דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מזג אוויר סוער / מזג האוויר הסוער: חולצו שני גברים שרכבם נקלע לשיטפון

שני הגברים עלו לגג רכבם שנקלע לשיטפון בנחל הארזים שבירושלים, והמתינו לחילוצם | אישה נלכדה בביתה בבית חנינא עקב הצטברות גשמים ופונתה למקום מבטחים | מאות תלמידים חולצו לאחר שעות מבית הספר, לאחר קריסת סכר המוביל למקום

חילוץ אדם הלכוד מעל רכבו בעמק הארזים בשל השיטפונות. (נועם רבקין פנטון/פלאש90)
חילוץ אדם הלכוד מעל רכבו בעמק הארזים בשל השיטפונות. (נועם רבקין פנטון/פלאש90)

מזג אוויר סוער שטף אתמול (חמישי) את רחבי הארץ: בעמק הארזים באזור בירושלים נקלעו מספר רכבים לשיטפון עקב הממטרים העזים. כוחות משטרת ישראל וכיבוי האש פעלו לחילוצו באמצעים שונים ללא הצלחה במשך זמן ארוך. גבר כבן 50 חולץ לבסוף מהרכב בעזרת גלגל הצלה וגבר נוסף כבן 30 שחה לגדה השנייה וחולץ גם הוא, כאשר הוא במצב בינוני ויציב וסובל מהיפותרמיה.

מעט אחר כך, צוותי חילוץ ומשטרה חילצו בהצלחה מאות תלמידים ומורים שנתקעו בבית הספר החקלאי בשכונת עין כרם שבירושלים עקב מזג האוויר הסוער, שהביא לגלישתו של סכר סמוך והציף את שביל הגישה למוסד החינוכי. ההצפה חסמה את השביל למעבר כלי רכב. מכבאות והצלה מחוז ירושלים נמסר כי לוחמי האש והמשטרה פועלים לחילוץ מאות התלמידים מבית ספר בעין כרם, שהיציאה ממנו נחסמה עקב זרימת מים חזקה במיוחד סביבו, וכי מספר ג'יפים שסייעו בנסיונות חילוץ הילדים נלכדו במים ונהגיהם חולצו.

חילוץ לכוד בשיטפון בעמק הארזים בירושלים (קרדיט: דוברות המשטרה)
חילוץ לכוד בשיטפון בעמק הארזים בירושלים (קרדיט: דוברות המשטרה)

 

חילוץ אדם הלכוד מעל רכבו בנחל ארזים בשל השיטפונות. (נועם רבקין פנטון/פלאש90)
חילוץ אדם הלכוד מעל רכבו בנחל ארזים בשל השיטפונות. (נועם רבקין פנטון/פלאש90)

 

 

עוד בירושלים: שוטרים הוזעקו לשכונת בית חנינא בשל אישה שנלכדה בבית עקב הצטברות גשמים וסחף שהקיפו את ביתה ומנעו ממנה לצאת ממנו. השוטרים הגיעו למקום והעבירו את האישה למקום מבטחים.

חובש רפואת חירום במד"א יוסי קסוטו סיפר על חילוץ הגבר בנחל ארזים: "מדובר באירוע דרמטי מאוד, ראינו גבר שנלכד על גג מכוניתו כשבכל דרך אפשרית כוחות החילוץ מנסים להגיע אליו, החל ממסוק שבסופו של דבר לא התאפשר בשל תנאי מזג האוויר עד שהכבאים תוך סיכון שלחו לו גלגל הצלה וחילצו אותו אלינו כשהוא בהכרה מלאה וסובל מהיפותרמיה קלה."

חילוץ לכוד בשיטפון בעמק הארזים בירושלים (קרדיט: דוברות המשטרה)
חילוץ לכוד בשיטפון בעמק הארזים בירושלים (קרדיט: דוברות המשטרה)

פראמדיק מד"א אילן גור ארי שהגיע עם תחילת האירוע לזירה סיפר כי "מדובר באירוע מורכב, הדיווח שקיבלנו בתחילה על 2 נוסעי רכב שנסחפו עם רכבם ועלו על הגג. בשלב מסוים אחד נפל למים ומחולץ בדקות אלו ואנחנו מעניקים לו טיפול רפואי."

כוחות משטרה סורקים את תוואי הנחל על מנת לשלול לכודים נוספים.

 

 

 

ממשטרת ירושלים נמסר כי בשל תנאי מזג האוויר נרשמים עומסי תנועה כבדים בעיר. לפי המשטרה, "השוטרים פועלים במוקדים השונים על מנת לאפשר ככל הניתן הזרמת התנועה, ולסייע בחילוץ רכבים שנקלעו לשיטפונות ונתקעו. אנו קוראים לציבור לנהוג בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים".

גשום וסוער ברחבי הארץ

הרכבל במצדה נסגר בשל הרוחות העזות, כך על פי הודעת רשות הטבע והגנים. שמורת עין גדי אף היא סגורה אך ניתן לבקר בבית הכנסת במקום. רשות הטבע והגנים מבקשת לחדד כי חל איסור על כניסה לנחלים ברגל או עם כלי רכב בשל זרימות מסכנות חיים בנחלים.

ממשטרת ישראל נמסר כי היא ערוכה למזג האוויר הסוער ולשיטפונות וממליצה לציבור להיות קשובים להתראות ולאזהרות כל העת. לטענתם על פי התחזית והודעת השירות המטאורולוגי קיים חשש לשיטפונות באזור דרום הארץ לרבות מרכז ים המלח.

"מניסיון העבר, בתנאי מזג אוויר אלו קיים צפי לסגירת כביש 90 בדגש לאזור צומת הערבה ועד עין גדי. הציבור מתבקש להתעדכן ובמידת הצורך לבחור בצירים חלופיים.
אלו המבקשים להגיע אל מלונות ים המלח רצוי להגיע דרך כביש 31 (מכיוון ערד). כמו כן אנו ממליצים להימנע בתנאי מזג אוויר אלו מקיום טיולים במדבר יהודה ובנחלי האזור" כך על פי דוברות המשטרה.

נערכים לשטפונות. (קרדיט: דוברות המשטרה)
נערכים לשטפונות. (קרדיט: דוברות המשטרה)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!