דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אנטישמיות

שוב אנטישמיות? / שוד אלים: הרב הראשי של ארגנטינה הותקף בביתו | הנשיא ריבלין התקשר

למרות שהשודדים אמרו לרב כי הם מודעים לזהותו, מסתמן שהרקע לתקיפה לא אנטישמי | השוד אירע לפנות בוקר (ג') בבואנוס איירס | הנשיא ריבלין התקשר לרב וקרא למנהיגי העולם להגן על הקהילות היהודיות

אבולנס וניידת משטרה בארגנטינה (claudio santisteban / Shutterstock.com)
אבולנס וניידת משטרה בארגנטינה (claudio santisteban / Shutterstock.com)
מרים הולצמן

הרב הראשי של ארגנטינה הותקף בביתו לפנות בוקר (שלישי) והוא מאושפז בבית החולים כשמצבו מוגדר קשה. הרב הגבריאל דוידוביץ' הותקף בשעות הקטנות של הלילה בביתו שבבואנוס איירס. התוקפים הכו את הרב ואישתו ושדדו את רכושם, תוך שהם אומרים להם כי הם יודעים שהוא הרב של הקהילה היהודית.

בשעה 2:00 שעון מקומי פרצו מספר אלמונים לביתו של הרב, שדדו כסף וחפצים אישיים והכו באכזריות את הרב ואת אשתו. במהלך השוד קשרו הפושעים את אשת הרב והשמיעו דברי נאצה כנגדם, אולם אם בתחילה עלה חשד כי הרקע לתקיפה אנטישמי, כעת כיוון החקירה הוא כי מדובר היה בשוד שלא היה קשור ביהדותו של הרב.

מהקהילה היהודית בארגנטינה נמסר כי “המעשים ללא ספק מדליקים נורת אזהרה. הקהילה דורשת מהרשויות הבהרות מיידיות בנוגע לאירוע”. ארגון הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA, עומד בשעות אלו בקשר עם גורמים בממשל הארגנטינאי וכוחות הביטחון בכדי לחקור מידית את האירוע האלים, ולמצות את הדין עם הפורעים העומדים מאחורי השוד האלים.

למרות שבקהילה הארגנטינאית נזהרו מלקבוע את הרקע למעשה בישראל מיהרו לגנות את האירוע ולייחס לו רקע אנטישמי. גורמים רבים מיהרו להביע הזדהות עם הקהילה היהודית בארגנטינה ולשלוח איחולי החלמה לרב דוידוביץ'.

הנשיא ריבלין שוחח עם הרב גבריאל דוידוביץ' ודרש בשלומו לאחר התקיפה. כשעוד נחשד שמדובר בתקיפה על רקע אנטישמי אמר כי "מדינת ישראל תעשה כל שידרש על מנת להגן על כל יהודי בכל מקום שבחר לחיות בו". לדברי רבלין, ישראל תדרוש את ההגנה המירבית ותעמוד מול כל מתקפה שכזו "ללא סלחנות ובאופן בלתי מתפשר".

ריבלין יצא בקריאה למדינות העולם להבטיח את בטחונן של הקהילות היהודיות. "בזמנים שכאלה דרושה מנהיגות חזקה וברורה ומאבק בלתי מתפשר באנטישמיות. אנו חייבים ויכולים להילחם בזה".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90).
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90).

בשדה הפוליטי מיהרו להצטרף לתגובות ולגינויים. כך למשל, השרה גילה גמליאל: "‏תקיפת הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ' היא פשע שנאה ותוצאה של אנטישמיות שמרימה את ראשה ברחבי העולם. מתפללים לשלומו של הרב דוידוביץ' ולהחלמתו המהירה. יהדות ארגנטינה – מדינת ישראל לצדכם".

ח״כ עמיר פרץ: "מזועזע מתקיפת הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ׳ ואשתו, ומאחל להם החלמה מהירה. ‏אין זה משנה מה הרקע. הרמת הראש של האנטישמיות בארגנטינה ובעולם היא בלתי נסבלת. ‏על הממשלה לדרוש מהרשויות בארגנטינה לפעול במהירות ובנחרצות. עלינו לעשות הכל להבטיח את שלומם של יהודים בכל מקום בעולם".

ראש מפלגת כחלון לבן, בני גנץ, איחל החלמה מהירה לרב גבריאל דוידוביץ', והוסיף כי "אנו ניאבק באנטישמיות המרימה את ראשה בעולם בנחישות. דם יהודי אינו הפקר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!