דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

המאוגדים / עובדי "מודגל מתכת" ישהו את הצעדים הארגוניים; ישיבת חירום תכונס במשרד הכלכלה

כמאה עובדי החברה חסמו את שערי המפעל, זאת בעקבות הודעת ההנהלה על הכוונה לפטר כחצי מהם | יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק: "קוראים לרשויות להתעורר ולמנוע את המשבר"

הפגנת עובדים בכניסה למפעל "מודגל מתכת" מאזה"ת של ראש פינה (צילום: דוברות ההסתדרות)
הפגנת עובדים בכניסה למפעל "מודגל מתכת" מאזה"ת של ראש פינה (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נוכח בקשת מנכ"ל משרד הכלכלה שי רינסקי לכנס ביום חמישי הקרוב ישיבת חירום למציאת פתרון למשבר במפעל "מודגל מתכת" בראש פינה, ישהו העובדים את צעדיהם הארגוניים וישובו היום (שלישי) לעבודה סדירה. יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון יונה פרטוק ויו"ר ועד עובדי המפעל אביחי דגמפור, מסרו כי הצעדים יושהו כמחווה של רצון טוב ומתוך מטרה להגיע לפתרון שימנע פיטורים שינחיתו מכה אנושה על העובדים ועל המצב התעסוקתי באזור כולו.

אתמול בבוקר (שני) פתחו כמאה עובדי מפעל "מודגל מתכת" מאזור התעשייה צ.ח.ר, הסמוך לראש פינה, בצעדים ארגוניים ונטשו את עמדותיהם, זאת בעקבות כוונת החברה לפטר עשרות מהם. העובדים הפגינו בכניסה למפעל וחוסמים את שעריו, אחרי שתלו עליו שלטים בהם נכתב, בין היתר, "מודגל קורסת – הפריפריה גוססת".

הפגנת עובדים בכניסה למפעל "מודגל מתכת" מאזה"ת של ראש פינה (צילום: דוברות ההסתדרות)
הפגנת עובדים בכניסה למפעל "מודגל מתכת" מאזה"ת של ראש פינה (צילום: דוברות ההסתדרות)

לאחרונה קיבלו העובדים הודעה מהנהלת המפעל לפיה היא מתכננת צעדי התייעלות ובראשם פיטורים של כמחצית מהם. לטענת ועד העובדים, מגעים שהתקיימו עם ההנהלה למציאת פתרון שימנע את הפיטורים, הגיעו לכדי מבוי סתום. בשבוע שעברה הכריזה ההסתדרות במרחב גליל עליון סכסוך עבודה במפעל.

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק, מסר כי "העובדים המסורים של מפעל 'מודגל מתכת' מתכת נמצאים רגע אחד לפני הצטרפות למעגל האבטלה. אנו תומכים בהם במאבקם הצודק על פרנסתם משפחתם, וקוראים לרשויות להתעורר ולמנוע את המשבר לפני שיהיה מאוחר מדי".

יונה פרטוק יו"ר מרחב גליל בהסתדרות (צילום: אורן כהן דוברות ההתסדרות)
יונה פרטוק יו"ר מרחב גליל בהסתדרות (צילום: אורן כהן דוברות ההתסדרות)

יו"ר ועד העובדים, אביחי דגמפור, ציין כי "אנו נאבקים על חיינו ופרנסתנו. הצעדים הארגוניים שלנו ילכו ויחריפו עד אשר יימצא פתרון ותוכנית שתאפשר להימנע מהפגיעה האנושה בעובדים ותאפשר להם להמשיך לעבוד בכבוד".

מפעל "מודגל מתכת" מייצר מוצרי מתכת מחורצים וכן אביזרים ומחברים שחלקם מיועד לייצוא לחו"ל ממתכת ממוחזרת. 103 עובדי המפעל מגיעים מיישובי האזור – בהם קריית שמונה, חצור הגלילית וטובא-זנגרייה – שאפשרויות התעסוקה בו מוגבלות ביותר. התאגדות עובדי המפעל בהסתדרות מלווה על ידי מזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב אביב עזוז.

"עובדי מודגל הם שיקוף של תושבי הפריפריה הצפונית, כולנו עובדים יחד כתף אל כתף, ויש לנו בית משותף שנקרא מודגל" מסר לדבר ראשון מנכ"ל המפעל רפי גרבר, אחרי השהיית הצעדים הארגוניים, "בשנים האחרונות מודגל נחשפה לייבוא חסר בקרה, ללא עמידה בתקני איכות ותקינה ישראלית, שמגיע לארץ ומכרסם לנו קשות בשוק המקומי. מודגל נחשפה לתחרות קשה באירופה, ומעבר לה – ירידת שער האירו מול השקל, והשקעות כבדות מאוד שמודגל עשתה בשנים האחרונות כדי להתייעל ולעלות לרמה בין לאומיות מכספי מרכז השקעות, שמסיבות רגולטוריות כאלו ואחרות לא שולמו לנו, בסך כ-5-4 מיליון שקלים".

"הנהלת מודגל עמדה בפני שתי אפשרויות גרועות" הוסיף, "האחת היא להרים ידיים ולסגור את המפעל בן 50 השנים, והשנייה – להיכנס לתוכנית הבראה אגרסיבית ולהביא את המפעל לימים טובים יותר. בחרנו באפשרות השנייה, שהיא אולי הקשה יותר אבל יש בה אופק ועתיד. במסגרת ההחלטה לעשות תוכנית התייעלות, לשנס מותניים ולהגיע לימים טובים יותר, אנו פונים למשרדי הממשלה השונים בבקשה לעזרה. אנחנו מאמינים שביחד עם העובדים וההסתדרות, ובסיוע נכון וראוי של המדינה נמצא את הדרך ונחזיר עטרה ליושנה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!