רכבות הנוסעים בקווים ראשונים-לוד וכרמיאל-חוף כרמל יושבתו היום (שני), לאחר שהדיונים בין ההנהלה לעובדים בנוגע לסידור העבודה החדש הגיעו למבוי סתום. מהרכבת נמסר כי היא "מתנצלת בפני הנוסעים ובודקת כל דרך להקל על מצוקתם".
מרכבת ישראל נמסר כי החברה "מצרה על כך שבעוד שמ"מ יו"ר ההסתדרות והממונה על התחבורה בהסתדרות יושבים למו"מ עם הנהלת הרכבת פורץ ועד העובדים בשביתה פראית וחסרת אחריות תוך פגיעה בנוסעים ללא כל צורך. אנו מבקשים להביא לידיעת הציבור כי בעוד שהנהלת הרכבת וראשי ההסתדרות הגיעו לפתרון פשרה – דחתה אותו יו"ר ועד הרכבת , גילה אדרעי. אנו מצרים על כך שוועד עובדי הרכבת פוגע בנוסעים ובשרות באופן חמור ואף קורא לנוסעים שלא לנסוע ברכבות מנימוקי בטיחות לכאורה".
מההסתדרות נמסר כי השיחות בין ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת רכבת ישראל נקלעו למבוי סתום. כל הצעות הפשרה שהועלו על ידי ההסתדרות והוועד נדחו על ידי הנהלת חברת הרכבת. על פי ההודעה "נציגות העובדים מצרה על התנהגות הנהלת החברה שבחרה לא לכבד אף הצעה ואף להחריף את המשבר, וקוראת לה להתעשת.
הוועד ינהג באחריות בגיבוי ההסתדרות, ומעבר לשני הקווים המושבתים לא תהיה פגיעה נוספת בנוסעים".
ביום ראשון שעבר קבע בית המשפט הסדר פשרה, לפיו יכנס לתוקף סידור עבודה חדש, שמאלץ את נהגי הקרונות לנהוג שעות ארוכות יותר, ומנגד -הגביל את מספר הנהגים שניתן לגרוע לטובת הכשרות ל-12, במקום 26 כפי שנקבע במקור. למחרת ההחלטה התריעה הנהלת הרכבת על שיבושים צפויים, לטענתם בשל נהגים שהודיעו כי לא יתייצבו לעבודה. בוועד הכחישו את הדברים, ובסופו של דבר לא נרשמו שיבושים ביום זה.
מוועד העובדים נמסר "אנחנו מקווים שהנהלת החברה תפעל בשיקול דעת למען בטיחות הנוסעים. ככל שהנהלת החברה לא תפעל לשינוי סידור העבודה המסוכן, יתחילו העיצומים".ביום חמישי הודיעו העובדים על העיצומים המתוכננים, וזאת כשהם טוענים כי סידור העבודה החדש שהוחל בשבוע שעבר "מסכן בטיחותית את העובדים ואת ציבור הנוסעים".
מרכבת ישראל נמסר כי "הנהלת רכבת ישראל קוראת לראשי ההסתדרות ולוועד העובדים בראשותה של הגברת גילה אדרעי, להתעשת, לנהוג בשיקול דעת ולגלות אחריות כלפיי מחויבותם לאזרחי מדינת ישראל נוסעי הרכבת. הפגיעה המתוכננת בנוסעים, בסטודנטים ובחיילי צה"ל שחוזרים לבסיסם ביום ראשון -היא צעד כוחני, פרוע ונטול שיקול דעת. כזכור, בית המשפט אישר להנהלת הרכבת להוסיף כחצי שעת נהיגה ביום לנהגי הקטרים באופן שזמן הנהיגה יעמוד על 3 שעות ו-50 ד ביום ( במקום 6 שעות מותרות) ביום וזאת תמורת תוספת שכר. מהלך זה הוא קריטי על מנת לעמוד באתגר הרכבת הפועלת ב 180 אחוז תפוסה. הנהלת הרכבת הכורעת תחת עומס בלתי סביר והנאנקת תחת תכניות התייעלות הכרחית מצפה מהעובדים להיות שותפים באופן חיובי בתהליכים המשמעותיים הנעשים ברכבת ישראל, ולהימנע מפגיעה במאות אלפי הנוסעים".