דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
21.7°תל אביב
  • 18.4°ירושלים
  • 21.7°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 19.1°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מיצ"ב

מספיק, בקושי / הורים רבים לא שלחו את ילדיהם למבחן המיצ"ב, אבל במשרד החינוך לא מתרשמים

מבחן המיצ"ב בעברית שהתקיים אתמול (ג') עורר סערה בקרב הורים רבים, שבחרו שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר | בהנהגת ההורים ובפורום ההורים טוענים כי המספרים גבוהים, אך במשרד החינוך טועים כי כ-90% מהתלמידים ניגשו למבחן

כיתות בהן לא התקיים מיצב הבוקר (קרדיט: פורום ועדי ההורים היישובים)
כיתות בהן לא התקיים מיצב הבוקר (קרדיט: פורום ועדי ההורים היישובים)
דוד טברסקי

ההורים טוענים: רוב היישובים בהם ההורים ביקשו להשבית קיום מבחני המיצ"ב – לא הצליחו לקיים את המבחנים. משרד החינוך: צפי הנוכחות עמד על 90% מהתלמידים.

אתמול (שלישי) התקיימו מבחני המיצ"ב בעברית בחלק מהיישובים בארץ. לאור מחאת ההורים אשר קראו להורים לא לשלוח את ילדיהם למבחן בטענה שהוא פוגע בבתי הספר והתלמידים.

כיתות בהן לא התקיים מיצב הבוקר (קרדיט: פורום ועדי ההורים היישובים)
כיתות בהן לא התקיים מיצב הבוקר (קרדיט: פורום ועדי ההורים היישובים)

בחטיבות בבת ים, בדימונה הוד השרון, רמת גן ועוד ישובים נרשמה נוכחות אפסית של תלמידים, כך לדברי דנה קישוני, מהנהגת פורום ההורים הארצי. "הפגנת המחאה של עשרות אלפי התלמידים והוריהם מכל רחבי הארץ, שבחרו שלא להשתתף היום בבחינות המיצ"ב, מעידה יותר מכל על כך שניסיונות משרד החינוך לשדר "עסקים כרגיל" – נכשלו כישלון חרוץ" מסר אייל יהודה ברום – יו"ר הנהגת ההורים הארצית. "התלמידים למדו היום שיעור חשוב בכוחה החיוני של הדמוקרטיה וביעילותו של נשק המחאה. טוב יעשה משרד החינוך אם יפקח בהקדם את עיניו ויקשיב לקולות העולים מהשטח, ממוסדות החינוך, מציבור ההורים, מהתלמידים ומצוותי ההוראה, עוד בטרם בדיקת המיצ"ב הבאה המתוכננת לסוף חודש זה ויחפש פתרונות אלטרנטיביים למבחנים לא יעילים אלו".

אז כמה תלמידים לא הגיעו?

מנגד, משרד החינוך מסר של פי הנתונים שלו, מעל 50.000 תלמידים, מתוך 55,000 השתתפו במבחן הבוקר, כלומר כ-90% מהתלמידים. המשרד טוען שפרט לשיבושים מקומיים במקומות בהם ועדי ההורים קראו להורים לא לשלוח את ילדהם המבחן התקיים כסדרו. בידיעה שפורסמה באתר Newzim נטען שבמחוז חיפה של משרד החינוך הנוכחות במבחני המיצב עמדה על 92%. "כשבדימונה, ערד, רמת השרון, בת ים, רמת גן לא נערכו בחינות כלל, לא ניתן לדבר על 90% נוכחות" אמרה קישוני בצהריים ל'דבר ראשון'.

קישוני מוסיפה שברוב בתי הספר בהם הייתה שביתה לא נרשמו לחצים מסויימים פרט למספר בתי ספר, בהם ההורים טענו שבית הספר לא קיבל את מכתבי ההורים של התלמידים שהורים ביקשו שילדהם לא ייבחנו. "הנוכחות בערים המשביתות היתה אפסית, באחרות הגיעו ילדים, הנהגת ההורים הארצית החלה מהלך שהשר החדש יצטרך לקחת בחשבון", מסרה.

משרד החינוך הבהיר כי "מבחני המיצ"ב מהווים כלי עבודה חשוב מאד לניטור מערכת החינוך", וכי "כדי להפחית את העומס מבתי הספר ולשם העמקה ויצירת רצף בלמידה, החליט המשרד שלא לפרסם את נתוני המיצ"ב ברמה הבית ספרית. במקביל, הוא פועל בימים אלה להקים ועדה שתבחן את מודל ההבחנות של המיצ"ב. ועדה זו תפתח שעריה לשמוע את הציבור הרחב, ובכלל זה את ציבור ההורים."

כיתות בהן לא התקיים מיצב הבוקר (קרדיט: פורום ועדי ההורים היישובים)
כיתות בהן לא התקיים מיצב הבוקר (קרדיט: פורום ועדי ההורים היישובים)

משרד החינוך נגד ההורים והמורים

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוציא בשבוע שעבר צו מניעה זמני כנגד העיצומים שבהם פתחה הסתדרות המורים במטרה לבטל את מבחני המיצ"ב, לאחר חודש של דיונים בין משרד החינוך להסתדרות המורים. במקביל, משרד החינוך הכריז שהוא ימשיך לקיים את המבחנים, אותם ציין כחשובים, אך הוא מתכוון להשהות את פרסום תוצאות המבחן בציבור ולהעביר את התוצאות ישירות למנהלי בתי הספר. הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך העבודה בנוגע להמשך קיומם של מבחני המיצ"ב בסוף ינואר, כחלק ממאבקה למען ביטולם של מבחני המיצ"ב, שלטענתה מהווים נטל בלתי סביר על עובדי ההוראה, פוגעים בתנאי העבודה שלהם ובתהליך החינוכי אותו הם מובילים בכיתות.

ביום ראשון שלח בן יהודה באום יו"ר פורום ועדי ההורים היישובים, מכתב דחוף למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, בו דרש להנחות את מנהלי המחוזות והמפקחים לאפשר לילדים שלא לקיים את הבחינות בהתאם לרצון הוריהם. זו הייתה הפניה השנייה של הפורום בחודש האחרון, כשבתחילת החודש שלח מנכ"ל הפורום זאב גולדבלט, מכתב מפורט לאבואב בו הוא פירט את בעיות המבחן במתכונתו הנוכחית. "היום במציאות, וה'מוטציות' שהתפתחו, הובילו את מבחני המיצ"ב, לשדות זרים ולשימושים ועיוותים, הרומסים, ברגל גסה, את עקרונות החינוך כולו", כתב גולדבלט. המכתב לא זכה למענה ממשרד החינוך.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!