דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מירוץ מכוניות

מהירה ועצבנית / נהגת המירוצים סופיה פלורש לא תיתן גם לתאונה הקשה שעברה למנוע ממנה להגשים את חלומה

רק לפני 105 ימים שברה פלורש חוליה בעמוד השדרה במהלך מירוץ בסין | לאחר תהליך החלמה אינטנסיבי היא חזרה למסלול המירוצים עם מטרה אחת - להתחרות במירוץ הפורמולה 1

סופיה פלורש, נהגת מירוצים (צילום: AP Photo/Luca Bruno).
סופיה פלורש, נהגת מירוצים (צילום: AP Photo/Luca Bruno).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נהגת המירוצים סופיה פלורש בת ה-18 חולמת להגיע יום אחד להתחרות במירוצי הפורמולה 1 ושום דבר לא יעצור אותה מלהגשים את חלומה, 105 ימים לאחר שנפצעה באופן קשה ושברה חוליה בעמוד השדרה במהלך תאונה במירוץ הפורמולה גרנד פרי מקאו,  נהגה היום (רביעי) פלורש ברכב הפורמולה 3 וניצחה במירוצי ההכנה הראשונים של עונת המירוצים של קבוצת ואן אמרספורט.

בחודש נובמבר בשנה שעברה במהלך תחרות גרנד פרי מקאו בסין, איבדה פלורש את השליטה על הרכב שלה, עפה באוויר ופגעה בשלט מעל לגדר הבטיחות מחוץ למסלול המירוצים. התמונות המצמררות של ההתרסקות שלה הפכו לויראליות וזעזעו את העולם.

לאחר התאונה הקשה,הנהגת הצעירה נלקחה לבית חולים מקומי עברה ניתוח חירום של 11 שעות כדי לאחות את כל השברים שהיו בגופה ובעמוד השדרה שלה. למזלה, הרופאים הצליחו לטפל בעמוד השדרה שלה בצורה טובה ולאחר מספר ימים חזרה פלורש לביתה שבגרמניה להמשך תהליך השיקום הארוך. בחודש ינואר היא קיבלה אישור לחזור להתאמן והחלה באימונים של 16 שעות בכל יום כדי לחזור חזקה יותר פיזית ונפשית ולהמשיך לנצח על מסלול המירוצים עד שתשיג את מטרותיה.

מספר ימים לפני החזרה המפתיעה למסלול המירוצים, התראיינה פלורש הבלתי שבירה לאתר החדשות Augsburger Allgemeine. פלורש סיפרה במהלך הראיון על הרגעים המצמררים במהלך התאונה הקשה כאשר היא לכודה בתוך רכב בוער: "המחשבה הראשונה שלי היתה באמת: הו אלוהים, העיניים שלי בוערות ויש לי טעם ממש מגעיל בפה. אחר כך באו המחלצים והרופאים ואז את באמת שמה לב לכאב. אני עדיין הייתי מלאה באדרנלין. לאחר שהשתמשתי בידי כדי לגעת במטף הכיבוי, ידעתי שאני יכול להזיז את הידיים. השוקיים שלי היו משופשפים בחלק העליון של תא הנהג, אבל יכולתי להזיז אותם. רק הצוואר והגב העליון נפגעו."

לשאלה אם פחדה ענתה: "המחשבה שהכי הדאיגה אותי היתה שאני צריכה לספר על התאונה לאמא שלי, למשפחה שלי ולהרגיע שהכל בסדר."

פלורש החלה להתחרות במירוצי קארטינג בגיל 5, מאז היא מנסה להתקדם צעד צעד עד שתגיע לצמרת – מירוץ הפורמולה 1. בעונה שעברה היא השתתפה לראשונה באליפות פורמולה 3 בסבב האירופאי. היא סיימה את העונה במקום ה-22 בסבב ונרשמה לתחרות הפורמולה הפתוחה של גרנד פרי מקאו.

למרות התאונה הקשה, פלורש נלחמה כדי לחזור במהרה חזרה להגה וזאת במטרה לא לפספס את פתיחת העונה של פורמולה 3 בסבב האירופאי. לאחר שהצליחה להגיע לנסיעות המבחן והחלה אותן בהצטיינות, פלורש כבר מסמנת את המטרה הבאה והיא לחזור להתחרות שוב במירוץ במקאו בו נפצעה. "אני רוצה לחזור למקאו, ואם יש סיכוי זה יקרה בשנה הבאה. התאונה היתה איומה. בשורה התחתונה היה לי מזל גדול. תמיד אמרתי שאני רוצה להמשיך, שאני לא אתן לזה להוריד אותי. כאשר אנשים רבים שומעים את זה הלסת שלהם נופלת, אבל רוב האנשים מבינים את זה. אני עוסקת בספורט הזה  במשך 13 שנים, זה החיים שלי, והמטרה שלי היא להיכנס למירוצי הפורמולה 1. לוותר על החלום שלי בגלל התאונה, מבחינתי זה לא דבר הגיוני."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!