דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רכבת ישראל

רכבת ההפתעות / רכבת ישראל מאשרת: חברת אינטל שכרה רכבת פרטית

ברכבת הוסיפו כי מדי שנה מפעילה רכבת ישראל מאות רכבות מיוחדות המופעלות לפי כל ההנחיות ובהתאם לכל האישורים, מבלי לפגוע בשירות הסדיר הניתן לנוסעים | עם זאת, ברכבת לא ציינו כיצד נסיעה שכזו בוצעה במצב של מחסור בציוד נייד

רכבת ישראל (צילום אילוסטרציה: דבר)
רכבת ישראל (צילום אילוסטרציה: דבר)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ברכבת ישראל אישרו אתמול (שלישי) את הדיווח לפיו הושכרה רכבת פרטית עבור עובדי אינטל לצורך אירוע לעובדי החברה בקרית גת, והסבירו כי לא נגרמה פגיעה בנוסעים. במקביל, לא ברור כיצד יש לרכבת ישראל ציוד נייד לביצוע נסיעה שלא מן המניין, כאשר היא במחסור ציוד, וברכבת לא מוכנים למסור פרטים לגבי השירות ומי רשאי להזמין אותו, כולל בשעות העומס.

בחודשים האחרונים העומסים ברכבת ישראל האמירו, לא רק בשל הביקושים המתגברים במהירות, אלא גם בשל הפחתת 20 נסיעות ביממה במסילת החוף, העמוסה ביותר ממילא. גם לאחר החזרת ארבעה קווים והוספת קרונות לרכבות קיימות בשעות הבוקר ואחר הצהריים, לא קל למצוא מקום ישיבה במקטע שבין תל אביב לחיפה. במקביל, חשף כתב 'כלכליסט', ליאור גוטמן, את הנסיעה הפרטית לעובדי חברת אינטל, שנסעו ברכבת לאירוע בקריית גת.

רכבת "מיוחדת" או רכבת "פרטית"?

רכבת ישראל עושה מאמצים להיענות לצרכי הציבור לסטות מלו"ז הרכבות הרגיל על מנת להוסיף רכבות מיוחדות במועדים מיוחדים. כך לאחרונה, תוגבר השירות ביום בו חל מרתון תל-אביב, וגם בפורים מתוכננת נסיעה מיוחדת שכזו. ההבדל הוא שרכבת מיוחדת היא בסך הכל שינוי בלוח הזמנים, וכל אדם רשאי לנסוע בה כמו ברכבת רגילה לפי הלו"ז הקבוע. ברכבת לא השיבו לפניית 'דבר ראשון' לגבי הכללים החלים על הזמנת רכבות פרטיות.

תגובת הרכבת: "כידוע מדי שנה מפעילה רכבת ישראל מאות רכבות מיוחדות לאירועי תרבות וספורט, ואף עבור עמותות ללא כוונת רווח כמו עמותת גדולים מהחיים, המפעילה מידי שנה רכבת שנתית לילדי העמותה. הרכבות הללו, ובכללם זו של אתמול, מופעלות לפי כל ההנחיות ובהתאם לכל האישורים, מבלי לפגוע בשירות הסדיר הניתן לנוסעים".

מתגובת הרכבת לא להבין מי רשאי להזמין לעצמו רכבת פרטית, מה התעריף, ואיך הנסיעה מתיישבת עם הטענה שכלל הציוד הרכבתי יוצא אל המסילות במלואו, כאשר רכבת ישראל נמצאת במחסור של ציוד נייד, ללא ציוד רזרבי.

מצוקה כלכלית דווקא בעומס

לרכבת ישראל דרושים מקורות הכנסה נוספים, כאשר כוונותיה להגביר את תנועת המטענים, ואת ניצול שטחי הנדל"ן של הרכבת לפיתוח מסחרי לא מניבים הכנסות חדשות בהיקף משמעותי, למרות העליה המהירה בביקוש לנסוע ברכבת. האילוץ שהטיל שר התחבורה כ"ץ על רכבת ישראל גרם להפחתת 16 נסיעות ביום ממסילת החוף המבוקשת, בעבור התחלת הרצת הקו החשמלי מירושלים לנתב"ג, אשר מוגבל בקיבולת שלו, סובל מתקלות ומסיע פחות נוסעים. ברבעון הקודם הרכבת ספגה הפסדים כבדים כאשר הקו החדש פעל רק ימים ספורים. ברבעון הנוכחי ההפרש בין הרכבות שבוטלו לרכבות בקו מירושלים צפוי להתבטא בנזק כלכלי גדול יותר, כאשר הרכבת מקבלת תשלומים ממשרד התחבורה בהתחשבות במספר הנוסעים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!