דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כחול לבן

בחירות 2019 / מצע כחול לבן: ועידה איזורית, הגנה על עובדים ובתי חולים בפריפריה

על פני 45 עמודים שוטחת מפלגת 'כחול לבן' את מצעה לבחירות הקרובות: חיזוק הממלכתיות, לא להתנתקות שניה אבל כן למהלך איזורי עם מדינות ערב המתונות | שיפור במערך התחבורה הציבורית והגנה על מיעוטים

סיור מפלגת כחול לבן בצפון. 4 במרץ 2019 (קרדיט: כחול לבן)
סיור מפלגת כחול לבן בצפון. 4 במרץ 2019 (קרדיט: כחול לבן)

כחול לבן פרסמה את המצע לאורו היא מתכוונת לפעול. המצע מתייחס לסוגיות מהותיות למדינת ישראל, ומורכב מ-24 פרקים. בין השאר מבטיחים ב'כחול לבן' שלא לבצע התנתקות שנייה, ו"ליזום ועידה אזורית עם מדינות ערב השואפות ליציבות", ולהיפרד מהפלסטינים.

במובנים הכלכליים מתחייבים במפלגת הגנרלים להוסיף 12.5 מיליארד שקלים למערכת הבריאות בחמש השנים הקרובות, ולהקים בתי חולים חדשים בדרום ובצפון. מצהירים כי יגדילו את היצע הדירות, יחזקו את מערכת החינוך הממלכתית, ושיפור "דרמטי בתחבורה הציבורית, תוך קידםו פתרונות טכנולוגיים של נסיעה שיתופית". עוד בסוגיות הכלכליות מבטיחים ב'כחול לבן' להעלאות את גיל הפרישה לנשים, לשלב גברים חרדים בשוק העבודה, לצד הבטחה לשמירת זכויות העובדים.

ישיבת הסיעה הראשונה של "כחול לבן" (צילום: מיכאל שבדרון).
ישיבת הסיעה הראשונה של "כחול לבן" (צילום: מיכאל שבדרון).

במפלגת ש"ס כבר מיהרו לתקוף את המצע, וטענו כי: "מפלגת הגנרלים שנוסדה בבתי יוקרה בסביון, לא הצליחה למצוא שום בשורה עבור 'ישראל השנייה', תושבי הפריפריה והאוכלוסיות המוחלשות הנאבקות לגמור את החודש. לא העלאת שכר המינימום, לא סיוע לעובדי הכפיים, לא הורדת מחירי התחבורה הציבורית ולא שורה של נושאים שש"ס נאבקה והצליחה לחולל בהם מהפכה."

במצע גם התייחסות לסוגיות של של דת-ומדינה, מבטיחה "לשמור על זהותה היהודית של המדינה לצד מימוש זכותו של כל אדם וכל קהילה לעצב את אורחות חייהם מתוך חירות וסובלנות". תאפשר לרשויות מקומיות להפעיל תחב"צ בשבת, תבטל את חוק המרכולים לצד שמירה על ייחודה של השבת כיום המנוחה הממלכתי.

תנועות הנוער וביטוח סיעודי ממלכתי

במפלגה מבטיחים לחזק את תנועות הנוער, יחזקו מוסדות שילמדו לימודי ליב"ה, וישימו דגש על מערכות חינוך משלבות של בני נוער וילדים עם מוגבלות.

בתחום הבריאות מבטיחים במפלגה לדאוג לחוק ביטוח סיעודי ממלכתי, לקדם חדרי מיון קדמי בפריפרייה ולהסדיר את תחום הרפואה המשלימה.

מפגינים הדורשים לתקן את חוק הלאום, בדרך לביתו של בני גנץ (קרדיט: מטה המאבק לתיקון חוק הלאום)
מפגינים הדורשים לתקן את חוק הלאום, בדרך לביתו של בני גנץ (קרדיט: מטה המאבק לתיקון חוק הלאום)

בנושאי החקלאות מבטיחים ב'כחול לבן' לעצור את הטרור החקלאי, לצמצם את פערי התיווך ומצהירים כי יהפכו את החקלאות לערך.

לגבי קהילת הלהט"ב, מצהירים בכחול לבן כי יקדמו את ברית הזוגיות, יתקנו את חוק הפונדקאות והאימוץ ויחמירו ענישה על אלימות כלפי הקהילה הטרנסג'נדרית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!