דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תכנית קרב

עתיד ילדינו / 3,200 עובדי "תכנית קרב" שובתים במחאה על מכרז המאיים על המשך קיומה

עובדי תכנית קרב, שמספקת תכניות העשרה ביותר מ-3,000 בתי ספר וגני ילדים, חוששים לעתידם ולתנאי העסקתם | לטענתם, המכרז מצמצם משמעותית את השתתפות המדינה בתכנית ויביא לפיטורי מאות מהם

שביתה, צילום ארכיון: פלאש 90.
שביתה, צילום ארכיון: פלאש 90.
דוד טברסקי

3,200 עובדי 'תכנית קרב' ישביתו היום (שני) את הלימודים ויפגינו מול משרד החינוך בת"א במחאה על תנאי המכרז שהציג משרד החינוך שעלול לטענתם לפגוע בתנאי העבודה ואף להביא לפיטורים של מאות עובדים. כ-700 מעובדי תכנית קרב צפויים להגיע בשעה 10:30 להפגנה מול משרד החינוך בת"א כחלק מהמאבק שהם מנהלים בשבועות האחרונים. במקביל, יושבתו הלימודים בתכנית ביותר מ-3,000 בתי ספר וגנים ברחבי הארץ בהם היא פועלת.

העובדים מוחים נגד מכרז 2019 שמאיים על הפסקת קיום התכנית במתכונתה הנוכחית. "המכרז עלול להוביל לפיטורים וצמצומי משרות המוניים", נמסר מוועד העובדים שמזהיר מפני ירידה בשעות ההעשרה עקב צמצום שעות המדריכים המשרתיים, שינויים דרסטיים במבנה וניהול התכנית ופגיעה בביטחון התעסוקתי של אלפי עובדיה.

המכרז פוגע ביכולת להגן על מדריכים מפני החלטות שרירותיות של הלקוחות ומפיטורים, מורה על אי-פיצול גנים לקבוצות לחוגי התכנית, החלטה שמשמעותה היא פיטורים של מדריכי גנים רבים בתכנית – ועוד

מוסדות ההסתדרות אישרו את בקשת עובדי תכנית קרב לסכסוך עבודה לפני כשבועיים, וזאת לאחר ביקורת העובדים כנגד משרד החינוך בשל מכרז שפורסם לאחרונה וצפוי לדבריהם, לפגוע באלפי העובדים, כמו גם במאות אלפי ילדים בישראל המתחנכים בתכנית. לטענת ועד העובדים, המכרז שפורסם על-ידי משרד החינוך כולל ביטול חד-צדדי של השתתפות המדינה בעלויות חלק מפעילויות התכנית בחלק מהרשויות המקומיות, וקובע באופן חד-צדדי הגבלת תקרה להיקף המשרות בתכנית.

עוד טוענים העובדים כי המכרז פוגע ביכולת להגן על מדריכים מפני החלטות שרירותיות של הלקוחות ומפיטורים, מורה על אי-פיצול גנים לקבוצות לחוגי התכנית, החלטה שמשמעותה היא פיטורים של מדריכי גנים רבים בתכנית – ועוד. צעדים אלה, לדברי ועד העובדים צפויים להביא לפיטורי מאות עובדים לצד הוצאתם של מאות עובדים נוספים מההסכם הקיבוצי.

מאות מפגינים משרד החינוך במחאה על הסכנה לסגירת תכנית קרב (צילום: נעם רבקין פנטון / פלאש 90).
מאות מפגינים משרד החינוך במחאה על הסכנה לסגירת תכנית קרב (צילום: נעם רבקין פנטון / פלאש 90).

בשבוע שעבר הפגינו מאות מעובדי תכנית קרב מול בנייני משרד החינוך בירושלים, בבאר שבע ועפולה ובמוצ"ש האחרון הפגינו מחוץ לביתו של שר החינוך, נפתלי בנט, ברעננה. "אנחנו ממשיכים במאבק לשמירה על תכנית קרב. מאות מעובדי התכנית הפגינו ברחבי הארץ בשלושה מוקדים שונים, בדרישה משר החינוך נפתלי בנט להתערב ולעצור את המכרז שמאיים על המשך קיומנו" ,מסר אורי ליברטי, יו"ר ועד עובדי קרב, ל'דבר ראשון'.

תכנית קרב היא זרוע של משרד החינוך להעשרה בבתי הספר וגני הילדים, הפועלת מזה 27 שנים, ב-118 רשויות וב-750 בתי ספר ו-2,500 גנים, בעיקר בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל. עובדי תכנית קרב התאגדו בהסתדרות בפברואר 2015, והסכם קיבוצי ראשון נחתם בין החברה למתנ"סים לבין למעלה מ-3,000 עובדי התכנית בסוף ינואר 2019.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!