דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט ועבודה / כבוד: קארין סנדל ולי פלקון נבחרו לוועד שחקני ושחקניות הכדורגל

בבחירות שהתקיימו אמש (ג') בחרו אלף שחקני ושחקניות הכדורגל את הוועד החדש שכולל את: קארין סנדל, לי פלקון, גיא חיימוב, אבי איבגי ושמעון אבוחצירא | קארין סנדל: "נפעל שיהיה בארץ כדורגל טוב, שמח ונקי יותר"

קארין סנדל במדי נבחרת ישראל (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
קארין סנדל במדי נבחרת ישראל (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל בחרו אמש (שלישי) ועד מנהל חדש. במהלך השבוע האחרון התמודדו 11 שחקנים ושחקניות על חמשת המקומות בוועד המנהל. ההצבעה נערכה בצורה ממוחשבת על ידי חברת 'EVOTE' ובפיקוח של ועדת הבחירות בראשותם של עו"ד רעות רינצקי וכדורגלן העבר עידן שדה.

כאלף שחקניות ושחקנים החברים בארגון, בחרו מתוך שמונה מועמדים ומועמדות. את מירב הקולות קיבלה קפטנית נבחרת ישראל קארין סנדל ממ.ס. קרית גת שזכתה ב-58 אחוזים מהקולות. אבי איבגי שוער הפועל נצרת עלית זכה ב-49 אחוזים מהקולות, גיא חיימוב שוערה של מכבי חיפה זכה ב-44 אחוזים, לי פלקון ממ.כ. רמת השרון ב-42 אחוזים ומשלים את החמישייה החלוץ שמעון אבוחצירא מעירוני קריית שמונה עם 38 אחוזים. הוועד המנהל החדש יתכנס בקרוב ובמהלכו יבחרו חמשת חברות וחברי הוועד את יושבת או יושב הראש של הארגון.

לאחר שבוועד הקודם הייתה שירלי אוחנה שחקנית אחת מבין רוב של גברים, השינוי המשמעותי בוועד החדש הוא בחירתן של שתי השחקניות המובילות בנבחרת ישראל – קארין סנדל שמשחקת באלופת המדינה מ.ס. קרית גת ולי פלקון ששיחקה בליגות הגרמנית והאוסטרלית החזקות וחזרה השנה לישראל לשורות מחזיקת הגביע מ.כ. רמת השרון, אבל כרגע היא לא משחקת עקב פציעה.

קארין סנדל סיפרה ל"דבר ראשון" על האתגר החדש אליו נכנסה: "אני שמחה שהשחקנים והשחקניות בחרו בי, חשוב לי מאוד שיש שתי נשים שנבחרו מתוך החמישה, זה כוח משמעותי. אני מאמינה בצורך שיהיה גב תומך לשחקנים ולשחקניות שרוצים לצאת למאבקים. להסתדרות ולארגון השחקנים יש כוח גדול להוביל את השינויים האלו".

לעובדה שאת שחקנית מובילה בנבחרת ישראל יש השפעה על הבחירה שלך להיות בארגון?
"הרצון לעשות שינוי זה דבר שבוער בדמי וכדי לעשות אותו צריך להגיע למקומות שבהם עושים שינוי. הדבר שהכי חשוב לי הוא לתרום לענף ולהעביר הלאה את המטרות שלנו בשביל לעשות כאן מהפכה תודעתית ומעשית. חשוב לי שתהיה לשחקניות כתובת למי לפנות כשהן צריכות עזרה וגם שנצליח להעלים את כל התופעות המכוערות שיש בכדורגל – בהרבה מקומות בארץ, הכדורגל מנוהל על-ידי העסקנים שלא תמיד טובת הענף לנגד עיניהם, צריך לנקות את הענף מהתופעות האלה. אנחנו נפעל כדי שיהיה בארץ כדורגל טוב, שמח ונקי יותר".

קארין סנדלר שחקנית מ.ס. קרית גת (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
קארין סנדלר שחקנית מ.ס. קרית גת (ההתאחדות לכדורגל בישראל)

יש דמיון במאבקים, בין שחקני כדורגל גברים לנשים?
"חלק מהבעיות חופפות, כמו הלנת שכר ואי כיבוד חוזים, שיש המון בכדורגל נשים וגברים. לנשים יש עוד הרבה בעיות וביחד עם לי (פלקון) יהיה לנו חשוב להעלות אותן לסדר היום של הארגון, כמו תנאי המגרשים, המשאבים הדלים ומצב הקבוצות. לשם כך, חשוב שהשחקנים הגברים יהיו איתנו במאבק הזה ואם דרך הארגון נצליח לגייס אותם, זה יהיה דבר גדול ומשמעותי. אם נצליח בנוסף, להעלות את הנראות והחשיפה של כדורגל הנשים בישראלי, אז הרווחנו פה משהו גדול".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!