דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טקס האוסקר

קולנוע / הישראלי גיא נתיב זכה עם Skin בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר

טקס האוסקר ה-91 התקיים הלילה (שני) בהוליווד ברוב פאר והדר | הזוכים הגדולים: "רפסודיה בוהמית", אלפונסו קוארון (רומא), "הספר הירוק" ו"הפנתר השחור" | מספר שיא של זכיות לנשים ושחורים וזווית ישראלית משמחת

הבמאי הישראלי גיא נתיב ורעייתו, השחקנית ג'יימי ריי ניומן, ברגע קבלת פרס האוסקר על הסרט הקצר הטוב ביותר, אותו הפיקו (Photo by Kevin Winter/Getty ImagesIL)
הבמאי הישראלי גיא נתיב ורעייתו, השחקנית ג'יימי ריי ניומן, ברגע קבלת פרס האוסקר על הסרט הקצר הטוב ביותר, אותו הפיקו (Photo by Kevin Winter/Getty ImagesIL)

טקס פרסי האוסקר ה-91 התקיים הלילה (שני) באלם דולבי בהוליווד והתאפיין במספר שיא של זכיות לנשים ושחורים בשלל הקטגוריות. זכייה ראשונה לישראלי בקטגוריית הסרט הקצר הטוב ביותר עם זכייתו של הבמאי גיא נתיב בפרס על סרטו Skin.

בין היתר זכה הסרט "הספר הירוק" בפרס הסרט הטוב ביותר, שחקן המשנה הטוב ביותר על משחקו של מהרשלה עלי ופרס על התסריט המקורי; רמי מאלק זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו כפרדי מרקורי בסרט "בוהמיה רפסודית" שזכה גם בפרסים על עריכת סאונד והפקת סאונד; אלפונסו קוארון זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר על "רומא" שזכה גם בפרס הסרט הזר הטוב ביותר ובפרס על צילום; "הפנתר השחור", שהיה מועמד ל-4 אוסקרים זכה בשלושה מתוכם כולל פס הקול, עיצוב תלבושות ועיצוב הפקה.

טקס חלוקת פרסי האוסקר, 24 בפרואר 2019 (Photo by Matt Sayles – Handout/A.M.P.A.S. via Getty ImagesIL)
טקס חלוקת פרסי האוסקר, 24 בפרואר 2019 (Photo by Matt Sayles – Handout/A.M.P.A.S. via Getty ImagesIL)

רגע של נחת ישראלית הגיע עם זכייתו של הבמאי הישראלי גיא נתיב בפרס על הסרט הקצר הטוב ביותר עם סרטו Skin אותו הפיק יחד עם רעייתו, השחקנית ג'יימי ריי ניומן. הסרט עוסק במפגש אלים בין שחורים ולבנים בארה"ב והאופן בו הוא משתקף בעיני שני ילדים העדים לו.

בנאום הזכייה פתח נתיב במילים "לילה טוב ישראל" וסיפר על משפחתו ניצולת השואה. עוד הוסיף ואמר כי עבר לארה"ב לכאן לפני חמש שנים מישראל. "סבי וסבתי הם ניצולי שואה. את הגזענות שהם חוו בשואה אנחנו רואים בכל מקום גם באמריקה. הסרט הזה הוא על חינוך ועל הרצון ללמד את ילדייך כיצד להתנהג בצורה טובה יותר", אמר.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ברך את נתיב על זכייתו: "ברכות לגיא נתיב על זכייתו בפרס האוסקר לסרט הקצר הטוב ביותר. גיא יקירנו, המילים הטובות על ״סקין״ כולן לך, לשרון ולג׳יימי ריי, אבל הסרט הוא מתנה עבור הילדים והנכדים שלנו, ועבור העתיד שאנחנו רוצים בשבילם כדי שיזכו להגשים את כל החלומות. גאווה ישראלית גדולה. מזל טוב!".

עוד זכו כותבי הסרט "שחור על לבן" בפרס התסריט המעובד הטוב ביותר, זכייה ראשונה לבמאי ספייק לי; ליידי גאגא זכתה בפרס השיר הטוב ביותר בפסקול על Shallow בסרט "כוכב נולד"; אוליביה קולמן בפרס השחקנית הטובה ביותר על "המועדפת"; רג'ינה קינג בפרס שחקנית המשנה על תפקידה בסרט "אם רחוב ביל יכול היה לדבר"; הסרט "ספיידר-מן: מימד העכביש" זכה בצדק בפרס סרט האנימציה הטוב ביותר; "האדם הראשון", העוסק בסיפר חייו של ניל ארמסטרונג, זכה בפרס על אפקטים ויזואליים ו"וייס", הסרט הביוגרפי-קומי על סגן נשיא ארה"ב, דיק צייני, זכה בפרס על עיצוב שיער ואיפור.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!