דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

"התו החברתי" / יוזמה חדשה: הכשרת בעלי מקצוע לעבודה עם אוכלוסיות שונות

אתר בעלי המקצוע 'טוב תודה' משיק יוזמה חדשה: תו חברתי יינתן למשתתפים בימי הכשרה לעבודה עם אנשים עם מוגבלות, קורבנות תקיפה מינית, פגועי נפש וקשישים | בעלי התו יקודמו בפלטפורמות האתר ויזכו לקדימות במתן שירותים מונגשים

לראשונה בישראל: הכשרה לבעלי מקצוע שמעניקה להם כלים לשרת אוכלוסיות מוחלשות (תמונה באדיבות עמותת נגישות ישראל)
לראשונה בישראל: הכשרה לבעלי מקצוע שמעניקה להם כלים לשרת אוכלוסיות מוחלשות (תמונה באדיבות עמותת נגישות ישראל)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הכשרה מקצועית לבעלי המקצוע: האתר "טוב תודה" המאגד בתוכו מאות אנשי מקצוע משיק את "התו החברתי", שיינתן לבעלי מקצוע שיעברו הכשרה לתת שירות רגיש וסבלני לאוכלוסיות פגועי נפש, קשישים, קורבנות תקיפה מינית ואנשים עם מוגבלות. בתמורה להשתתפות בהכשרה, יקודמו בעלי המקצוע באתר.

פז גלזר, יזמית בתחום החברתי ומקימת הפרויקט. חוותה את נושא השירות על בשרה. "כאישה נתקלתי לא פעם בבעל מקצוע שלא רגיש מספיק ובעל סבלנות לתת שירות לאשה", הסבירה בשיחה עם 'דבר ראשון'. לדבריה, ההבדל המגדרי התווסף להבדלים נוספים שנבעו מתוך עבודתה של גלזר עם אוכלוסיות בעלות צרכים הדורשים יחס מיוחד. "יש המון בעלי מקצוע שהפכו לעצמאיים ופשוט אין להם את הידע או ההכשרה המתאימה לגשת לסוגי אנשים שונים". עוד הוסיפה התו החברתי נתפר למידות האתר "טוב תודה" וייצר מנגנון שמתגמל בעלי מקצוע שיעברו את ההשתלמות ויקדם אותם באתר.

בבחירת אנשי המקצוע למעט עניין המקצועיות והמחיר, מה שפעמים רבות גורם לנו להזמין בעתיד שוב את אותו איש  מקצוע היא העובדה שהיה לנו נעים בחברתו, שהוא גילה כלפינו סבלנות והיה שירותי ואדיב. כשמדובר באוכלוסיות מוחלשות שמזמינות איש מקצוע,  החשיבות של סבלנות וסובלנות כלפיהם גדולה פי כמה ולכך יש השפעה מכרעת על החוויה של מזמין השירות מהביקור של איש המקצוע.

פז גלזר (צילום: ענת סמבל)
פז גלזר (צילום: ענת סמבל)

 

אתר טוב תודה פועל משנת 2005, ומציע תחת קורת גג אחת מאות אנשי מקצוע מעשרות תחומים וענפים שונים, מחירון שירותים וחוות דעת על כל אחד מהם. צוות האתר זיהה את הקושי אותו מגלות פעמים רבות אוכלוסיות מוחלשות להזמין שירותים של אנשי מקצוע אליהם הביתה ויחד עם פז גלזר, עצמאית העוסקת בפיתוח עסקי עם מודעות חברתית, נולדה ההכשרה הייחודית. למיזם הצטרפו עמותת נגישות ישראל, עמותת "והדרת" ואת עו״ד קרן גרינבלט, מנכ״לית עמותת ״לילה טוב״. כל השותפים גיבשו ביחד קונספט ייחודי של הכשרה אשר מעניקה את הכלים החשובים הנדרשים לבעלי מקצוע בהתנהלות עם אוכלוסיות מוחלשות.

ההכשרה החברתית מתפרשת על פני חצי יום של הרצאות והתנסויות חווייתיות באולם עמותת נגישות ישראל בכפר סבא. היא כוללת בין השאר הרצאות של כל השותפים במיזם בנושאים כמו נתונים על אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות בישראל, מוגבלות נראית ובלתי נראית, נגישות של שירות ועוד. בעלי המקצוע יכירו את החוק נגד הטרדה מינית ויוכלו לשאול שאלות ולקבל מענה על סוגיות הכרוכות בכך.  במהלך ההכשרה יתנסו המשתתפים בהדמיות של מפגש אנשים עם מוגבלות מסוגים שונים עם בעלי המקצוע.

לראשונה בישראל: הכשרה לבעלי מקצוע שמעניקה להם כלים לשרת אוכלוסיות מוחלשות (תמונה באדיבות עמותת נגישות ישראל)
לראשונה בישראל: הכשרה לבעלי מקצוע שמעניקה להם כלים לשרת אוכלוסיות מוחלשות (תמונה באדיבות עמותת נגישות ישראל)

כל המשתתפים בהכשרה יזכו בקדימות ובבלעדיות מול לקוחות הזקוקים לשירות מונגש, סימון מיוחד, קידום ופרסום באתר "טוב תודה" ועמוד הפייסבוק ויגדילו את הסיכוי שלהם לקבל פניות רבות יותר מלקוחות.

פז גלזר: "חשוב להבין כי עד היום לא היה שום גוף שריכז את ההכשרות לכל האוכלוסיות האלה ביחד. המיזם הזה נולד קודם כל משום ש'טוב תודה' מאמינה שעסק מצליח הוא עסק תורם, אכפתי ושותף אמתי לעשייה החברתית ולכן החליטה להפוך את הנתינה וההירתמות למטרות חברתיות כחלק מפועלה."

ההכשרה החברתית הראשונה תתקיים באולם של עמותת נגישות ישראל בכפר סבא ב-21.2.19 בין השעות 9:00 ל-14:30. עלות השתתפות – 300 שקל ויש להירשם מראש. לרישום ולפרטים על ההכשרות הבאות לחצו כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!