דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בני גמץ

התלונה המטרידה / בני גנץ הגיש תביעת לשון הרע נגד האישה שטענה כי הטריד אותה מינית

יממה לאחר שפרסמה נאווה ג'ייקובס פוסט בו האשימה אותו שפגע בה בזמן שהייתה תלמידה בכפר הירוק, הגיש גנץ תביעת לשון הרע על סך חצי מיליון שקלים | לטענתו סיפורה שיקרי, והיא פועלת בשליחות בעלי עניין

בני גנץ, חוסן לישראל (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
בני גנץ, חוסן לישראל (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בני גנץ, העומד בראש רשימת "כחול לבן", הגיש היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע על סך 500,000 ש"ח נגד נאווה ג'ייקובס, אשר פרסמה פוסט בפייסבוק ובו האשימה אותו במעשים שונים שביצע בה לטענתה.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רוה, טוען גנץ כי מדובר בפרסום שקרי, בדוי וכוזב מתחילתו ועד סופו: "מדובר בבדותות ובשקרים גסים. עלילת דם של ממש. התובע אינו זוכר כל היכרות עם הנתבעת, וממילא הסיפור הפנטסטי שהמציאה ממוחה הקודח לא התרחש מעולם".

התביעה הוגשה ביחס לפוסט שפרסמה אתמול נאוה ג'ייקובס, המאשים את בני גנץ בחשיפת איבר מינו בפניה כשהיו נערים בבית הספר החקלאי הכפר הירוק. בפוסט כתבה ג'ייקובס: "זה קרה יום אחד ברפת, במקום שהכי אהבתי להיות בו בין בעלי החיים בכפר. בני גנץ הגיח לעברי והיה לו מבט מפחיד נורא. הוא היה גבר מגודל מהבוגרים שבכפר. הוא התקרב מולי במבט מבהיל, פתח את מכניס וחשף את איבר מינו כלפי בצורה שהרגשתי שאני בסכנה. קפאתי על מקומי וגם אם הייתי רוצה לברוח הוא חסם לי את הדרך. הוא עמד וצחק והיה לו מבט מבהיל כמו לחיה טורפת. היה לי מזל שחבר שלו הופיע ומשך אותו ממני".

בכתב בתביעה נטען כי ג'ייקובס פעלה בשליחות או בסיוע גורמים פוליטיים בעלי עניין להכפיש ולבזות את גנץ. בין השאר מצורפים לכתב התביעה צילומי מסך בהם מבקשת לכאורה הנתבעת לאסוף עדויות נגד גנץ מנשים שלמדו בכפר הירוק, ותגובה בה היא משיבה לשאלה האם למדה איתו: "למדתי בכפר הירוק ושמעתי סיפורים! הוא יותר גדול ממני בהרבה". עוד נטען כי העובדה שהפוסט ובו ההאשמות פורסם ללא שגיאות כתיב, בשונה מפוסטים אחרים אותם מצטט כתב התביעה, היא עדות לכך שהוא "עובד ובושל על ידי גורם חיצוני בעל עניין".

"טענותיה הועלו שבועות ספורים בטרם מועד הבחירות לכנסת, ויממה לפני פרסום צפוי של החלטת היועץ המשפטי לממשלה בתיקי חקירות ראש הממשלה" נטען בכתב התביעה. עוד נטען כי מפרסומיה בפייסבוק עולה כי היא מזהה עצמה עם המחנה הפוליטי היריב, וכי על פי פרסומים בתקשורת, גורמים בקרבת אישיות פוליטית עמדו עמה בקשר לפני הפרסום הכוזב ופעלו לסייע לה להפיץ את "סיפורה" לאחר מכן.

גנץ הודיע בתביעתו כי בכוונתו לתרום כל סכום שייפסק לטובתו בתביעה זו למטרה ציבורית, כגון לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!