דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טל רוסו

בחירות 2019 / אושרה מועמדותו לכנסת של האלוף במיל' טל רוסו במסגרת "העבודה"

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הודיע כי רוסו, ששאלת תום תקופת הצינון שלו עלתה על הפרק, יוכל להתמודד לכנסת שכן שירות המילואים "בתנאי קבע" אותו ביצע לא נחשב כשירות בקבע | אבי גבאי: "הצדק ניצח!"

יו"ר העבודה אבי גבאי והאלוף במיל' טל רוסו (קרדיט: תומר ניוברג/פלאש90)
יו"ר העבודה אבי גבאי והאלוף במיל' טל רוסו (קרדיט: תומר ניוברג/פלאש90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

האלוף במיל' טל רוסו יוכל להתמודד במסגרת מפלגת העבודה בבחירות לכנסת ה-21. כך הודיע היום (ראשון) יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר. מלצר ביקש לפני שבועיים את עמדת מפלגת העבודה בסוגיה, על רקע חשש שרוסו לא השלים את תקופת הצינון הנדרשת של שלוש שנים. זאת משום שרוסו שירת עד מאי 2017 כראש מפקדת העומק בצה"ל ב"מילואים בתנאי קבע".

בחוות הדעת שהגישה העבודה נטען כי תקופת הצינון של רוסו החלה עם שחרורו מקבע בינואר 2014, וכי שירות המילואים כראש מפקדת העומק אינו מחייב צינון. "קודם לכניסתו לתפקיד הבהיר מר רוסו כי בכוונתו לעשות כן במסגרת שירות מילואים, ולצד המשך עיסוקיו האזרחיים – העסקיים וההתנדבותיים כאחד – וכך אכן סוכם והיה", נכתב בחוות הדעת. "סעיף 56(א1) לחוק הבחירות לכנסת אינו מתייחס לשירות מילואים, ועל כן גם אינו מונע מאדם שמילא שירות מילואים – גם אם מדובר בשירות מילואים בתנאי קבע – מלהיבחר לכנסת", נכתב.

טל רוסו בימיו כאלוף פיקוד דרום (צילום: משה מילנר/לע"מ)
טל רוסו בימיו כאלוף פיקוד דרום (צילום: משה מילנר/לע"מ)

בהמשך חוות הדעת מובאות ראיות לכך שרוסו אכן היה איש מילואים ולא איש קבע: הוא לא זכה לתנאים סוציאליים מתאימים, לא צבר זכויות לפנסיה, לא לבש מדי א', לא קיבל רכב צבאי, לא השתתף בטקסים צבאיים, לא נהנה מזכויות נופש, הנחות ברכישת ציוד ושירותי רפואה צבאיים, והיה חופשי לעסוק במקביל בעיסוקים אזרחיים. "בעיקר", נכתב בחוות הדעת, "בשונה מאיש קבע אשר נתון למרות הצבא באופן תמידי, מר רוסו כאיש מילואים שירת לסירוגין, והיה אזרח לכל דבר ועניין כשלא היה בשירות".

לחוות הדעת צורף מכתב מהרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' גדי אייזנקוט, שכתב כי הוא מבקש "להבהיר כי האלוף (במיל') טל רוסו סיים את שירות הקבע שלו בצה"ל והשתחרר בחודש ינואר 2014… בהתאם לסיכום ביני לבין האלוף (במיל') רוסו, הוא מילא את התפקיד במסגרת שירות מילואים בלבד, במקביל לעיסוקיו האזרחיים. סיכום זה היה ידוע לכל הגורמים הנוגעים בדבר בצה"ל ומומש הלכה למעשה. יודגש, כי שירות במילואים בתנאי קבע, כשמו כן הוא – שירות במילואים".

חוות הדעת של מפלגת העבודה גובתה גם בחוות דעת של פרופ' אריאל בנדור, מומחה למשפט חוקתי, שציין כי רוסו מילא את תפקידו בין 10 ל-19 ימים בחודש, כאשר מדי חודש הוא היה משתחרר ומתגייס מחדש למילואים. בנדור גיבה את דברי אייזנקוט על כך ש"מילואים בתנאי קבע" אינם שירות קבע, בין השאר על בסיס פקודות צה"ל, ועל בסיס הסדר ניגוד עניינים שחתם רוסו בסוף 2016, כדי למנוע התנגשות בין פעילותו הצבאית לפעילות האזרחית שקיים במקביל.

טל רוסו במסיבת העיתונאים לחשיפת התוכנית המדינית החדשה של העבודה. 27 בפברואר 2019 (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
טל רוסו במסיבת העיתונאים לחשיפת התוכנית המדינית החדשה של העבודה. 27 בפברואר 2019 (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)

בתגובה להחלטה מסר רוסו: "עכשיו זה סופי. אני רץ ואני צריך אתכם איתי. למפלגת העבודה יש דרך ברורה, יש לנו את הערכים הנכונים ויש לנו נבחרת מצוינת. קול למפלגת העבודה – זה קול בטוח לשינוי. מהפך שלטוני יקרה רק אם מפלגת העבודה תהיה חזקה.דיברנו מספיק. עכשיו חוזרים הביתה, לעבודה. תצטרפו אלי וביחד נוביל לשינוי במדינה".

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי אמר בתגובה לאישור מועמדותו של רוסו כי "הצדק ניצח. הישראלים ניצחו", וכי הוא שמח שהישראלים שמשרתים במילואים ותורמים למדינה ניצחו. "טל הוא לוחם ומנהיג ששירת את המדינה עשרות שנים, מנהיג שדורות של לוחמים הלכו והולכים אחריו. היום טל מתגייס סופית לשורות מפלגת העבודה וביחד נוביל שינוי בישראל", דברי גבאי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!