דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / גנץ: "הודעת איפא"ק מוכיחה כי נתניהו חצה שוב גבולות אתיים רק כדי לשמור על מושבו"

ראש מפלגת כחול לבן התייחס אמש (שבת) להודעת הגינוי לעוצמה יהודית | רה"מ תקף את השמאל בטוויטר: "איחוד עם מפלגות ימניות זה פסול אבל לפעול כדי להכניס מסיתים ומרגלים נגד ישראל זה לגיטימי. שיא האבסורד"

בני גנץ, חוסן לישראל (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
בני גנץ, חוסן לישראל (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש (שבת), לראשונה, על הביקורת שנמתחה נגדו  במערכת הפוליטית בישראל על האיחוד אליו דחף בין הבית היהודי לעוצמה יהודית, איחוד שעתיד להכניס לכנסת הבאה נציגים של תנועת כך. בפרסום בחשבון הטוויטר שלו, כינה נתניהו את הדברים "צביעות ומוסר כפול של השמאל". נתניהו לא התייחס לגינוי יוצא הדופן ספג המהלך מצד ארגונים יהודיים בארה"ב.

"איזו צביעות ומוסר כפול של השמאל" כתב ראש הממשלה, "הם מגנים גוש חוסם בימין עם מפלגות ימניות בזמן שהשמאל פעל להכניס את האיסלאמיסטים הקיצוניים לכנסת כדי לייצר גוש חוסם: ב-99' ברק השתתף בכנס בחירות עם השיח' המסית ראאד סלאח, נציגי העבודה ומרצ הצביעו לעזמי בשארה שריגל לטובת חיזבאללה כדי שייכנס לכנסת, והרצוג פעל להסכם עודפים עם הרשימה המשותפת ואמר שהח"כים הערביים לגיטימיים לממשלה".

עוד כתב כי "לשלול איחוד עם מפלגות ימניות זה פסול אבל לפעול כדי להכניס מסיתים ומרגלים נגד ישראל זה לגיטימי. שיא האבסורד".

מוקדם יותר אתמול, התייחס גם בני גנץ, המועמד המוביל מול נתניהו  לראשות הממשלה,  להודעת הגינוי של יהדות ארה"ב. "התגובה החריגה של AIPAC, ארגון שאינו עוסק בשגרה בפוליטיקה הפנים-ישראלית" אמר, "מוכיחה כי בנימין נתניהו חצה שוב גבולות אתיים רק כדי לשמור על מושבו תוך כדי פגיעה קשה בצלם הישראלי, במוסר היהודי וביחסינו החשובים עם יהדות ארה"ב".

שותפו למפלגת כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, התייחס גם הוא להודעת הגינוי מארה"ב. "אצל נתניהו כמו אצל נתניהו הפוליטיקה לפני ישראל" כתב בדף הטוויטר שלו, "כשגם החברים הטובים ביותר שלנו מרגישים צורך לגנות אז צריך להיות ברור לכולם שקו אדום נחצה. נתניהו גרם נזק עצום לתדמית של ישראל בעולם ומוכן לסכן את הדמוקרטיה שלנו כאן בבית.

‏"תודה לכם מנהיגי הארגונים היהודיים, איפא"ק ו- AJC על הגינוי הברור של 'עוצמה יהודית'" מסר יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, "העובדה שנתניהו תומך במפלגת כהניסטים קיצונית היא חציית גבול מביכה ומקוממת. אנחנו נעשה הכל כדי שהמפלגה הגזענית הזאת לא תיכנס לממשלה הבאה".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מסרה כי "כשהארגון שביבי בונה עליו את שיא הקמפיין שלו (כינוס שדולת אייפאק במרץ) מוציא לבני טיפוחיו החדשים של ביבי כרטיס אדום – סימן שיש לו בעיה אמיתית. יש קווים אדומים והם עוברים בנציגים של ארגון הטרור כהנא חי בכנסת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!