דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

פשע שנאה? / שלושה צעירים הותקפו מחוץ למועדון בת"א, נחקר רקע להט"בופובי

מעצרם של שלושה חשודים הוארך, על פי המשטרה ייתכן שהיה תוקף רביעי שעדיין לא נעצר | יו"ר הבית הפתוח בירושלים, ערן גלובוס: " למנהיגים ששותקים עכשיו שתיקה רמה: תתעוררו. החיים שלנו אינם הפקר"

כוחות משטרה (צילום אליוסטרציה: פלאש 90).
כוחות משטרה (צילום אליוסטרציה: פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

שלושה צעירים הותקפו אתמול (שבת) בשעות הערב, מחוץ למועדון "האומן 17" בדרום תל אביב. המשטרה עצרה שלושה חשודים בתקיפה, שהובאו היום להארכת מעצר בבית המשפט השלום בתל אביב. לדברי המשטרה, ייתכן כי היה תוקף רביעי מעורב, שטרם נעצר.

בדיון הארכת המעצר, אמרה נציגת המשטרה עו"ד ליאור שער, כי "מדובר בתיק של תקיפה חמורה בצוותא, כאשר החשודים בתיק מתגרים בקורבנות ככל הנראה על רקע הומופובי. כאשר הקורבנות לא מגיבים הם ממשיכים לאיים ולתקוף. במהלך התקיפה אחד הקורבנות נשדד, אחד הקורבנות הוכה בלסת בצורה קשה, וקורבן נוסף פרקו לו את הכתף בגלל הקטטה. נשבר לו האף".

שלושת המותקפים, שיצאו ממסיבה שיועדה לקהל להט"בי, מסרו למשטרה כי חוו התגרות מצד התוקפים על רקע הומופובי.

עורכי הדין של שלושת החשודים ניסו לצייר את האירוע כאירוע של קטטה בין שני הצדדים. לדברי עורכת דינו של אחד החשודים, "אנו נמצאים בתיק של קטטה, שאפשר שהייתה כנראה אלימה. לקטטה יש שני צדדים, ושני הצדדים הם תוקפים ומותקפים".

בסיום הדיון, האריכה השופטת פנינה נויבירט את מעצרם של שלושת החשודים עד ליום שני בשעות הצהריים.

לדברי המשטרה, אמש בשעות הלילה המאוחרות הגיעו כוחות משטרה למקום ועצרו שני גברים בחשד לתקיפה של שני מבלים. כעבור זמן קצר הצליחו שוטרי תחנת יפו לאתר חשוד שלישי במעורבות בתקיפה. שלושת החשודים בשנות העשרים לחייהם ומתגוררים בתל אביב. עוד נמסר מהמשטרה כי "בניגוד לפרסומים שונים באשר לרקע התקיפה, המשטרה מבהירה כי הרקע והנסיבות לתקיפה עדיין נחקרות".

ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, מסר בתגובה למקרה כי "אמש, בלב ת"א ובמהלך בילוי שגרתי, הותקפו באלימות שלושה צעירים, שניים מהם חברי קהילת הבית הפתוח בירושלים. אחד מהם נזקק לטיפול רפואי – אנו מודים לרופאי ביה"ח וולפסון על הטיפול בו. למנהיגים ששותקים עכשיו שתיקה רמה: תתעוררו. החיים שלנו אינם הפקר! שלושה צעירים הותקפו בלב ת"א רק בגלל זהותם ושונותם. לא למדתם דבר מרצח שירה בנקי ז"ל? שר החינוך בנט – תודיע עוד היום שפעילות החינוך של ארגוני הקהילה, בהובלת חוש"ן, תגיע לכל בית ספר שירצה בכך. ראשי מפלגות ומועמדים לכנסת – תתחייבו שלא תשבו בקואליציה שתזניח את הביטחון של אזרחי ישראל".

עוד נמסר מטעמו של גלובוס כי "אמש חברים שלי הותקפו רק בגלל שנאה ובורות. אם לא נתעורר, מחר אלה יהיו החברים שלכם. שנאה ולהט"בופוביה הן נגע סרטני בחברה הישראלית. אם לא נמגר אותו – הוא ימגר אותנו. זה בידיים שלנו לבנות כאן חברת מופת ישראלית שבה פשעי שנאה הם זיכרון רחוק. בשביל זה אנחנו צריכים אתכם איתנו, עכשיו ובמצעד הגאווה והסובלנות ההיסטורי ב-6.6.19 בירושלים. הגיע הזמן".

האגודה למען הלהט"ב בישראל מסרה כי "הכתובת הייתה על הקיר: עוד הסתה מביאה לעוד אלימות! ביום שישי האחרון, בלב תל אביב, הותקפו מספר חברי קהילה על רקע היותם להט"בים. מרכז הדיווח והסיוע של האגודה למען הלהט"ב מטפל במקרה ועוזר במידת הצורך. ההסתה שאנו חווים לא חוסה תחת חופש הביטוי או חופש הדת, זו היא אלימות לכל דבר וחובתה של המדינה לעצור אותה ועכשיו, לפני המקרה הבא!". האגודה קראה לדווח לה על כל מקרה להט"בופובי.

מוקדם יותר היום פורסם כי נעצרו שני חשודים בחשד לתקיפת אישה טרנסית בזנות, ושוד עשרות אלפי שקלים מביתה. השניים יואשמו בתקיפה בנסיבות מחמירות ובשוד. מקרה התקיפה והשוד התרחש לפני כחודשיים בתל אביב, אך החשודים נעצרו רק לאחרונה לאחר ששבו ארצה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!