דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל / מכבי חיפה ניצחה בגמר גביע המדינה, 0-1 על מכבי ת"א

במשחק שהתקיים שלושה ימים בלבד לאחר תבוסת החיפאים לתל-אביבים 0-6, ניצחו הירוקים את הצהובים ולקחו גביע ראשון מזה 18 שנה.

צילום: פלאש 90/ יונתן סינדל
צילום: פלאש 90/ יונתן סינדל

מכבי חיפה ניצחה את מכבי תל-אביב בגמר גביע המדינה בתוצאה 0-1, משערו של שחקנה הפולני-צרפתי לודוביק אוברניאק בדקה ה-36 למשחק.

צילום: פלאש 90/ יונתן סינדל
צילום: פלאש 90/ יונתן סינדל

במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה הצליחה חיפה להשיג ניצחון דחוק, בעוד הצהובים של מכבי תל אביב סיימו את העונה ללא תואר, לראשונה מזה ארבע שנים. בעוד שביום שבת האחרון הפסידו הצהובים את האליפות להפועל באר-שבע, שזכתה להניף את צלחת האליפות לאחר 40 שנה, אתמול (שלישי), היו אלה הירוקים שהשיגו גביע לאחר 18 שנה.

עם שריקת הסיום החלה החגיגה של הירוקים שכללה, באופן יוצא דופן ניתן לומר, גם סגירת חשבונות ומעגלים לאחר עונה רעה, מלאת פירסומים שליליים. יוסי בניון, הקפטן והכוכב ששב לפני שנתיים למועדון בו התפרסם לאחר קריירה מרשימה בליגות הבכירות בחו"ל, היה במוקד העניינים. בניון עבר עונה שכללה מעט הישגים על הדשא, אך עימותים רבים עם אוהדים וגורמים במועדון. רק ביום שבת האחרון, כאשר צפה במשחק קבוצתו בו לא השתתף, צולם בניון עולה ליציעי הקבוצה המארחת ומנסה להכות אוהד של הקבוצה היריבה אשר עלב בו. בראיונות אותם העניק אמש נשמע בניון נרגש על זכייתו הראשונה בגביע, על ההישג שהביא לקבוצתו מכבי חיפה, אך גם דיבר על האפשרות שזה היה לו משחקו האחרון במועדון, וכי הוא צפוי לעזוב בשל הצעה כספית מעליבה שקיבל מראשי המועדון.

האתר ספורט 5 פירסם במהלך הלילה כי בניון כבר סיכם את תנאיו במכבי תל-אביב, וקפטן הירוקים צפוי לעבור לקבוצה מולה שיחק רק אתמול.

אירוע נוסף שהעיב על האווירה החגיגית הייתה הסמיכות לתבוסה המשפילה שספגו הירוקים מהצהובים 0-6 ממכבי תל-אביב רק בשבת האחרונה, במשחק האחרון של הליגה הסדירה. רבים טענו אז כי שחקני מכבי חיפה ספגו כרטיסים צהובים במכוון במשחק שקדם למשחק הקבוצה בליגה על מנת שלא יוכלו להשתתף, ו"לשמור כוחות" למשחק גמר הגביע. פעולה זו נחשבה לא ספורטיבית, בשל ההשפעה שעלולה הייתה להיות לה על זהות אלופת המדינה, אילו באר-שבע הייתה מועדת במשחקה הביתי המקביל.

עם זאת, במועדון הדפו הטענות, ובאופן כללי חגגו את סיומה של עונה קשה, שנגמרת בכל זאת בהישג משמעותי, שבחיפה כבר כמעט לא זוכרים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!