דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

הילולת הרשב"י / ההילולה בהר מירון יוצאת היום לדרך

מאות אלפי אנשים צפויים להגיע הערב לחגיגות. המשטרה נערכת לאבטחת האירוע וייחסמו צירי תחבורה רבים המובילים לאתר ההילולה. גם כוחות מד"א מגבירים כוננות

משתתף בהילות הרשב"י בהר מירון בעת תפילת בוקר. צילום: מאיר וקנין / פלאש 90
משתתף בהילות הרשב"י בהר מירון בעת תפילת בוקר. צילום: מאיר וקנין / פלאש 90

מאות אלפי אנשים צפויים לחגוג את ההילולה המסורתית של רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) בהר מירון, שתחל הערב (רביעי) ותסתיים בליל יום חמישי. כוחות משטרת ישראל, כיבוי אש ומד"א ייערכו כבר משעות הבוקר על מנת לאבטח את האירוע ההמוני.

מאות אלפים צפויים להגיע, ההילולה במירון. ארכיון. צילום: גילי יערי / פלאש 90
מאות אלפים צפויים להגיע, ההילולה במירון. ארכיון. צילום: גילי יערי / פלאש 90

כבכל שנה, ההילולה תתנהל סביב זמני הדלקה קבועים מראש. האירוע יפתח בהדלקה הראשונה, של חסידות באיאן, ביום רביעי בשעה 20:30, ויסתיים בהדלקת האחרונה של חסידות תולדות אהרון, ביום חמישי בשעה 19:00.

למעלה  מ-4,500 שוטרים ולוחמים פרוסים כבר, החל מהשעה 7:00, בכל צירי התנועה המגיעים למירון, במעגלי אבטחה היקפיים וברחבי המתחם. כוחות המשטרה ישהו במקום עד גמר החגיגות, אז יסייעו בהחזרת המקום לשגרה.

הכבישים הבאים נחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים החל מהשעה 07:00 ועד ליום שישי, בתאריך 27.5.16 בשעה 7:00:

  • כביש 866 – מצומת חנניה לכיוון מירון
  • כביש 89 – מצומת חירם ועד מחלף אליפלט, לשני הכיוונים
  • כביש 886 – מצומת דלתון ועד כיכר עין זיתים
  • כביש 8900 – מצומת יער בירייה ועד כיכר עין זיתים
  • היציאה מצפת לכביש 89. כניסה או יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900, מכיוון ראש פינה בלבד\

עוד נמסר מהמשטרה כי על ציבור משתמשי הדרך לקחת בחשבון כי בהתאם לצורך, במהלך ימי ההילולה ובדגש על יום רביעי, קיימת היתכנות לחסימת הכבישים הבאים על פי הצורך: כביש 65 מצלמון לכיוון קדריo וכביש 85 מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים.

חסימת כל הכבישים המובילים לאתר ההילולה היא חלק מהפקת לקחים משנים קודמות כאשר הוחלט כי למען הבטחת שלומם של המשתמשים בדרכים והעולים לקברו של רבי שמעון בר יוחאי, ההגעה להילולה תותר אך ורק באמצעות תחבורה ציבורית והסעות מוסדרות.

קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו. הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים. הנסיעה בתחבורה הציבורית תביא את החוגגים לאתר ההילולה בבטחה, במהירות ובנוחות מרבית. לנוסעים בתחבורה הציבורית הוסדרו תחנות ריענון בכביש 6, אלונית וכביש 90, מחסום בזק.

גם השנה תימשך סימון החניונים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם בצבעים שונים באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, זאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו. בסיום ההילולה בעת היציאה מהאתר הולכי הרגל יופנו לשביל התואם בצבעו, בתאורה ובדגלים את כרטיס הנסיעה. בעלי תעודת נכה המוגבלים בהליכה בלבד יגיעו לחניון ספסופה דרך צומת שבע, שם יעלו להסעת עזר מציון עד לחלקת הקבר או לחלופין לחניון עין הוזים דרך מחלף אליפלט.

בכל שלב במהלך ההילולה חל איסור מוחלט על החוגגים לצעוד בכבישים המובילים לאתר מחשש לסיכון חייהם. לא תתאפשר חנייה של כלי רכב פרטיים בצדי הדרך. רכבים אשר יחנו באופן לא מוסדר, יגררו. תושבים המתגוררים בסמוך למירון יורשו לנסוע בכבישים החסומים לכלי רכב פרטיים וזאת בהצגת תעודת זהות בה יצוין מקום מגוריהם. נוכח השינויים בהסדרי התנועה נדרשת תשומת לב הנהגים לשלטי ההכוונה והשילוט בצדי הדרך.

במהלך האירוע תפעיל המשטרה מרכז מידע לציבור, שמספרו : 1-700-500-679. המוקד המוקד יהיה פתוח בכל שעות היממה עד ליום חמישי ה-26.5.16 בשעה 23:00.

דוכנים בהילולה במירון, 2015. צילום: דבר ראשון
דוכנים בהילולה במירון, 2015. צילום: דבר ראשון

כוחות מד"א נערכים אף הם והעלו את הכוננות כבר משעות הבוקר היום ועד מחר בשעה 23:00. במהלך ימי ההילולה יופעל מוקד שליטה מיוחד בהר מירון וכן שתי מרפאות: הראשית – בבניין ישיבת מירון, שתאויש ברופאים, פאראמדיקים וחובשים; המשנית – בסמוך למפעל שזיפרון לרגלי הר מירון, שתאויש גם היא ברופאים, פאראמדיקים וחובשים. בנוסף, סמוך לקבר הרשב"י ובציר המהדרין ייפרס כוח עתודה רגלי של מאות פאראמדיקים וחובשים, עובדים ומתנדבים, שיעניקו מענה רפואי מיידי לחוגגים שיחושו ברע ויסייעו לפנותם מתוך חגיגות ההילולה אל המרפאות. בנוסף, יתוגברו כוחות מד"א בצפון הארץ בכבישים ובצירים המובילים למירון.

בשנה שעברה, העניקו כוחות מד"א, בהם מאות פאראמדיקים, חובשים, רופאים, עובדים ומתנדבים של מד"א שהוצבו במירון, טיפול לכ-170 ממשתתפי ההילולה בהר מירון שסבלו מפגיעות שונות, בהן חבלות, התייבשויות, פציעות קלות, צריכת יתר של אלכוהול ובעיות רפואיות אחרות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין מסר "אני מברך את העולים לקברו של רבי שמעון בר יוחאי זצ"ל ואת חוגגי ל"ג בעומר ברחבי הארץ. ההילולה במירון היא אחת מהאירועים הציבוריים הגדולים שמד"א נדרש להיערך לקראתו. מדי שנה, כוחות מד"א ערוכים בשטח ונערכים מראש למגוון רחב של תרחישים אפשריים, על מנת להעניק את המענה הטוב, המהיר, היעיל והאיכותי ביותר לחוגגים במירון. גם השנה נערכנו למגוון רחב של תרחישים קיצוניים, בנוסף להענקת טיפולים רפואיים למשתתפים שחלילה יפצעו או יחושו ברע. אני מבקש מהציבור בהילולה להקפיד על הנחיות הבטיחות, להימנע ככל שניתן מצפיפות ודוחק ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון והסדרנים בשטח. בנוסף, כוחות מד"א ערוכים להעניק מענה מיידי ומהיר לכל מי שעלול להיפגע במהלך מדורות ל"ג בעומר, ובמהלך יום החג, בו רבים מטיילים בכל רחבי הארץ. אנו מבקשים מההורים לנהוג ביתר תשומת לב לפעילות הילדים בל"ג בעומר ולהקפיד על מבוגרים אחראיים בכל מדורה ומדורה, על מנת לשמור על חייהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!