דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שדה דב

המאבק מחריף / אילת תושבת במחאה על סגירת שדה דב: "מנתקים את העיר מישראל"

במסיבת עיתונאים משותפת חזרו ראשי הערים של ת"א ואילת על דרישתם מראש הממשלה לעצור את סגירת שדה התעופה לטובת בניית שכונות מגורים | ראש הממשלה ביקש חוות דעת נוספת ממערכת הביטחון על סגירת השדה

מסיבת עיתונאים נגד סגירת שדה דב (באדיבות דוברות עיריית תל אביב)
מסיבת עיתונאים נגד סגירת שדה דב (באדיבות דוברות עיריית תל אביב)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

ראשי הערים של תל אביב ואילת מחריפים את המאבק נגד סגירת שדה דב: במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו היום (חמישי) מאיר יצחק הלוי ורון חולדאי בשדה דב קראו השניים לראש הממשלה "עצור את סגירת שדה דב!"  באירוע השתתפו גם חברי הכנסת מיקי לוי, בצלאל סמוטריץ', עודד פורר, אילת נחמיאס ורבין ואיתן ברושי. הלוי הכריז גם כי ביום שלישי הקרוב העיר אילת תושבת.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר במסיבת העיתונאים כי "שדה דב הוא סימפטום לתהליכים ארוכי טווח בישראל. שום דבר לא מתכננים בישראל אלא מגיעים לפתור רק שיש בעיה. אילולא לא היו בעלי קרקע פרטיים אף אחד לא היה מעלה את דעתו לסגור את השדה".

מסיבת עיתונאים נגד סגירת שדה דב (באדיבות דוברות עיריית תל אביב)
מסיבת עיתונאים נגד סגירת שדה דב (באדיבות דוברות עיריית תל אביב)

על פי החלטת הממשלה אמור שדה דוב להיסגר ביולי הקרוב על מנת לפנות את הקרקע לטובת בניית כ-8000 יחידות דיור. הטיסות מאילת לאזור המרכז יופנו לנמל התעופה בן גוריון. יש לציין כי שדה התעופה אמור היה כבר להיסגר, אך סגירתו נדחתה מספר פעמים.

באילת מתייחסים לסגירת שדה דב כאל מכה קשה עבור רבים מתושבי העיר שנוהגים לטוס מאילת לתל אביב באופן תדיר לצורך טיפולים רפואיים, עבודה, בילוי וכו'. בנוסף סגירת שדה דב עשויה לפגוע בתנועת התיירים לעיר הדרומית.

לפיכך הכריזו בעיריית אילת כי ביום שלישי הקרוב תושבת העיר כולה, כולל מערכת החינוך, משרדי העירייה, משרדי הממשלה, בית החולים יוספטל, שדה התעופה, מעברי הגבול ומערך האוטובוסים של אגד. בנוסף מתכננים באילת להוציא את התושבים להפגנה המונית וסגירת הכניסה לעיר. תושבי חבל אילות ייצטרפו למחאה בשיירת רכבים שתיסע לאורך כביש הערבה.

חבר הכנסת ברושי אמר כי "סגירת שדה דב משיקוליי נדלן זה בגידה בתושבי הערבה הדרומית ואילת, פגיעה כלכלית קשה ואיום על הפריפריה הצפונית והדרומית".

לקריאה למנוע את סגירת שדה דב הצטרף גם נשיא התאחדות המלונאים אמיר חייק שאמר כי "סגירת שדה דב כמוה כניתוק העיר אילת ממדינות ישראל. ניתוק תושביה וניתוק עסקיה. אין כל היגיון במהלך זה וחובה על כל אזרח אחראי להתנגד לו".

בינתיים נראה כי הלחץ של חולדאי והלוי עובד. ראש הממשלה ביקש אתמול ממערכת הביטחון חוות דעת נוספת על ההשלכות של סגירת שדה דב. ייתכן ובכך הוא מחפש את הדרך לבטל או לדחות שוב את סגירת שדה התעופה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!