דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ברחובות שלנו / גז פלפל נזרק באירוע לכבוד יום האשה שארגנו נשים אריתראיות בדרום ת"א

האירוע אורגן ע"י 'המרכז לקידום פליטים אפריקאים', כשמולו הפגינו נשות 'החזית לשחרור דרום ת"א' בהובלת שפי פז | את הגז פיזרה ככל הנראה אישה שאינה קשורה ישירות לארגון החזית| הפעילים למען הזרים האשימו כי אנשי החזית "נהנו מההפקר מהבלגן שנוצר בעידודם"

נשים אריתראיות בקואופרטיב 'קוצ'ינט', בדרום תל אביב. המצולמות אינן קשורות לכתבה (צילום: מרים אלסר / פלאש 90).
נשים אריתראיות בקואופרטיב 'קוצ'ינט', בדרום תל אביב. המצולמות אינן קשורות לכתבה (צילום: מרים אלסר / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

באתר 'המקום הכי חם בגיהנום' דיווחו אמש על מהומה במרכז לנשים אריתראיות בדרום תל אביב, בעקבות אירוע לציון יום האישה הבינלאומי שנערך במקום. למקום הגיעו כ-20 פעילות של 'החזית לשחרור דרום ת"א', ארגון הפועל כנגד הזרים בדרום העיר, אותו מובילה הפעילה שפי פז, ומחו כנגד ההתכנסות. האירוע והמחאה נגדו הם מחזה שכיח בשנים האחרונות בדרום ת"א, אלא שמקום הגיעה אישה שגרה במקום, שאינה קשורה ככל הנראה למפגינות, והחלה לרסס בגז פלפל את אורחי האירוע. לפי עדויות שפורסמו באתר, האישה נכנסה לבניין וריססה גז פלפל לכל עבר, תוך שהיא צועקת "מסתנננים החוצה!", והמפגינים בהובלת שפי פז המשיכו להפגין בחוץ וחלקם אף צהלו לאור הפגיעה באורחי האירוע.

תוך זמן קצר הגיעה המשטרה למקום, עצרה את מרססת הגז, הרחיקה את המפגינים, ואיפשרה יציאה לילדים שנפגעו.

שפי פז בתחילת ההפגנה בדרום ת"א. 30 באוגוסט 2018 (ללא קרדיט)
שפי פז בתחילת ההפגנה בדרום ת"א. 30 באוגוסט 2018 (ללא קרדיט)

גולי מ-ARDC, המרכז לקידום פליטים אפריקאיים, שאירגן את האירוע סיפרה ל'מקום הכי חם בגיהנום': "במהלך חגיגות יום האישה שארגנו עם המרכז לנשים אריתראיות, חבורת מפגינים בהובלת שפי פז חסמה את הכניסה באופן קולני ואלים שנועד לחבל באירוע. במהלך ההפגנה חבריה של שפי פז חסמו את גישתה של עוברת אורח שניסתה להגיע לדירה שלה וצילמו אותה בניגוד לרצונה, ובבלבול שנוצר היא שלפה גז פלפל וריססה את משתתפי האירוע, לקול תשואות המפגינים".

נוכח הפרסום ב'מקום הכי חם בגיהנום' ותגובת האירגונים, כתבה פז בחשבון הטוויטר שלה: "אנחנו הגענו כרגיל עם מגפונים ומוזיקה. אישה בסיכון שנקלעה למקום התחילה להשתולל, בעטה בי וריססה את כולנו בגז פילפל"

ענבר מיכלזון דרורי שהיתה במקום סיפרה: "כשהגענו לאירוע שפי והחבורה שלה היו בכניסה עם מגפון ורמקולים, וצעקו ״מסתננים הביתה״ ו״הגעתם למקום הלא נכון״. עלינו למעלה לאירוע, שהיה מורכב ממשפחות והרבה נשים אריתראיות בלבוש מסורתי, מוזיקה ואוכל. פתאום, בזמן שהנשים מקריאות נאום שכתבו, היתה התרחשות בכניסה. התקרבנו לראות מה קורה והיה פתאום תחושת חנק באוויר. מישהו צעק לנו להיכנס פנימה כי זה גז. נכנסו חזרה אבל בפנים כולם כבר השתעלו. ילדים ואמהות. כולם משתעלים והאירוע הופסק. היתה אווירה של לחץ, כי לא היה ברור מאיפה אפשר להיחלץ מכאן והאוויר היה חנוק בגז. כולם עם בד על הפה. זה היה מפחיד.

"התקשרנו למשטרה שאמרו שהם בדרך, ובסוף באמת נציג המשטרה עלה למעלה ואמר – 'אנחנו מבקשים להביא את כל הילדים ששאפו גז למטה, יש פרמדיק שיטפל בהם'. מסתבר שמי שריססה לא היתה מהמפגינות של שפי, אלא מישהי שגרה באזור. אבל הם עודדו אותה וצהלו מאחור. נהנו מההפקר מהבלגן שנוצר בעידודם. כשהיא ריססה אז היא גם צעקה: ״מסתננים החוצה״ – כי זה בדיוק מה שההסתה של שפי פז מייצרת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!