דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

המאוגדים / ההסתדרות נגד הנהלת קצא"א: "פוגעת אנושות במרקם יחסי העבודה"

לטענת יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה, הודיעה ההנהלה על נסיגה חד צדדית מהסכמות שהושגו לגבי תנאי 250 העובדים לקראת שינוי מבנה החברה: "לא נהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו"

קו צינורות אילת-אשקלון (צילום: Shutterstock).
קו צינורות אילת-אשקלון (צילום: Shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה, שלח אתמול מכתב ליו"ר חברת קצא"א (קו צינור אילת אשקלון), ארז חלפון, שבו התריע על נסיגה של הנהלת החברה מהבנות שהושגו לגבי תנאיהם של כ-250 עובדי החברה. "לא נהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח את זכויות עובדי החברה וקיום ההסכמים הקיבוציים המיוחדים החלים בחברה", כתב גואטה.

לטענת גואטה, הנהלת החברה הודיעה להסתדרות באופן חד צדדי כי היא חוזרת בה מהתחייבויותיה כלפי ועד העובדים וההסתדרות, כבסיס למעבר עובדי החברה הנוכחית לחברה החדשה קצא"א ב'. המדובר בהתחייבויות של קצא"א ומשרד האוצר להעמדת המשאבים להמשך הפעלת המערכת, ובכללה חברות הבת של קצא"א ביניהן השותפות בתחנת הכוח דוראד באשקלון (בה מחזיקה החברה 37.5%), ועוד.

"התנהלות שכזו הלוקה בחוסר תום לב, בהולכת שולל ובאי ניקיון כפיים, פוגעת אנושות במרקם יחסי העבודה התקינים, אשר היוו בסיס מוצק ואיתן ביחסי העבודה בחברת קצא"א ואשר הניבו תוצאות טובות לחברה, לעובדיה ולמדינת ישראל", כתב גואטה. עוד הוסיף: "האחריות למצב זה זו בו אנו עומדים, מוטלת על כתפי הנהלת החברה וכלל הגורמים הנלווים, על כל המשתמע מכך. כל ניסיון להטלת אחריות על כתפי עובדי החברה וההסתדרות, יידחה מכל וכל".

קצא"א הוקמה ב-1968 כשותפות של ממשלות ישראל ואיראן, במטרה להזרים נפט מאסיה לישראל, תוך עקיפת תעלת סואץ שהייתה אז  חסומה לאניות ישראליות. על פעילות החברה הוטל חיסיון, והיא נוהלה באמצעות שורה של חברות קש בבעלות ישראלית ואיראנית. החברה אינה כפופה לחוק חובת המכרזים, והיו"ר חלפון מונה על ידי שר האוצר משה כחלון, לאחר שעבד תחתיו כראש המטה שלו.

בשנה שעברה הסתיימה תקופת הזיכיון של קצא"א, והכנסת חוקקה את חוק קצא"א ב', על פיו תקים הממשלה חברה חדשה – קו צינור אירופה אסיה, שתהא בבעלות ישראלית בלבד ותנהל את נכסיה של קצא"א א'. החברה החדשה הוקמה כחברה פרטית בבעלות המדינה והיא הוכנסה אף היא תחת צו הסודיות שהוארך עד שנת 2022. מאז שנת 1986 מתנהל הליך בוררות בין איראן ומדינת ישראל באשר לזכויות בחברה, במסגרתו שילמה כבר ישראל כמיליארד וחצי דולרים.

על פי אתר החברה, היא מפעילה קו באורך 254 קילומטרים המחבר בין אילת לאשקלון ומוביל נפט גולמי, וקו נוסף באותו מקטע המזרים מוצרי דלק שונים, קו באורך 36 קילומטרים המחבר בין אשקלון לאשדוד וקו באורך 197 קילומטרים מחבר בין אשקלון לבית הזיקוק בחיפה. כמו כן היא מפעילה נמלי נפט ומאגרי אחסון גדולים.

מחברת קצא"א טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!