דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מרצ

בחירות 2019 / פגישת זנדברג-אבו מאזן ברמאללה: "השלום עובר דרך מו"מ לשתי מדינות - זה הפתרון"

במסגרת הפגישה, בה נכח גם ח"כ עיסאווי פריג', העלה אבו מאזן את נושא עצירת כספי המיסים הפלסטינים: "ישראל אחראית לבעיה הכלכלית שאנחנו עוברים כרגע, אבל עמדתנו המדינית לא זזה: "פתרון שתי המדינות, מאבק בטרור והחזרת הכספים שלנו"

יו"ר מרץ תמר זנדברג ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. 10 במרץ 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
יו"ר מרץ תמר זנדברג ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. 10 במרץ 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר מרצ תמר זנדברג, ומספר 4 ברשימת המפלגה לכנסת ה-21, ח"כ עיסאווי פריג', קיימו היום (ראשון) פגישת נימוסין עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס במוקטעה ברמאללה. זנדברג הדגישה לפני הפגישה ואחריה כי מטרתה היא להדגיש את חשיבות פתרון שתי המדינות דווקא בתקופה בה כל המפלגות האחרות חוששות לדבר על הנושא.

עבאס הדגיש גם הוא את מחויבותו לפתרון, וניצל את ההזדמנות לדבר גם על עצירת כספי המסים הפלסטיניים – כ-600 מיליון שקלים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית מדי חודש. באמצע החודש הקודם אישר הקבינט הביטחוני ליישם חוק שאושר ביולי האחרון, וקובע כי ישראל תקזז מכספי המסים הפלסטיניים סכומים המיועדים לתשלום למשפחות אסירים ביטחוניים. בעקבות ההחלטה הודיעה הרשות הפלסטינית כי היא מסרבת לקבל את כל כספי המסים מישראל. כתוצאה מכך מעכבת הרשות תשלום משכורות לכ-120 אלף פקידים ואנשי ביטחון.

"פנינו לשלום ואין לנו אופציה אחרת", אמר עבאס קודם לפגישה עם זנדברג. "את העמדה הזאת נקטנו מ-1988, ואנחנו דבקים בה עד היום. דרישתנו היא לדון בגבולות 67׳. אנחנו מושיטים את היד לכל ממשלה ישראלית שתאמץ את הדברים האלה. זוהי עמדתנו ולא נזוז ממנה. למרות שיש עמדות שונות וקיצוניות אנחנו נמשיך לדבוק בדרך הזו. יש לנו פרוטוקלים והסכמות שאנחנו מחוייבים להם למאבק בטרור.

"אנחנו פונים למדינת ישראל וקוראים לה: אין לכם זכות להחזיק את הכספים שלנו. ישראל אחראית לבעיה הכלכלית שאנחנו עוברים כרגע, אבל עמדתנו המדינית לא זזה: פתרון שתי המדינות, מאבק בטרור והחזרת הכספים שלנו. שמחתי מאד לשמוע את הדברים של יו"ר מרצ ותרבות השלום תמשיך להתקיים."

בסיום הפגישה, שארכה כחצי שעה, אמרה זנדברג לעיתונאים: "רוב המפלגות לא מדברות על זה בכלל, מעלימות את הנושא, או שהן מטשטשות מסרים. המסר שלנו ברור: שלום הוא אינטרס ישראלי וגם הפלסטיני. הוא האינטרס הביטחוני הישראלי, הדבר היחיד שיבטיח את העתיד של מדינת ישראל בטוחה ויציבה לאורך דורות. והשלום עובר דרך מו"מ לשתי מדינות – זה הפתרון, הוא ידוע בכל מקום, בכל תוכנית, מיוזמת ז'נבה, דרך מתווה קלינטון דרך יוזמת השלום הערבית. לכולם ברור מה יהיה הפתרון.

"מרצ היא המפלגה היחידה שאומרת את זה. שמענו מאבו מאזן את המחויבות הברורה לשלום ולפתרון שתי המדינות. שמענו ממנו גם את המחויבות לביטחון ולתיאום הביטחוני. שמענו שבוועידת הליגה האיסלאמית בסעודיה אבו מאזן אמר את הדברים, והדגיש את המחויבות שלו לביטחון ולשלום. זה אינטרס הדדי של שני העמים שחולקים את אותה ארץ, בסופו של דבר זה מה שיהיה כאן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!