דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מעגלי תעסוקה / הסתיימה השביתה בשירות התעסוקה: העובדים שמסייעים למובטלים נאבקו על תנאיהם

40 ימים שבתו העובדים בשירות התעסוקה, במחאה על אי קליטתם להעסקה ישירה | אמש (ג'), בתיווכו של שר העבודה והרווחה חיים כץ, נחתם הסכם | "אין צורך לחפש תכניות דוגמת תכנית ויסקונסין שכפה עלינו האוצר בעבר", אמר אריאל יעקובי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה

לשכת תעסוקה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: דוברות שירות התעסוקה)
לשכת תעסוקה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: דוברות שירות התעסוקה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נסתיימה השביתה בשירות התעסוקה, והיום (רביעי) יפתחו הלשכות לציבור, לאחר למעלה מ-40 ימי שביתה בדרישה למימוש התחייבות המדינה והאוצר לקליטת עובדי תוכנית הדגל של השירות, 'מעגלי תעסוקה' להעסקה ישירה.

"אתמול ניסחנו את עקרונות ההסכם, והדברים האחרונים נסגרו היום על ידי השר כץ", אמר ל'דבר ראשון' אריאל יעקובי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה. "הגענו להסכמה על כמות עובדים שיקלטו, נמשיך באותו המתווה שהצליח בעבר תוך התחשבות ביכולת שירות התעסוקה לקלוט עובדים כדי ליישם את המתווה. אנחנו מברכים על ההסכם, שהוא בשורה טובה מאוד למובטלים שזקוקים לשירות. העובדים בשירות התעסוקה יעשו כל מאמץ על מנת לסייע להם. התכנית הוכיחה את עצמה והיא בשורה גם למובטלים ולמחפשי העבודה מחד ולכלכלת ישראל – ומוכיחה שאין צורך לחפש תכניות דוגמת תוכנית ויסקונסין שכפה עלינו האוצר בעבר. הוכחנו שזה לא נחוץ".

לשכת תעסוקה (דוברות שירות התעסוקה)
לשכת תעסוקה (דוברות שירות התעסוקה)

על פי ההסכמות שהושגו בין הצדדים, רק כ-25 עובדים שהועסקו בתוכנית 'מעגלי תעסוקה' ייקלטו להעסקה ישירה בשירות התעסוקה. עם זאת, נבלמה כוונת המדינה להרחיב את התכנית לרמה הארצית על בסיס העסקה קבלנית ומיקור חוץ, והוסכם כי היקף העובדים המועסקים בה באמצעות מיקור חוץ יישאר קבוע, ולא יגדל.

"רוצים לחזור לעבודה סדירה"

"אני מודה לשר חיים כץ שללא התערבותו לא היינו מצליחים להגיע לפתרון המשבר הנוכחי" הוסיף יו"ר ועד העובדים בשירות התעסוקה, עופר לוי. "אנחנו מאוד רוצים לחזור לעבודה סדירה, כי מהות עבודה שלנו היא לקבל קהל, הם הלקוחות שלנו ואנחנו רוצים לתת להם שירות".

בשירות התעסוקה קראו לעובדים שלא נרשמו או התייצבו בלשכה לעשות זאת כעת, עם תום העיצומים, והבהירו כי מי שלא יכול היה להתייצב במהלך ימי השביתה יהא זכאי לתשלום רטרואקטיבי. "כדאי לדעת שניתן להירשם ללשכה בפעם הראשונה דרך האתר שלנו ורק 15 יום לאחר מכן להתייצב בלשכה בפעם הראשונה ולכן אנו קוראים לציבור הזכאים לעשות זאת ולהקל על עצמם את התהליך הראשוני של הקליטה בשירות התעסוקה".

התייצבומט בלשכת תעסוקה (דוברות שירות התעסוקה)
התייצבומט בלשכת תעסוקה (דוברות שירות התעסוקה)

תכנית 'מעגלי תעסוקה' הינה תכנית המתנה את זכאותם של מבקשי הבטחת הכנסה לקצבה בהשתתפות בסדנאות אימון אישי שונות, ותכניות השמה לתעסוקה. לאורך השנים צברה התכנית תנופה הולכת וגוברת, ומשאביה הורחבו מתוך מגמה להרחיב גם את פעילותה. עם זאת נמתחה ביקורת על הפעלת חלקים מהתכנית באמצעות מנגנוני מיקור חוץ, וכן על העובדה שהסדנאות בה מתמקדות בסדנאות אימון אישי וכלים לשיפור תהליך חיפוש העבודה אך היא אינה כוללת הכשרה מקצועית ופיתוח מקצועי.

מסמך ניתוח והמלצות בנוגע למיקור החוץ בתכנית, שכתב רמי אדוט ממכון ון ליר במאי 2017, קרא לשירות התעסוקה לבחון מחדש את ההכרעה בדבר מיקור-החוץ בתכנית – זאת במטרה למנוע ניגודי עניינים, שמירה על פעילויות הליבה בתחום ההשמה בשירות הממשלתי ועל מנת לשפר את שימור הידע הנצבר בתכנית בתוך השירות.

מהביטוח הלאומי נמסר כי מובטלים חדשים, שלא יכלו עד כה להירשם בלשכה על מנת לקבל את זכאותם לקצבה, יכולים להירשם באופן רטרואקטיבי על פי הנחיות שירות התעסוקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!