דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / בסוף זה קרה: גנץ ולפיד הודיעו על איחוד בין המפלגות

במסגרת הסכם רוטציה גנץ יהיה הראשון לעמוד בראשות המפלגה ולפיד יחליפו לאחר כשנתיים וחצי | עוד נמסר כי הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הצטרף גם הוא למפלגה החדשה

בני גנץ ויאיר לפיד (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
בני גנץ ויאיר לפיד (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

מפלגות יש עתיד בראשות יאיר לפיד ומפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ הודיעו הבוקר (חמישי) על איחוד ביניהן. על פי הודעת המפלגות, במסגרת הסכם רוטציה גנץ יהיה הראשון לעמוד בראשות המפלגה ולפיד יחליפו לאחר כשנתיים וחצי. כמו כן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הצטרף גם הוא למפלגה החדשה.

גבי אשכנזי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
גבי אשכנזי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).

על פי הודעת המפלגות, "מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים ביטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת". אשי המפלגה ימסרו הודעה מיוחדת בהמשך היום.

אתמול קיימו גנץ ולפיד פגישה בביתו של הלל קוברינסקי, ראש מטה הבחירות של יש עתיד, בסביון. הפגישה המרתונית הסתיימה ללא הודעה על הסכמת הצדדים לאיחוד, אולם, כאמור, זו הגיעה כבר הבוקר.

בעקבות הודעת גנץ ולפיד, הודיע אלדד יניב כי מפלגת ארץ חדשה בראשותו, שעמדה להתמודד בבחירות הקרובות, לא תעשה זאת. "לא נתמודד לכנסת כשנוצרה הזדמנות אמת לסיום שלטונו המושחת והמסית של נתניהו, נגדו נלחמנו שנתיים ברציפות ברחובות" כתב בחשבון הטוויטר שלו, "עכשיו הגיע זמנכם לנצחו בקלפיות".

מש"ס נמסר בתגובה להודעה כי "החיבור הזה מסוכן ליהדות. גנץ שתומך בנישואים אזרחיים ותחבורה בשבת חבר ללפיד ששנאתו ליהדות ולדתיים היא אומנתו. הזהות היהודית במדינת ישראל בסכנה ואנחנו ניאבק בכל כוחנו למנוע מהם להקים ממשלה".

מכולנו נמסר כי "בזמן שמפלגות אחרות דואגות לעצמן לסידור עבודה, מפלגת כולנו נשארה המפלגה היחידה שדואגת אך ורק לציבור. למשפחה הישראלית, לחברה האזרחית ולמעמד הביניים. כולנו היא המפלגה היחידה שמציגה קו לאומי, חברתי וממלכתי. ימין שפוי ואחראי. ציבור הבוחרים ידע מי משרת אותו ומי מסדר לעצמו וחבריו".

גם ישראל ביתנו הגיבו בביקורת על ההודעה, ומסרו כי "מהבוקר יש לנו מצד אחד מפלגת שמאל עמוסת גנרלים, מפלגת 'סידור עבודה', ללא שום סדר יום אמיתי, אידאולוגיה ודאגה לאזרח הפשוט ומצד שני גוש ימין עמוס בגורמים דתיים קיצוניים. רק ישראל ביתנו חזקה בממשלת הימין הבאה תוכל לטפל בנושאים של דת ומדינה, עלייה וקליטה ולמנוע את התפשטות והתחזקות הכפייה הדתית".

מנגד, מסר ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק: "מברוק לגנץ ולפיד! שהתגברו על המכשולים, גילו אחריות לאומית ויצרו איחוד כוחות עם סיכוי למהפך. הבחירה היא בין ממשלה מושחתת שכבולה בידי כהניסטים וגזענים, לבין ממשלה שתוכל להחזיר אותנו לישראל חזקה, נאמנה להכרזת העצמאות. מבחן היישום והנצחון עוד לפניהם. מגיעה להם ברכת הצלחה. מכל לב"

גם חבר הכנסת עמיר פרץ (העבודה) הצטרף לברכות ואמר כי "אחרי ליל בלהות בעקבות איחוד גזעני-כהניסטי בימין הקיצוני, הציבור שרוצה שינוי התעורר למציאות חדשה וחשובה. איחוד הכוחות המתונים בהובלתו של גנץ הוא צעד חשוב להחלפת השלטון בישראל. יחד עם זאת, כדי להחליף את דרכה של הממשלה האחרונה חייבים עבודה חזקה. לממשלה שתהיה מחויבת לשלום ולצדק חברתי – חייבים להצביע אמת".

.בימים האחרונים קיימה גם יו"ר מפלגת גשר, אורלי לוי-אבקסיס, מגעים עם גנץ בניסיון לאחד את הרשימות. אמש היא הודיעה כי המגעים לא נשאו פרי וכי תתמודד עצמאית בבחירות.

בני גנץ יו"ר חוסן לישראל, ואורלי לוי אבקסיס יו"ר גשר (צילום: הדס פרוש/פלאש 90)
בני גנץ יו"ר חוסן לישראל, ואורלי לוי אבקסיס יו"ר גשר (צילום: הדס פרוש/פלאש 90)

על פי הודעתה של לוי-אבקסיס, "עם קבלת הצעות קונקרטיות שהוגשו לי בכתב מטעם חוסן לישראל סיכמנו מר גנץ ואני על הקמת צוות משותף לסיכומים. צוות זה קיים דיונים בכל הנושאים והגיע להסכמות. הסכמות אלה שהוגשו לנו, למר גנץ ולי כללו את העמדה המשותפת שמחייבת את שתי המפלגות וכן את המקומות שיוקצו לגשר ברשימה המשותפת לכנסת. לתדהמתנו, מאז סיכומים אלה המעוגנים במסמכים חתומים, החלה התרוצצות מוזרה במפלגת חוסן לישראל המלווה בהפצת דיס-אינפורמציה ובתדרוכים מגמתיים לתקשורת, מן משחק מחבואים כאילו לא היו דיונים בנינו, כאילו לא היו הסכמות וסיכומים ולא התחייבויות".

עוד הוסיפה כי "חבל לגלות שהאיש ממנו ציפו שינהל את ישראל מתגלה כאיש המנוהל על ידי אחרים. חוסר הניסיון הביא לכך שהאיש עוד בא אליי היום ומבקש שאני אתן לו אורכה עד אשר יסכם את החיבור שלו עם לפיד. אין לי מילה אחרת לכנות התנהגות זו אלא – מוזרה והזויה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!