דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

שביתה / 40 אלף עובדי ווריזון בארה"ב שובתים יותר מחודש

הסיבות לשביתה של עובדי ענקית התקשורת מוכרות: מעבר לחוזים אישיים, מיקור חוץ ופגיעה בזכויות. אך מימדי השביתה ואופני פעולתה מסמנים אולי כיוונים חדשים לתנועת הפועלים בארה"ב

עובדי ענקית הסלולר האמריקאית ווריזון מפגינים כחלק ממאבק שקיימו השנה. צילום: Thomas Altfather Good. מתוך flickr
עובדי ענקית הסלולר האמריקאית ווריזון מפגינים כחלק ממאבק שקיימו השנה. צילום: Thomas Altfather Good. מתוך flickr

ביום שלישי הודיעה חברת התקשורת האמריקנית ווריזון כי תחזור למשא ומתן עם ארגון עובדי התקשורת של אמריקה. בכך אולי תבוא בקרוב לסיומה את אחת השביתות הגדולות שידעה ארצות הברית בשנים האחרונות. קרוב ל-40 אלף מעובדי החברה, מכל שדרות החברה השתתפו בשביתה שהתקיימה בחודש האחרון.

הסיבות לשביתה נשמעות מוכרות לכל מי שמתבונן בתהליכים הקורים בשוק העבודה בארץ ובעולם: העברת מרכזי השירות למיקור חוץ בפיליפינים ובמקסיקו, חיוב העובדים בשעות נוספות, שליחת עובדים למשימות בערים אחרות הנמשכות חודשים שלמים והשימוש הגובר בחוזים אישיים המקטין את כוחו של האיגוד.

"בואו נהיה ברורים. אנחנו מוכנים לשביתה", אמר בוב מודג', נשיא החברה, ימים אחדים לפני שהחלה השביתה. לדבריו, העובדים המחליפים יודעים כי מחויבות החברה היא ללקוחות ולשמירה על השירות, והם "לוקחים אתגר זה בגאווה".

צילום: Thomas Altfather Good. מתוך flickr
צילום: Thomas Altfather Good. מתוך flickr

עם זאת, הזמן שעבר הראה אחרת: למרות המשאבים הרבים שהשקיעה החברה בשבועות האחרונים להראות ש"העניינים כרגיל", דו"ח שהתפרסם באתר אס.אפ.סי לניתוח מניות מראה שלשביתה המתמשכת יש השפעות פיננסיות על ענקית התקשורת. יתכן שזו הסיבה לכך שהודיעה ההנהלה בשבוע שעבר שהיא תשב למשא ומתן.

לאורך החודש האחרון, עמדו העובדים במבחנים קשים דרשו מהם לקבל לא פעם החלטות קשות. בכתבה באתר "הפינגטון פוסט", מסופר על טכנאי בשם אדי בלקבורן, אשר כתב פוסט בפייסבוק המופנה לחבריו לעבודה. תאריך כתיבת הפוסט היה קרוב למועד האחרון בו זכאים עדיין העובדים השובתים לביטוח בריאות מטעם החברה. בלקבורן כתב: "אישית, הייתי מעדיף למות במשמרת המחאה מלמכור את האיגוד שלי, את החברים שלי, אנשים איתם חלקתי לחם, חגגתי ימי הולדות ואירועים משפחתיים, צחקתי ובכיתי". בלקבורן הוסיף "אני עובד עם חלקכם כמעט 20 שנה. נטישת משמרת המחאה אינה אופציה מבחינתי. אני מבקש אותו הדבר מכם".

בימים אלה, שהמשא ומתן נמשך ועולה בקרב העובדים תחושה של גרירת רגליים מצד ההנהלה, מחדשים העובדים את ההפגנות. כנהוג במאבקי עובדים בארה"ב, מנהלים העובדים קמפיין תקשורתי מעוצב ומנוהל היטב. באתר האינטרנט שלהם, תחת הכותרת הלוחמנית "עומדים נגד ווריזון" ניתן למצוא תמונות, לוח אירועים וחדשות ועידכונים על המאבק.

גם המועמד לנשיאות ברני סנדרס הביע תמיכה בעובדי וריזון כשהצטרף לפני כחודש לעובדי ווריזון למשמרת מחאה בניו יורק. סנדרס קרא לחברת ווריזון "עוד תאגיד אמריקאי גדול שמנסה להרוס את החיים של אזרחי אמריקה העובדים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!