דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

לתשומת לב הנוסעים / יחסי עבודה מתוחים: עיצומים ברכבת מיום ראשון בשעה 14:00

ועד העובדים הודיע להנהלת החברה כי "לאור הכוונה להוציא סידור עבודה מסוכן בטיחותית" החליטו להפסיק את התנועה בקו ראשונים-לוד ובקו כרמיאל-חיפה | בתחילת השבוע קיבל בית הדין לעבודה את עמדת ההנהלה בעניין שינוי סידור העבודה

רכבת ישראל ועובד רכבת. ארכיון (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
רכבת ישראל ועובד רכבת. ארכיון (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי רכבת ישראל הודיע להנהלת החברה כי "לאור העובדה שההנהלה מנסה בכוחנות להוציא סידור עבודה מסוכן בטיחותית המסכן את הנהגים ואת ציבור הנוסעים", הוחלט להפעיל את סכסוך העבודה בחטיבת נוסעים ולנקוט בעיצומים. במסגרת העיצומים, החל מיום ראשון הקרוב בשעה 14:00, לא יפעלו קווי הרכבת בקו ראשונים-לוד ובקו כרמיאל-חיפה. על פי ההודעה, "וועד העובדים מבקש להתריע כי ככל שסידור העבודה שהנהלת הרכבת מבקשת להוציא אל הפועל אכן יצא מחר כמתוכנן, ומתוך דאגה לשלומם ולבטיחותם של הנוסעים, אנו ממליצים לציבור שלא לנסוע כלל בכל קווי הרכבת בכל רחבי הארץ".

בהודעה ששלחה הנהלת הרכבת לעובדים נכתב, בין היתר, כי "לאורך עיצומי הוועד בחטיבת המטענים, לא שולם שכר לעובדים בהיקף של 780 ימי עבודה. (שווה ערך ל-3 שנים של עובד אחד). כמו כן, בכל יום עיצומים מפסידות חטיבת המטענים ורכבת ישראל הכנסה של כ-1,200,000 שקלים. זוהי פגיעה כלכלית קשה והיא עשויה להשליך על תהליכי ההתייעלות ואף להוביל לצמצום כוח האדם בחברה".

למרות סכסוכי עבודה מרובים, ועיצומים מוגבלים שנקטו העובדים, השפעתם על מצב רכבת ישראל ורמת השירות לציבור קטנה. מצבה הכלכלי הקשה של הרכבת נובע בעיקר מהחלטות בכפיה ממשרד התחבורה וכן מניהול לא יעיל של חטיבת המטענים ופיתוח לקוי של שטחי הנדל"ן שברשותה. כעת מאיימת ההנהלה להפוך את עובדי החברה למי שצריך לשלם את המחיר על כשלים שלא נגרמו על ידם.

מרכבת ישראל נמסר כי "הנהלת רכבת ישראל קוראת לראשי ההסתדרות ולוועד העובדים בראשותה של הגברת גילה אדרעי, להתעשת, לנהוג בשיקול דעת ולגלות אחריות כלפיי מחויבותם לאזרחי מדינת ישראל נוסעי הרכבת. הפגיעה המתוכננת בנוסעים, בסטודנטים ובחיילי צה"ל שחוזרים לבסיסם ביום ראשון -היא צעד כוחני, פרוע ונטול שיקול דעת. כזכור, בית המשפט אישר להנהלת הרכבת להוסיף כחצי שעת נהיגה ביום לנהגי הקטרים באופן שזמן הנהיגה יעמוד על 3 שעות ו-50 ד ביום ( במקום 6 שעות מותרות) ביום וזאת תמורת תוספת שכר. מהלך זה הוא קריטי על מנת לעמוד באתגר הרכבת הפועלת ב 180 אחוז תפוסה. הנהלת הרכבת הכורעת תחת עומס בלתי סביר והנאנקת תחת תוכניות התייעלות הכרחית מצפה מהעובדים להיות שותפים באופן חיובי בתהליכים המשמעותיים הנעשים ברכבת ישראל, ולהימנע מפגיעה במאות אלפי הנוסעים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!