דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איגוד עובדי מקצועות הבריאות בהסתדרות

החצר האחורית / החל מיום ראשון: שביתה של כלל עובדי מקצועות הבריאות

זאת על רקע טענות העובדים להפרה מתמשכת של הסיכומים אליהם הגיעו עם המדינה ושירותי בריאות כללית בחודש מאי האחרון | השביתה תקיף כ-8,000 עובדים בהם פיזיותרפיסטים, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק ודיאטניות | משרדי הבריאות והאוצר: עמדנו בסיכומים

שביתת עובדי מקצועות הבריאות. ארכיון. (באדיבות דוברות ההסתדרות)
שביתת עובדי מקצועות הבריאות. ארכיון. (באדיבות דוברות ההסתדרות)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מקצועות הבריאות בבתי החולים ובמרפאות הקהילה ישבתו החל מיום ראשון הקרוב, זאת על רקע טענותיהם להפרה מתמשכת של סיכומים מצד משרד האוצר ושירותי בריאות כללית בנוגע להוספת תקנים ושיפור תנאי השכר. יו"ר האיגוד אלי גבאי במכתב למשרדי האוצר, הבריאות ושירותי בריאות כללית: "תמימותם של עובדים מסורים ומקצועיים הנמצאים בתחתית סולם ההשתכרות נוצלה עד תום. אני קורא לכם לקחת אחריות ולפתור את המשבר לאלתר".

השביתה שתחל ביום ראשון תקיף כ-8,000 עובדי מערך מקצועות הבריאות, בהם פיזיותרפיסטים, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק ודיאטניות בכל בתי החולים הממשלתיים, הציבורים והעירוניים, לרבות בתי החולים של שירותי בריאות כללית וכל המכונים והמרפאות בקהילה.

ברקע לצעדים הארגוניים, כאמור, טענות העובדים להפרת סיכומים מתמשכת מצד משרדי האוצר והבריאות ושירותי בריאות כללית, בנוגע להוספת תקנים ושיפור שכרם העגום של עובדי הסקטור.

בחודש מאי האחרון קיימו העובדים שביתה של מספר ימים בדרישה לפתור את נושא תת-התקינה, המביא לעומס עבודה חריג ולהתרחבות של צורות העסקה פוגעניות, תוך פגיעה חמורה הן בעובדים והן באיכות השירות שניתן למטופלים. לטענתם, למרות הסיכומים שהביאו לסיומה של השביתה ודיונים רבים שנערכו מאז בין הצדדים, לא נעשתה כל התקדמות ממשית מצד המעסיקים להסדיר את הנושא.

במכתב ששלח למשרדי האוצר, הבריאות ולשירותי בריאות כללית, הדגיש יו"ר איגוד עובדי מקצועות הבריאות בהסתדרות, אלי גבאי כי על אף שהסיכומים בין הצדדים לא ייושמו עד עתה, התחייבות איגוד העובדים לשקט תעשייתי כובדה במלואה: "התאזרנו בסבלנות רבה ובאורך רוח אשר אין דומה לו ובניסיון אמיתי למנוע את המשבר. בהתעללות בעובדים אותם אני מייצג חייבת להיפסק, עובדים מסורים ומקצועיים אלו נמצאים בתחתית סולם ההשתכרות במדינת ישראל".

גבאי הוסיף כי "למרות המצב העגום, התפשרנו במהלך המשא ומתן הן עם הכללית והן עם משרדי האוצר והבריאות על דרישותינו. לצערי הרב תמימותנו זו נוצלה עד תום על ידי המעסיקים. אני קורא לכם לקחת אחריות ולפתור את המשבר לאלתר. האיגוד מוכן להתכנס בכל שעה כדי לפתור את המשבר".

ממשרד הבריאות נמסר כי "המשרד עמד באופן מלא בסיכום".

ממשרד האוצר נמסר כי "המשרד עומד בכלל הסיכומים וההתחייבויות.
צר לנו כי ההסתדרות בוחרת לשבות ולפגוע בחולים".

תגובת שירותי בריאות כללית לא התקבלה, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!