דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כיבה את האור / כתב אישום נגד ערפאת ארפאעיה, בגין רצח הצעירה אורי אנסבכר ז"ל

על פי כתב האישום ארפאעיה (29) רצח ואנס את אנסבכר בעין יעל לפני כחודש | אנסבכר התנדבה במרכז לנוער בסיכון בסמוך למקום, ויצאה אל היער עם צרור דפים | על פי כתב האישום טרפאעיה הגיע למקום בכוונת תחילה כשברשותו סכין

ערפאת ארפאעיה, החשוד ברצח אורי אנסבכר, בדיון בארכת מעצרו. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ערפאת ארפאעיה, החשוד ברצח אורי אנסבכר, בדיון בארכת מעצרו. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ערפאת ארפאעיה תושב חברון, בן 29, בגין מעשה טרור של רצח בכוונה תחילה, אונס וכניסה לישראל שלא כדין.

אורי אנסבכר, שגופתה נמצאה סמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים וחיפושי המשטרה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
אורי אנסבכר, שגופתה נמצאה סמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים וחיפושי המשטרה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

על פי פרטי כתב האישום שהותרו לפרסום, בשעות הבוקר המאוחרות של יום חמישי, בתאריך ה-7.2.19 יצאה אורי אנסבכר, נערה בת 19 אשר שירתה כבת שירות לאומי במרכז "יעלים" לילדים ונוער בסיכון באזור עין יעל בירושלים, אל היער בסמוך לעין יעל כשברשותה צרור דפים לכתיבה.

למקום הגיע ערפאת ארפאעיה תושב חברון, בן 29, שהגיע למקום ללא אישור כניסה לישראל, כשברשותו סכין. ארפאעיה הבחין באנסבכר והחליט להורגה בשל היותה יהודייה. ארפאעיה תקף את אנסבכר באלימות קשה ובאכזריות. אנסבכר נאבקה באראפעיה, אך הוא התגבר על התנגדותה, פגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין. דקירות הסכין גרמו למותה של אנסבכר ז"ל.

ארפאעיה, בן 29, פלסטיני תושב חברון, נעצר כחשוד ברצח על ידי כוחות הביטחון יומיים לאחר שנמצאה גופתה של אורי אנסבכר, בשטח פתוח הסמוך לעין יעל בירושלים, לפני כחודש. היום, הובא ארפאעיה בפני בית משפט השלום בירושלים, שם הוגשה נגדו הצהרת תובע מטעם פרקליטות מחוז ירושלים,  ומעצרו הוארך למספר ימים לשם הגשת כתב אישום נגדו.

מרגע מציאת גופתה של אורי אנסבכר בת ה-19 ז"ל באזור עין יעל בירושלים, פעל צוות חקירה משותף של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי לאתר כל פיסת מידע, ממצא וראייה  שהוביל לזהותו של החשוד ברצח ומעצרו על ידי לוחמי הימ"מ של המשטרה. בהמשך בוצעו פעולות חקירה רבות לאיסוף ראיות הקושרות את החשוד לרצח ועבירות נוספות.

אורי, ביתם של נעאה והרב גדי, ואחותם של טל, תמה, דוד ושובה, נולדה בתקוע והתחנכה בבית הספר אח"י בישוב ובאולפנת ראש צורים בגוש עציון. היא התנדבה לשרות לאומי בעין יעל בירושלים.

ממשפחת אנסבכר נמסר: "האירוע שעברנו הוא לא מקרה פרטי אלא אירוע לאומי. והשאלה שצריכה להישאל היא לא רק מה אנחנו מרגישים עכשיו, אלא מה כל אחד מאיתנו מרגיש וחושב ביום כזה. גם כעת, אנו מצויים עמוק בתוך אבלנו על אורי ז"ל. אנו מבקשים להודות לעם ישראל על החיבוק הגדול שניתן לנו בתקופה הקשה שאנחנו עוברים, ומבקשים מכולם להמשיך להוסיף אור וטוב בעולם לזכרה של אורי האהובה שלנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!