דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רהט

ברחובות שלנו / שני אחים בני 12 הועסקו בתנאי עבדות ואלימות במאפיה של דודם

המקרה המחריד התגלה לאחר שהאח הצעיר הגיע לבית החולים, לשם טיפול רפואי | לאחר תשאול וחקירה של חוקרי המשטרה וגורמי רווחה, נעצר בן דודם של האחים מרהט | הסתדרות הנוע"ל: "לצערנו, בני נוער וילדים נופלים לעיתים קרובות קורבן לניצול של מעסיקיהם בעבודה"

סחר בבני אדם. אילוסטרציה (Shutterstock)
סחר בבני אדם. אילוסטרציה (Shutterstock)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

משטרת ישראל חשפה היום פרשה מזעזעת, שהתגלתה במקרה, בעיר רהט שבנגב. שני אחים, אחד מהם בן 12, הועסקו בתנאי עבדות וכפיה במשך שעות ממושכות במאפיה אצל דודם שנעצר. מהמשטרה נמסר כי דודם הכה אותם בכבל חשמל כשלא היה מרוצה מעבודתם.

מנתונים שבידי 'המועצה לשלום הילד' עולה כי בשנת 2017 הופנו כ-48,500 דיווחים חדשים על קטינים בסיכון לטיפולם של עובדים סוציאליים.

ילדים בדואים במאהל דודאים, בקרבת העיר רהט. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: יניב נדב פלאש 90)
ילדים בדואים במאהל דודאים, בקרבת העיר רהט. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: יניב נדב פלאש 90)

בתאריך 8.2 התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות קטין בן 12 שהגיע לקבלת טיפול רפואי בבית חולים במרכז הארץ. שוטרים שהגיעו לבית החולים לתחקר את האירוע פגשו בקטין אשר סיפר להם כי הוא עובר מסכת אירועים אלימים במאפיה בה הוא עובד יחד עם אחיו.

עם התקדמות החקירה, תוך עירוב גורמי רווחה והסתייעות בחקירות ילדים, התחזק החשד כי שני האחים סבלו מהתעללות ועבודות כפיה. עוד אותו היום נעצר בבית החולים בן דודו של הקטין, שהיה יחד עימו. מעצרו של החשוד, תושב עיר בנגב בן 25, בחשד להחזקת קטין בתנאי עבדות, התעללות בקטין, תקיפת קטין, עבודת כפיה, הוארך מעת לעת.

במהלך החקירה נחשפו חוקרי המשטרה לחבלות קשות על גופם של הקטינים, אשר לדבריהם נגרמו תוך הצלפה בכבל חשמל בידי דודם וחשוד נוסף (המצוי בבריחה), ולאחר שהיו פעמים בהם לא היו שבעי רצון מעבודתם. עם תום מלאכת החקירה הוגשה הצהרת התביעה להגיש כנגד החשוד כתב אישום בגין המיוחס לו ומעצרו הוארך עד 1.3.

המועצה לשלום הילד: "רק באמצעות עירנות ואחריות חברתית ניתן יהיה להגן על ילדים"

מהסתדרות 'הנוער העובד והלומד' נמסר: "ליבנו עם הנערים שיצאו לעבוד במאפיה של קרוב משפחה ונפגעו בגופם ובכבודם. לצערנו, בני נוער וילדים נופלים לעיתים קרובות קורבן לניצול של מעסיקיהם בעבודה. הסתדרות הנוע"ל היא הגב של הנערים העובדים בישראל ופועלת על מנת לצמצם תופעה זו."

מהמועצה לשלום הילד נמסר: "יש בישראל יותר מידי ילדים שעוברים גיהנום בתוך הבית שלהם או בסביבתם הקרובה, רבים מהם הם ילדים שלא יכולים או מפחדים לפנות לעזרה. על פי השנתון הסטטיסטי של המועצה לשלום הילד, מספרם של הילדים הנמצאים בסיכון ישיר/משפחתי גדל מאז שנת 2000 ביותר מפי 2 והגיע בתחילת 2017 לכ-344,000.

מניעת התעללות בילדים צריכה להיות משימה לאומית. מדינת ישראל צריכה להבטיח שמערכות ההגנה על הילדים יפעלו באופן מיטבי, ולעבות את שירותי הרפואה לילדים ושירותי הרווחה, במשאבים הנחוצים ובתקינה המתחייבת מהיקף התופעה.

הדרך הטובה ביותר לעזור לילדים נפגעי התעללות היא למנוע את הפגיעה או את המשכה. רק באמצעות עירנות ואחריות חברתית, הן מצד אנשי המקצוע והן מצד הציבור בכללותו, בזכות פקיחת עיניים ואוזניים ודיווח לרשויות המתאימות, ניתן יהיה להגן על ילדים.

על פי השנתון של המועצה לשלום הילד, בשנת 2017 הופנו כ-48,500 דיווחים חדשים על קטינים בסיכון לטיפולם של עובדים סוציאליים. 72% מהדיווחים לעובדים סוציאלים היו על ילדים שנפגעו בידי אחראי בתוך המשפחה. באותה השנה נפתחו 3,870 תיקים בגין עבירות שבוצעו נגד קטינים במשפחה.

3,546 ילדים נפגעי אלימות ותקיפה מינית אותרו בבתי חולים, בקופות חולים ובטיפות חלב. מתוכם 2,046 אותרו בבתי חולים, ומתוכם כ- 30% בגין התעללות פיזית.
על פי מחקרים 1 מכל 5 ילדים בישראל נפגע מהתעללות בידי מבוגר."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!