דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / מפלגות הימין יתמכו בנתניהו עד לאחר השימוע; בעבודה וב'כחול לבן' קראו להתפטרותו

ליברמן: "חזקת החפות שמורה לכולם, גם לראש הממשלה" | גבאי: "נתניהו עושה הכל כדי להינצל מכתב אישום" | שקד הגיבה לדברי נתניהו על היועמ"ש והפרקליטות: "לא מוטים פוליטית, ההחלטות ענייניות"

ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון ושר החינוך בנט בכנסת. 13 במרץ 2018 (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון ושר החינוך בנט בכנסת. 13 במרץ 2018 (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

במפלגות הימין טענו במהלך סוף השבוע כי ייתמכו בראש הממשלה בנימין נתניהו עד לסיום השימוע של נתניהו ולהגשת כתב האישום הסופי נגדו. מתנגדיו של נתניהו, ביניהם יו"ר העבודה אבי גבאי וחברת מפלגת 'כחול לבן' מיקי חיימוביץ', קראו להתפטרותו המיידית.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר באירוע שבת תרבות בתל אביב כי "בישראל, מי שמוסמך לקבוע אם אדם אשם או זכאי זה רק בית המשפט. אני ממליץ לכולם להתאזר בסבלנות ומציע לכולם לנקוט זהירות כי חזקת החפות שמורה לכולם, גם לראש הממשלה". על המתקפה של נתניהו כנגד אנשי פרקליטות המדינה בעקבות פרסום ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום אמר ליברמן כי נעשתה בסערת רגשות וכי "כולנו בני אדם".

שרת השיכון יפעת שאשא ביטון היתה הראשונה מחברי סיעת 'כולנו' שהתייחסה להחלטת היועמ"ש. שאשא ביטון אמרה בתיאטרון הבימה כי "לא נשתתף בחגיגה ובריקוד על הדם של ראש הממשלה. עמדתנו בנושא ברורה ונאמרה לאורך כל הדרך: 'אין על מה לדבר עד לאחר השימוע'. מעבר לכך, אני בטוחה שראש הממשלה יבחר נכון לאחר השימוע".

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה במוצ"ש לביקורת החריפה שהטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו באנשי פרקליטות המדינה וצוות היועץ המשפטי לממשלה לאחר שהחליטו להגיש כתב אישום נגדו. שקד קראה שלא להרשיע את נתניהו ברמה הציבורית, ולהמתין לסיום השימוע שייערך לו: "ההחלטה היא לא סופית, נדע בעוד כמה חודשים". היא הוסיפה כי "קראתי את כתב החשדות", אמרה שקד. "יש כאן שני מישורים, הציבורי והפלילי. בפלילי היועמ"ש אמר שהוא ישמע ויגיע לשימוע בלב פתוח ונפש חפצה וצריך להיזהר ולא להציג מצג שווא של הרשעה, כלומר ההליך הפלילי לא הסתיים… במישור הציבורי מה שמעניין הוא שגוש הימין מאבד מכוחו ואנחנו עלולים לקבל מדינה פלסטינית בעוד שנה אם גוש הימין לא ינצח".

שרת המשפטים איילת שקד בכנס התאחדות עורכי הדין. 17 בינואר 2019 (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
שרת המשפטים איילת שקד בכנס התאחדות עורכי הדין. 17 בינואר 2019 (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)

שקד הגיבה לביקורת החריפה שהטיח נתניהו ביועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובאנשי פרקליטות המדינה, בטענות ל'רדיפתו' הפוליטית בעקבות החלטתם להגיש כתב אישום נגדו. "אני מכירה היטב את היועמ"ש ואת צוותו כולל שי ניצן וליאת בן ארי. הם לא אנשים מוטים פוליטית, הם לוקחים החלטות ענייניות", אמרה שקד בראיון לתכנית 'פגוש את העיתונות' בחדשות 12, "יש חילוקי דעות אבל צריך להזכיר שליאת בן ארי הייתה התובעת אצל אולמרט. ביקורת אפשר לתת בוודאי במדינה דמוקרטית אבל ביקורת צריכה להיות לגופו של עניין ולא של אדם".

על בקשתו של נתניהו להתערבות מצד משרד המשפטים אמרה שקד כי "ראש הממשלה יודע היטב שזה לא בסמכותי, הנמען של המכתב היה היועץ, אני העברתי את המכתב ליועמ"ש שאמר לי באופן ברור ש'זה לא בסמכותך, זה חלק מחומרי החקירה ואת לא יכולה להתערב בזה'".

גבאי: "נתניהו מפרק את מוסדות המדינה ועושה הכל כדי להינצל מכתב אישום"

יו"ר העבודה, אבי גבאי, תקף את ראש הממשלה נתניהו באירוע 'שבת תרבות' במודיעין: "מערכת בחירות הזאת היא על החיים של נתניהו לעומת החיים של המדינה.
אני מוטרד מאוד ממה שיקרה כאן עד הבחירות. נתניהו עושה הכל כדי להינצל מכתב אישום. הוא רוצה לנצח בחירות כדי להעביר את החוק הצרפתי וכדי להגן על החופש שלו ולכן הוא יכול לעשות כל דבר."

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי. 22 בינואר 2019 (צילום: פלאש90)
יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי. 22 בינואר 2019 (צילום: פלאש90)

גבאי הוסיף כי "בהתחלה נתניהו אמר שהמשטרה רודפת אחריו, אחר כך אמר שהפרקליטות רודפת אותו, עכשיו הוא מאשים את היועמ"ש, ולאחר מכן את אותו הדבר הוא יאמר על בית המשפט. הוא בעצם אומר לאזרחי ישראל שמערכת שלטון החוק היא לא לגיטימית. זה פירוק מוחלט של מוסדות המדינה וזה דבר נורא ואיום."

אשת הטלוויזיה מיקי חיימוביץ', המתמודדת לכנסת במפלגת 'כחול לבן', אמרה באירוע שבת תרבות בתיאטרון הבימה בתל אביב כי על נתניהו להתפטר. "אני חושבת שאחרי החלטה כזאת ראש הממשלה לא יכול לנהל מדינה כמו ישראל. הוא צריך לזכור את מה שאמר על אולמרט, הוא צריך לפנות את עצמו ולהתמודד עם זה, בלי שיהיה רה"מ. אנחנו כמדינה זכאים לרה"מ ישר וערכי שיש לו את כל הזמן לנהל את ענייני המדינה. שיתכבד ראש הממשלה ויפנה את מקומו כדי שנתנהל כמו מדינה צודקת ושוויונית", אמרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!