דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יעקב ליצמן

פרשת ליצמן-לייפר / סגן השר יעקב ליצמן נחקר בפעם השנייה במשטרה

ליצמ חשוד בכך שהתערב בחוות דעת פסיכיאטרית שניתנה לחשודה בפדופיליה | מלשכתו נמסר כי מדובר ב"ניסיון מצד גורמים אינטרסנטיים בשיתוף כלי תקשורת מסוימים, להפוך את נוהג פניות הציבור לעזרה - לעבירה על החוק"

שר הבריאות, יעקב ליצמן (צילום: משרד הבריאות)
שר הבריאות, יעקב ליצמן (צילום: משרד הבריאות)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) נחקר היום (שני) בפעם השנייה במשטרה. לפני שבועות אחדים נחקר ליצמן במשטרה בחשד לכך שהתערב בחוות דעת פסיכיאטרית שניתנה לחשודה בפדופיליה מלכה לייפר – חוות דעת שמנעה את הסגרתה לאוסטרליה לצורך העמדה לדין שם.

מהמשטרה נמסר כי החקירה, שהתנהלה היום על ידי חוקרי להב 433, נוהלה בליווי פרקליטות מחוז ירושלים ובאישור פרקליט המדינה.

בלשכתו של ליצמן אישרו את החקירה, ומסרו כי "סגן השר ליצמן השיב גם היום לכל שאלות חוקרי המשטרה בנושאים הקשורים לסיוע שניתן לפניות ציבור. בניגוד מוחלט לפרסומים השונים, ולמרות מסכת התחקירים והכתבות נגד ליצמן בגין הנהגת מדיניות ‘דלת פתוחה’ לפניות ציבור מכלל האוכלוסיות, אנו בטוחים שאין כל שחר לחשדות, להדלפות ולהכפשות כלפי ליצמן. סגן השר מקפיד בזהירות יתירה שלא להתערב בעמדת גורמי המקצוע, והורה להם לפעול אך ורק לפי החוק, ללא כל הפעלת לחצים או איום".

עוד נמסר מטעמו של ליצמן כי "יושרו הציבורי ועשייתו העצומה של סגן השר ליצמן לקידום מערכת הבריאות, בייחוד בתחום פניות ציבור מכל האוכלוסיות, מוכרות וידועות לכל, תוך הקפדה מדוקדקת לשמירת החוק, וכך יימשך גם בעתיד. יוזכר, במאי 2013 גם נחקר ליצמן בחשד שהורה לגורמי רפואה לפעול בניגוד לעמדתם כביכול, ובתוך זמן קצר הבינו רשויות החוק שלא נפל כל פגם במעשיו והתיק נסגר. יש לדחות ניסיון מצד גורמים אינטרסנטיים בשיתוף כלי תקשורת מסוימים, להפוך את נוהג פניות הציבור לעזרה ללשכת ליצמן – לעבירה על החוק. ההיפך הוא הנכון. אנו רואים זאת כזכות וכחובה, לסייע חוקית ולפי הנוהל בלבד, לכל מי שפונה ללשכתנו בנושאי רפואה, בדגש על כל מי שפונה, ללא הבדל דת, גזע וקהילה. זאת בניגוד מוחלט לנטען כביכול על העדפות למקורבים ומטופלים חרדים".

לפני חודש נחקר ליצמן לראשונה בפרשה זו במשטרה, בחשד לכך שסייע למלכה לייפר, החשודה בעבירות מין בתלמידותיה באוסטרליה, להימנע מהסגרה לדין באוסטרליה. על פי החשד, התערב ליצמן שלא כדין על מנת שתוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים חוות דעת פסיכיאטרית בעניינה של לייפר, שתמנע את הסגרתה לאוסטרליה לצורך העמדתה לדין שם.

חקירות ליצמן מצרפות אותו לשורה ארוכה של חברי כנסת שמתמודדים בבחירות הקרובות בעודם מעורבים בפלילים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!