דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מכתב לנשיא המדינה, יושב ראש הכנסת ונשיאת בית המשפט העליון

אדונים נכבדים, גבירתי,

לאחר חקירה שארכה כשנתיים הגיש ביום חמישי היועץ המשפטי לממשלה כתב אישום נגד ראש הממשלה בשלושה סעיפי אישום שונים על שוחד, מרמה והפרת אמונים.

במהלך חקירת המעשים הפליליים ובתגובה להגשת כתבי החקירה והאשמה פתח ראש הממשלה בסדרת מעשים הפוגעים באזרחי המדינה ובאחדותה.

1. הסתה ותקיפה על חצי מהעם המחזיק בדעות שמאל, כאלו שהם אויב המדינה ודעתם אסורה.
2. הסתה נגד מפכ"ל המשטרה וגופי החקירה במשטרה הפוגעת בהם ובתפקודם בטענה שהושפעו ע"י "כוחות שמאל" שמטרתם פוליטית הפלת ראש ממשלה מכהן. התקפה זו מתעלמת מיושרם של שליחי הציבור ומפעולתם לשמירה על האינטרס הציבורי.
3. הסתה דומה נגד היועץ המשפטי, עורכי הדין בפרקליטות, והתביעה הכללית ברמה של התקפה אישית הכוללת את שמות הפרקליטים שעשו מלאכתם נאמנה.
4. שימוש בכלי התקשורת הנותנים מקום לכבוד משרד ראש הממשלה להפצת הסתה ודברים שאינם אמת במטרה להגן על ראש הממשלה ולסייע לו להימנע מהמערכה המשפטית בה הוא עומד.
נידמה שאין יותר במדינה מקום המוגן מפני זכותו של ראש המדינה לעשות מעשים מסיתים ומפלגים, למען שרידותו המשפטית ואף שומרי הסף עצמם חשופים לסכנה.

הגשת כתבי אישום פליליים אינה מעשה פוליטי ואסור שתהיה כזאת. עורכי הדין במשטרה ובפרקליטות עשו ימים כלילות במשך כשנתיים כדי להביא לאזרחיה תמונה נכונה המבוססת על עובדות. החשדתם במעשה פוליטי שומטת את השטיח מתחת לרגליהם ומפריעה לפעולתם.
בטענה שאין אדם אשם אלא לאחר שהורשע בדין מרשה לעצמו ראש הממשלה לאחוז בקרנות המזבח, לנצל מעמדו למען שרידותו הפוליטית ולפגוע בשומרי הסף על חשבון חוסנם של הדמוקרטיה הישראלית ומוסדותיה תוך פילוג העם.
בדיון הציבורי האם ראוי שראש הממשלה ימשיך ויכהן, נשכח המוסר ושולט החוק לבדו. אין זה ראוי ואין זה לכבודה של מדינה, שימשול בה אדם החשוד בפלילים. מדינת ישראל היא מדינת חוק ומוסר. ללא מוסר "איש את אחיהו יאכלו" , אסור לנו להגיע למצב זה.

לא נחרב בית המקדש אלא בגלל שנאת חינם.

נכבדי,

בדמוקרטיה הישראלית נותרתם כשלושה צוקים איתנים, נקודות ארכימדיות. אתם מייצגים את העם, והעם מקשיב לכם.
אבקשכם להפעיל את סמכותכם המוסרית, לעשות מעשה, להביע ביטחונכם במערכת החוק והמשפט, ולקרוא לראש הממשלה להתפטר מתפקידו עד לגמר משפטו למען אחדות העם ושלום המדינה.

משה קציר

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!