לוז הנהגים החדש ברכבת ישראל אותו קבעה ההנהלה יופעל כמתוכנן עד יום שלישי אז יתקיים דיון נוסף בנושא, כך הכריע היום (שישי) בצהריים בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. הדיון התקיים בשל בקשת הוועד לאסור על ההנהלה להפעיל את סידור העבודה החדש. לטענתם מדובר בסכנה בטיחותית לנוסעים ולנהגים ופוגע בתנאי העסקתם ושכרם של הנהגים. עם תום הדיון הצדדים נקראו להידבר ביניהם. בשל שלל סכסוכי העבודה הפעילים הקיימים ברכבת בכל אופן יתקיימו עיצומים החל מיום ראשון.

הנהלת רכבת ישראל וועד העובדים ממשיכים להתעמת. לטענת העובדים ההנהלה מפטרת עובדים ומעמיסה על אחרים שעות עבודה נוספות בעוד היא ממנה מנהלים חדשים ומעניקה בונוסים למנהלים פורשים, שהם אלו, לדברי העובדים, האחראים על הגרעון ממנו סובלת החברה. החברה מצידה טוענת כי תוספת של חצי שעה נהיגה לחלק מהנהגים עומדת במסגרת המוסכמת בהסכם הקיבוצי ומוסיפה כי העובדים מפעילים עיצומים סמויים שעשויים לפגוע גם ברכבות הנוסעים. החברה מסרה כי הוועד מתנהל באופן "כוחני, פראי ולא אחראי", ובניגוד לעמדת מרבית העובדים.

הנהלת רכבת ישראל הודיעה כי "שוב סכנה להמשך תנועתן הסדירה של רכבות הנוסעים, בשל נסיגתם של ההסתדרות ונציגות העובדים מההסכמות להפעלת לו"ז הנהגים המעודכן. המשמעות לכל נהג – כחצי שעת נהיגה נוספת בממוצע". לדברי ההנהלה מדובר על מעבר משלוש וחצי שעות נהיגה לארבע שעות נהיגה, כאשר הוסכם על שש שעות אפשריות בהסכם הקיבוצי הקיים. בוועד העובדים טוענים כי מרבים הנהגים נוהגים כשמונה שעות ומלבד זאת מעבר לזמן הנהיגה נדרשת עבודת הכנה וסיום רבות, ולנהגים אפילו אין את האפשרות להתפנות בשירותים והם נאלצים

"השבוע תוכנן להיכנס לפועל לו"ז הנהגים החדש, אשר מימושו נדחה כבר מספר חודשים, ותכליתו התייעלות תפעולית ותקציבית, התכוננות לקראת הפעלת רכבות נוספות בלו"ז אביב, והפעלה מושכלת של הסכם העבודה הקיבוצי החתום.
בפועל, מדובר בתוספת של כחצי שעה לזמן הנהיגה של כל נהג".

ועד העובדים מצידו הודיע כי "תוך כדי ניהול המו"מ הודיעה הנהלת הרכבת כי בכוונתה לבטל תקנים ולפטר עובדים בתפעול ובפקידים בעת שהיא קולטת עוד ועוד מנהלים ומחלקת מענקים לבכירים שהובילו את הרכבת לגרעון. ההנהלה מנסה להשתמש גם בסידורי העבודה של הנהגים והפקחים כמו גם בפגיעה בתנאי העבודה של הקופאיות כדי לחפות על כישלונות המנהלים שלה".

"הנהלת הרכבת קוראת לוועד להתעשת, לנהוג באחריות, להיות שותף באופן חיובי בתהליכים המשמעותיים הנעשים ברכבת ישראל, ולהימנע מפגיעה בעובדים ובמאות אלפי הנוסעים".

בהתייחסה לטענה כי העיצומים יפגעו ברכבות הנוסעים וכי התנהלות הוועד פראית ולא אחראית נטען בוועד העובדים כי "ברכבת קיימים 5 סכסוכי עבודה פעילים שהוכרזו כבר לפני חודשים רבים. מתוך אחריות ושיקול דעת, למרות סכסוכי העבודה והצעדים הארגוניים הצפויים לא תהיה פגיעה בנוסעים".

עוד נמסר כי "המצב בו הנהלת הרכבת עושה כל העולה על רוחה, מודיעה על פיטורי עשרות עובדים, מצמצמת תקנים ושעות, מטילה עומס עבודה בלתי סביר על העובדים, פוגעת בשכר ובעבודה של הנהגים ושל הפקחים, הקופאיות, מנהלי המשמרות, מנהלי התחנות, מונעת התקדמות במו"מ של חטיבת המטענים ועוד – הוא מצב שכוועד לא נוכל לקבלו. המו"מ לא מתקדם בגלל התעקשות ההנהלה לפגוע בעובדים ולראיה, כל ההצעות של יו"ר ההסתדרות מהבוקר, הצעות פשרה רבות, לא התקבלו ע"י ההנהלה. כדי להגן על העובדים וכדי להבטיח את הזכויות הבסיסיות של העובדים לא נותרה בידינו ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים. כאמור צעדים אלו לא יפגעו בתנועת רכבות הנוסעים".