דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / כחלון: "ניסנקורן מאיים לבטל את מחיר למשתכן כי יש עליו לחץ מהקבלנים"

שר האוצר השתתף בטקס חלוקת מפתחות לדירות "מחיר למשתכן" בשדרות ותקף את יו"ר ההסתדרות, מי שנחשב עד לאחרונה לבן בריתו הקרוב | בתחילת השבוע אמר כחלון על ניסנקורן: "אני איש ימין והוא איש שמאל"

משה כחלון ואבי ניסנקורן. צילום: דניאל בר-און, דוברות ההסתדרות
משה כחלון ואבי ניסנקורן. צילום: דניאל בר-און, דוברות ההסתדרות

שר האוצר משה כחלון תקף היום את מי שנחשב עד לא מזמן לבן בריתו – יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. במעמד חלוקת מפתחות לדירות "מחיר למשתכן" בשדרות, אמר כחלון כי "אבי ניסנקרון, שרואה את עצמו שר האוצר, כבר הודיע הבוקר שהוא הולך לחפש אלטרנטיבות לפרויקט 'מחיר למשתכן'. אני מבין למה הוא אמר את זה, כי יש עליו לחץ מהקבלנים. האלטרנטיבה היא שלא תהיה אפשרות לזוגות צעירים לקנות דירה, והכספים והמיליארדים יגיעו למקומות אחרים".

עוד אמר כי "מנכ"ל מליסרון אומר בקולו, 'נעשה הכל שכחלון לא יהיה שר האוצר הבא, כדי שנוכל לייקר את המחירים באון ליין'. בתנובה אומרים 'נעשה הכל כדי שכחלון לא יהיה שר האוצר כדי שלא יפריע לנו להעלות את המחירים על החלב'. ראשי הבנקים שהגבלתי להם את השכר, הרוויחו מליוני שקלים ללא שום סיבה, מה אתם חושבים שהם אומרים? 'נעשה הכל כדי שכחלון לא יהיה שר האוצר הבא שנוכל להרים את המשכורות לשמיים'.הם פועלים נגדכם, נגד הציבור והרבה יותר קל לאבי ניסנקורן לקרוץ לקבלנים ולהגיד להם אני אבטל את המחיר למשתכן".

"כרגע יושבים בת"א פוליטיקאים ועושים חישובים מי יתחבר למי ואיזה סידור עבודה יקבל כל אחד" הוסיף כחלון, "לא אכפת להם משדרות ומהזוגות הצעירים. אתם תראו אותם עומדים בתור לשדרות כשיש אירוע בטחוני. אבל הם לא יבואו לפה בשאר השנה לבנות דירות לזוגות הצעירים, לדאוג לצהרונים ולטפל בחינוך ובבריאות".

כזכור, ניסנקורן הוא חבר מפלגת העבודה, ובשנים האחרונות היה בקשרים קרובים מאוד עם שר האוצר משה כחלון, מה שגרר הערכות על מעבר אפשרי שלו למפלגת כולנו. למרות זאת, הודיע יו"ר ההסתדרות כי ירוץ במסגרת מפלגת "חוסן לישראל", בה שובץ למקום השלישי.

ניסנקורן, הכחיש את הדיווחים לפיהם התכוון לחבור לכחלון. בראיון לכלכליסט טען כי "הברית הפוליטית עם כחלון לא היתה על הפרק אף פעם, אך מקווה לשבת איתו בקואליציה. אני מאוד מעריך אותו באופן כללי והוא שר אוצר מצוין. הוא איש מאוד ראוי. אני מקווה שאני אשב איתו יחד בקואליציה. כחלון איש חברתי ואני מאוד מעריך אותו. הרבה מאוד קרדיט מגיע לכחלון. אני לא מתיימר להגיד שאני עושה לבד דברים".

כחלון מצידו, אמר לחדשות 12 כי הוא לא מרגיש נבגד מהצטרפות ניסנקורן למפלגתו של בני גנץ. "אני איש ימין והוא איש שמאל" הבהיר, "היו בינינו הסכמות על דברים מסוימים, אבל גם הרבה אי-הסכמות".

אבי ניסנקורן בחר שלא להגיב לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!