דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מכת מדינה / אשר פרג' ששרף למוות את האחות טובה קררו הורשע ברצח

בית המשפט דחה את טענות ההגנה לאי שפיות | בתה של קררו: "שום עונש לא יחזיר לנו את אמא שלנו, אבל המינימום שאפשר לעשות זה קבלה של עונש מקסימלי" | הפרקליטות: "רואה בחומרה רבה מקרים של אלימות כלפי צוותים רפואיים"

טקס הסרת הלוט במרפאה על שמה של טובה קררו. 7 במרץ (צילום: טל כרמון)
טקס הסרת הלוט במרפאה על שמה של טובה קררו. 7 במרץ (צילום: טל כרמון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

נגזר דינו של אשר פרג' (79), שהצית את האחות טובה קררו (55) והורשע היום (שלישי) ברציחתה. פסק הדין ניתן בבית המשפט המחוזי בתל אביב, תוך דחיית טענתו של פרג' לאי שפיות. "בחנו היטב את חוות הדעת המנוגדות של ההגנה והמאשימה והגענו למסקנה כי לא מתקיים לנאשם סייג של אי שפיות הדעת, ולכן חוות דעת המומחה מטעם ההגנה של אי שפיות נדחית", כתבו השופטים.

שלט שנתלה בקופת חולים כללית בתל אביב לאחר רצח האחות טובה קררו ז"ל (צילום: דבר ראשון).
שלט שנתלה בקופת חולים כללית בתל אביב לאחר רצח האחות טובה קררו ז"ל (צילום: דבר ראשון).

פרג' הגיע ביום הרצח, לפני כשנתיים, למרפאה בחולון כשברשותו בקבוק עם דלק ומצית. במהלך בדיקה רפואית שערכה לו האחות טובה קררו ז"ל הוא הצית אותה, והיא מתה מפצעיה. לפני הרצח קיבל הנאשם חיסון נגד שפעת. לטענתו לאחר החיסון נגרמו לו כאבים ובעיות רפואיות שונות, ולפיכך הוא החל להטריד ולאיים על האחות קררו. "משסבר הנאשם שהחיסון גרם לו לכאבים ולתחלואים שונים, פתח במסכת של האשמות, הטרדות ואיומים כלפי המנוחה, בין במישרין ובין בעקיפין, באמצעות מכריה. על רקע זה גמלה בלבו ההחלטה לגרום למותה של המנוחה".

השופט הוסיף כי "בבוקר הרצח פקד הנאשם את בית הכנסת, שב לביתו ושב לקופת חולים. הוא מילא דלק. התנהגותו הייתה סדורה לאחר הרצח. הוא ניסה להגן על עצמו ולהפחית מאשמתו. תמונה זו מלמדת כי בוחן המציאות שלו לא היה לקוי לפני הרצח ולאחריו".

נופר קררו אסלן, אחת מבנותיה של המנוחה הפועלת בהתמדה להגברת הביטחון של הצוותים הרפואיים, אמרה לאחר הכרעת הדין: "חיכינו ליום הזה הרבה זמן, כמעט שנתיים, שהן שנתיים ארוכות מדי עבורנו. אנחנו מרגישים שצדק כבר לא יהיה בסיפור הזה, כי שום דבר, שום עונש, לא יחזיר לנו את אימא שלנו אבל המינימום שאפשר לעשות זה קבלה של עונש מקסימלי".

"אנחנו מרגישים שמעבר לסיפור האישי שלנו, הענישה כאן שולחת איזשהו מסר גם לכל עובדי ועובדות מערכת הבריאות שיודעים שאין סלחנות כלפי אלימות כלפיהם וגם לכל הציבור שמטופל בקופות חולים, בבתי חולים – לא הכול מותר, יש גבולות שלא חוצים. אין מקום לאלימות".

תגובת עו"ד כנרת מור מפרקליטות מחוז ת"א פלילי: "ביהמ"ש קיבל את עמדתנו וקבע כי הנאשם אחראי למעשיו בעת ביצוע הרצח של טובה קררו ז"ל. הנאשם ביצע את הרצח בצורה אכזרית ביותר, כאשר הצית את המנוחה בעודה בחיים במהלך בדיקה רפואית. מערכת אכיפת החוק רואה בחומרה רבה מקרים של אלימות כלפי צוותים רפואיים ועושה כמיטב יכולתה להיאבק בתופעה בזויה זו. אנו נעתור להשית על הנאשם את עונש החובה הקבוע בחוק, וההולם את הנסיבות הכל כך קשות של תיק זה – מאסר עולם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!