דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

עולה להתקפה / "כבר היינו בסרט הזה עם גנרלים מהשמאל שמתחזים לימין"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אמש (ה') נאום ארוך בתגובה להשקת איחוד גנץ-לפיד, שממנו עלה מסר אחד מרכזי: אם הוא לא יהיה ראש ממשלה, יש סכנה לעצם קיומה של המדינה | הנאום המלא

רה"מ נתניהו. ארכיון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
רה"מ נתניהו. ארכיון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אמש (חמישי) בכפר המכביה ברמת גן בתגובה לנאומי ראשי רשימת "כחול-לבן". נתניהו, כמו נתניהו, בחר בנאומו לנסות לערער את הקרדיט של ראשי המפלגה היריבה, בין השאר באמצעות הפרזות, חצאי אמיתות ואף אי דיוקים מוחלטים. בנוסף הזהיר מאסונות ביטחוניים וכלכליים אם מתחריו יזכו בשלטון, תקף את התקשורת, תיאר תמונת מציאות של הצלחה מסחררת בישראל, והמריץ את תומכיו באמצעות הדגשת הסכנה שבאבדן השלטון.

"אזרחי ישראל, הערב הבחירה ברורה מתמיד. ממשלת שמאל חדשה, חלשה, בראשות לפיד וגנץ, עם גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין חזקה בראשותי", פתח נתניהו. "הם מדברים עלינו והם אומרים גוש חוסם ימני. הם מסתמכים על גוש חוסם של מפלגות ערביות שלא רק שאינן מכירות בישראל, גם פועלות לחסל אותה".

"גוש חוסם ימני ציוני זה אסור, אבל גוש חוסם של מפלגות ערביות שפועלות לחסל את מדינת ישראל זה לגיטימי. איזה אבסורדי. אני רוצה להגיד לכם שכבר פעמיים היינו בסרט הזה עם גנרלים מהשמאל שמתחזים לימין, מדברים על אחדות, אבל למעשה מתכננים להעביר את המדיניות של השמאל ואת התכנית של השמאל.

"ב-92 קיבלנו את רבין ואסון אוסלו, ב-99 קיבלנו את ברק והאינתיפאדה של אוטובוסים מתפוצצים ומעל 1000 הרוגים. רק שלשום בני גנץ תקף אותי, לגלג עליי, על קצין ומפקד בסיירת מטכ"ל. אני שנפצעתי בקרב עם מחבלים, שסיכנתי את חיי פעם אחר פעם גם במבצעים שיודעים עליהם, וגם במבצעים רבים עלומים שעדיין אי אפשר לחשוף לציבור.

"אבל היום אותו בני גנץ מוכן לתת את ראשות הממשלה ליאיר לפיד, שניסיונו הביטחוני מסתכם בכך שהיה כתב במחנה. תחשבו על זה רגע. יאיר לפיד ראש ממשלה. תחשבו על זה. עכשיו, בניגוד לשמאל של לפיד וגנץ, אנחנו מובילים את ישראל בעצמה ובאחריות ובהצלחה.

"המדינה מעולם לא היתה במצב טוב יותר"

"אני שומע אותם. הם אומרים שהמדינה במצב קשה. מעולם לא הייתה במצב כל כך קשה. על מה הם מדברים?! המדינה מעולם לא היתה במצב טוב יותר, וזו תוצאה ישירה של המדיניות שלנו ושל העשייה שלנו. הבאנו את העשור הביטחוני הטוב ביותר בתולדות המדינה. אנחנו מונעים מאיראן להשיג נשק גרעיני ולהתבסס בסוריה. חיסלנו את נשק המנהרות של החיזבאללה והבאנו פריחה מדינית חסרת תקדים. לא היה דבר כזה בתולדות המדינה.

"תודות למאמצינו ארה"ב הכירה בירושלים כבירת ישראל והעבירה את השגרירות אליה. שגרירים מכל המדינות, המעצמות, באים לישראל כדי לחבור אלינו. כולל מנהיגים ממדינות עבר, ראיתם את הכנס בשבוע שעבר בוורשה, וכל זה בלי הוויתורים והנסיגות שלפיד וגנץ מתכננים. אנחנו פורצים תוך פיתוח העוצמה שלנו, ולדעתם עלינו לסגת. אנחנו בונים את המדינה שלנו, סוללים כבישים, רכבות, גשרים, מחלפים, מבטלים את הפריפריה. אין דבר חברתי יותר מזה.

"יצרנו מספר שיא של מקומות עבודה, מאות אלפים. הורדנו את האבטלה לרמה הנמוכה ביותר מזה חמישים שנה. העלינו את שכר המינימום, את שכר החיילים שאנחנו כל כך גאים בהם לשיא של כל הזמנים. הפכנו את ישראל למעצמת גז, למעצמת סייבר. את כל זה הם מנסים להעלים אבל אתם יודעים את האמת.

"לפיד וגנץ בעד התנתקות נוספת"

"כשאני ראש הממשלה אתם לא מפחדים לעלות לאוטובוס, אינכם חוששים להיכנס למסעדות, המדינה פורחת, השמיים פתוחים. הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה. עכשיו, את כל ההישגים הכבירים הללו הבאנו מול התנגדות אדירה של השמאל. כמעט בכל צעד וצעד. כולל התנגדות לדברים שהיו צריכים להיות מובנים מאליהם, או לפעמים תמיכה שלהם בדברים שאסור לתמוך בהם.

"למשל… זה לא למשל, דבר מרכזי, בלתי נתפס. לפיד וגנץ תמכו בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן, שמאפשר לה להשיג ארסנל של פצצות גרעין כדי להשמיד אותנו. לפיד אמר זו עובדה מוגמרת, צריך להשלים עם זה, אבל אני לא השלמתי עם זה, אני פעלתי נגד ההסכם. מול כל העולם, מול כל המעצמות. הלכתי לקונגרס האמריקני ופעלתי שם, לשכנע את נשיא ארה"ב לפרוש מההסכם ולהטיל סנקציות על איראן, מה שהם אמרו שהוא בלתי אפשרי פתאום נעשה אפשרי. הצלחתי.

"כי אני מאמין בדברים האלה ואני יודע שהשלום בא מתוך התעקשות שלנו, ולא מתוך רפיסות ומילים יפות. לפיד וגנץ בעד התנתקות נוספת, שזה מילה מכובסת לעוד עקירת ישובים. לפיד אמר שצריך לפנות בין 80-90 אלף מתיישבים, זה ציטוט. גנץ אמר שצריך ליישם את לקחי ההתנתקות במקומות אחרים. אני נגד, ואצלי זה לא יקרה. ואצלי זה גם לא קרה.

"שמונה שנים עמדתי מול לחצים כבירים, כולל של נשיא ארה"ב, לחצים ששום רה"מ לא עמד בפניהם והצלחתי. כי רה"מ בישראל צריך להיות מסוגל להביא את דברי ישראל בעולם, כן בני גנץ באנגלית, בלי טובה, וצריך להיות מסוגל להגיד מילה אחת: לא.

"להגיד לא ולעמוד בזה. כי אם אני בא בכזה כאילו, בנחמדות, בעמדות לא עמדות… אתה צריך להדוף את הלחצים הכי גדולים בעולם, להגן על מדינה שמותקפת כמו מעצמה, כדי להגן על עצמנו אנחנו צריכים להיות מעצמה. זה בדיוק מה שעשיתי. אנחנו צריכים לעשות עוד משהו. להאמין בעצמנו, בייעוד שלנו, להילחם באלו ששוללים את הקיום היהודי בארצנו".

"לפיד וגנץ נגד חוק הלאום. אתם יודעים שאני בעד. אני גאה שחוקקנו את החוק ההיסטורי הזה שמעגן את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. זה לא רק הדגל או ההמנון. זה המעטפת. מדינת ישראל היא מדינה שכל יהודי יכול לבוא אליה, היא מדינת הלאום של העם היהודי ורק של העם היהודי. לחוק הזה הם מתנגדים.

"כסגן רמטכ"ל גנץ היה נגד הקמת הגדר שהקמנו בגבול מצרים. אגב גם הרמטכ"ל שהיה אז גבי אשכנזי, גם הוא התנגד. הם אמרו לא צריך, זה לא יעבוד, יקר מדי, יש חלופות, גדר וירטואלית, כל מני דברים. אני הייתי בעד. התעקשתי על כך מול דעתם של בכירים, גם שר הביטחון שהיה נגד. התעקשתי והובלתי את ההחלטה בממשלה. ירדתי כל שלושה חודשים, ירדתי ובדקתי איך הגדר מתקדמת. הקמנו אותה ובלמנו כליל את ההסתננות לישראל, ואם לא הייתה קמה הגדר, אנחנו יכולים לדבר עד מחרתיים, בלמנו הגירה לאפס. הם התנגדו להקמת הגדר, קשה להאמין.

"לפיד וגנץ לא מבינים שום דבר בכלכלה"

"אותו הדבר בכלכלה. פעם לפיד ראיין אותי. הוא היה פרזנטור… אה, מראיין, והייתה לו תכנית ראיונות. הוא אמר: אני לא מבין שום דבר בכלכלה, אולי תסביר לי משהו. הוא אמר, אני לא מבין שום דבר בכלכלה. אתם יודעים מה? הוא צדק. הוא באמת היה שר אוצר כושל, אולי הכושל ביותר בתולדות המדינה.

"ומה הרקורד הכלכלי של גנץ? הוא פשט את הרגל, בזמן שיא. בניסיון היחיד שלו בשוק הפרטי הוא הביא את החברה המסחרית שלו לפשיטת רגל. הוא שרף מיליונים של משקיעים ופיטר את כל העובדים.

"לפיד וגנץ לא מבינים שום דבר בכלכלה. לא רק בגלל שהם אומרים את זה, איך אמר לי לפיד? אלא בגלל שהם הוכיחו את זה בעשייה שלהם. הם לא מבינים דבר בכלכלה, ולכן יעשו מה שיגיד המומחה לכלכלה שלהם ששיבצו במעלה הרשימה שלהם, ניסנקורן. יו"ר ההסתדרות ואיש השמאל הכלכלי, נציג הגופים הפופוליסטיים שמונעים תחרות במשק. זה שלהם. עכשיו, מה הרקורד שלנו?

"אתם יודעים שאני הצלתי את כלכלת ישראל ב-2003 ושוב ב-2009 מול משברים עולמיים. אתם יודעים שהפכנו את כלכלת ישראל לאחת הכלכלות החזקות והמתקדמות בעולם. לא רק אני אומר את זה, כל המספרים אומרים את זה וגם אתם אומרים את זה. אתם נוסעים לחו"ל, חוזרים, אתם רואים פיתוח, עצמה, אתם רואים את השכר העולה.

"אני רוצה להגיד לכם אזרחי ישראל, אני גאה בכל ההישגים האלה. ואני גאה בנבחרת המנוסה והמוצלחת של הליכוד שאין טובה ממנה. בחרנו רשימה מדהימה, ורבים מחבריה היו שותפים בעשייה הכבירה הזאת. חשוב שנמשיך להוביל את המדינה בדרך שלנו, דרך של הצלחה, של ביטחון, של שגשוג.

"מכונת התעמולה של התקשורת תפעל יומם ולילה"

"אבל הערב אני רוצה להגיד לכם ביושר, זה בכלל לא בטוח. בעוד פחות מחודשיים עלולה לקום פה ממשלת שמאל של לפיד וגנץ, שנשענת על גוש חוסם של המפלגות הערביות. מפלגה כזאת תהרוס את מדינת ישראל. ממשלה כזאת תקדים, רציתי להגיד במוקדם או במאוחר, אבל איתם מאוד מוקדם, מדינה פלסטינית.

"צריך להבין, מדינה פלסטינית זה לא מעבר לערי החושך – זה פה בפאתי תל אביב, ליד עפולה. מדינה פלסטינית תסכן את קיומנו. זה מה שהם מתכננים לעשות. מטשטשים את זה, מעלימים את זה, אבל כל השמאל ששבוי בקונספציה הזאת מתגייס לעזור להם כדי להביא את ה'פתרון' הנורא הזה.

"לכן, מעכשיו ועד הבחירות, מכונת התעמולה של התקשורת תפעל יומם ולילה, 24\7, כדי לשכנע אתכם שהשמאל הוא לא שמאל. הם יהללו וישבחו את מפלגת השמאל של לפיד וגנץ, כבר התחילו בזה, גם לא חותכים להם את הנאומים, בואו נראה מה קורה פה הערב. הם יהללו וישבחו את מפלגת השמאל של לפיד וגנץ ויכפישו אותנו בלי הרף. הם יתנו כתבות ותחקירים, והם יהללו אותם בלי הרף ויכפישו אותנו בלי הרף. יש להם מטרה אחת: להעביר קולות מימין לשמאל, או להשאיר אתכם מצביעי הימין בבית כדי שאולי לא תצביעו בכלל.

"אני אומר לכם – אל תתפתו. מי שמצביע ללפיד וגנץ מצביע לשמאל. מי שנשאר בבית, מצביע לשמאל. מי שמצביע למפלגת ימין של עוברת את אחוז החסימה – מצביע לשמאל. ובכן, הערב יש לי מסר אחד: רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל. רק ליכוד גדול יבטיח את המשך השגשוג, הפריחה והביטחון. כלומר, המסר הוא: הצביעו מח"ל. תודה רבה לכם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!