. מנכ"ל נתיבי ישראל הבטיח לזרז את פיתוח הכביש והרחבתו, ושר התחבורה כץ החליט להגביל את תנועת המשאיות. צו הגבלת תנועת המשאיות מעוכב כרגע בבית המשפט ועדיין לא נכנס לתוקפו.

במכתב של התאחדות התעשיינים לשר התחבורה, טען ברוש כי: "מהלך זה נעשה ללא הצדקה ממשית וללא בחינה של ההשלכות השליליות העצומות על מפעלי עוטף עזה. ההחלטה צפויה לפגוע קשות בעשרות מפעלים, שעדיין לא התאוששו מנזקי מבצע 'צוק איתן', להפיץ ולמכור את תוצרתם, כולל המשך אספקת התוצרת ומתן השירות בתקופות חירום. ההגבלה נעשתה בשעות האסטרטגיות לקבלת חומרי הגלם והתשומות וכן במועדי שיווק תוצרתם". לטענתו של ברוש יש להחריג את משאיות של מפעלי התעשיה: "לאור העובדה כי החלטתך לא כוונה מלכתחילה להגבלת תנועת המשאיות למפעלי התעשייה וממנה או לאספקת התוצרת לציבור הצרכנים באזור, נבקש כי החלטה זו תחריג את התעשייה וכי יינתנו היתרי נסיעה להמשך תנועת המשאיות למפעלי התעשייה בדרום", כתב ברוש לכץ.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!