דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: מארו טפרי שהחזיר לעצמו את השיא הישראלי בריצת מרתון

וגם: המאמנת שהובילה לניצחון 12 שעות לפני שילדה את בתה | ההזדהות של שחקניות המכללות עם חולי הסרטן | ניר קליגר מאבד מהקסם | הטלוויזיה האיראנית שלא שידרה משחק בגלל שניהלה אותו שופטת | ורגע כואב בפינה של ציון

מארו טפרי בריצת המרתון אליפות אירופה באתלטיקה (צילום ארכיון: טיבור ייגר, איגוד האתלטיקה בישראל)
מארו טפרי בריצת המרתון אליפות אירופה באתלטיקה (צילום ארכיון: טיבור ייגר, איגוד האתלטיקה בישראל)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ולוקח את השיא רחוק: מארו טפרי

יאיר צוקר

המרתון הישראלי נמצא בתקופת הפריחה הכי גדולה שלו, לאחר שגירמה אמרה שבר את השיא הישראלי לגברים בדצמבר בוולנסיה, בתחילת השבוע מארו טפרי השיב לעצמו את תואר שיאן ישראל, לאחר שקבע במרתון סביליה תוצאה מדהימה של 2:10.10 שעות ושיפר בכך ב-2:27 דקות את השיא בו החזיק אמרה.

טפרי בן ה-26, הדהים בקיץ האחרון כשסיים במקום השביעי באליפות אירופה. את המרתון בולנסיה פתח נהדר, כשאת עשרת הקילומטרים הראשונים הוא עבר בתום 30:28 דקות. בנקודת חצי המרתון, השעון הראה על 1:04.38 דקות – קצב של 3:03 דקות לקילומטר. אחרי 42.195 ק"מ, חצה את הקו בזמן של 2:10:10 שעות וסיים את התחרות במקום השמיני הכללי. מי שמאמן אותו הוא דן סלפטר, מאמנה ובעלה של לונה צ'מטאי-סלפטר, מי יודע כמה רחוק הוא עוד יכול להגיע.

מנצחת ללא פשרות: ג'וני טיילור

ליאור ברטל

על סיפור כזה לא שומעים כל יום. ביום שני הובילה מאמנת הכדורסל ג'וני טיילור בת ה-39 את אוניברסיטת ג'ורג'יה "ליידי בולדוגס" לניצחון על מכללת מיסיסיפי בתוצאה 78:56. הדבר שבאמת מדהים הוא, ש-12 שעות לאחר הניצחון החשוב, טיילור ילדה את בתה השנייה.

טיילור לא רצתה לפספס את המשחק של השחקניות שלה והגיעה לנהל את המשחק למרות הריון מתקדם. העקשנות שלה השתלמה עם ניצחון כפול במגרש ובחדר הלידה. אין ספק שטיילור היא באמת "ליידי בולדוג" עוצמתית.

מפסיד והקסם מתפוגג: ניר קלינגר

צור רוזנצוויג

בדרך לא דרך יוצא מצב שהדבר הכי טוב שהיה להפועל חיפה השנה זו עזיבתו של מאמנה בעונה הקודמת ניר קלינגר לבית"ר ירושלים. אם אז הוא היה ידוע ביכולת שלו להכניס את האס שישנה את כיוון המשחק נראה שהשנה בבירתנו הצהובה שחורה דברים הולכים לו קצת קשה יותר ומסתמן שהקסם מתפוגג.

סילבסטר שאותו שיחרר מחורר רשתות בשכונה, אינברום עליו בנה רבות מתחזה לקרובי משפחה בבית חולים. ובית"ר שלו ביום שני גרמה להפועל באר שבע החיוורת להראות כמו אתלטיקו מדריד, הפלייאוף התחתון בסוף פברואר נראה קרוב מתמיד.

מנצחות ונאבקות בורוד: שחקניות המכללות בארה"ב

ליאור ברטל

השבוע במהלך משחק המכללות נשים בין טקסס A & M ומכללת איווה עלו שתי הקבוצות למשחק כשהשחקניות לבושות בגופיות ורודות ושחורות ועליהן כתובים שמות אנשים שהיו משמעותיים להן ונאבקו בסרטן.

המטרה של היוזמה החברתית הנפלאה הזאת הייתה לעלות את המודעות לסרטן. שתי הקבוצות לקחו חלק בפעילות שארגנו בעמותת הספורט הנלחמת בסרטן Play4Kay. יוזמה יפה וחשובה. בקליפ הקצר מספרות השחקניות על האנשים אותן הן בחרו.

מפסידים בשוביניזם: הטלוויזיה האיראנית

ליאור ברטל

בטלוויזיה האיראנית החליטו השבוע לא לשדר את המשחק בין באיירן מינכן לאאוגסבורג בגלל ששפטה אותו השופטת הגרמנייה המעולה ביביאנה שטיינהאוס. באיראן לא רצו להראות אישה במכנסיים קצרים שופטת משחק כדורגל ולכן ביטלו את שידורו. חבל על האוהדות האיראניות שיכלו לקבל קצת השראה מביביאנה שטיינהאוס פורצת הדרך.

הפינה של ציון ווילאמסון

והשבוע בפינתנו, רגע כואב במיוחד, אבל כיאה לציון שלנו יש פה "טוויסט" מכוכב אחר. עם פתיחת המשחק החשוב בליגת המכללות בין דיוק לצפון קרוליינה נקרעה הנעל של ילד הפלא פחות או יותר התפוצצה וגרמה לרגלו להתעקם. וויליאמסון נפל, אחז בברכו וירד מהפרקט.

מי שהחסיר פעימה ביחד עם כל חובבי הכדורסל בעולם הוא לא אחר מנשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה שהגיע לצפות במשחק ולצערו זה כל מה שראה מהנער שעתיד להפוך לדבר הבא ב-NBA.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!