דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / גבאי: "אי אפשר לקשור את החמאס ואת בג"ץ באותו משפט. בנט צריך להתפטר"

יו"ר מפלגת העבודה תקף הבוקר את שר החינוך על דברים שאמר בראיון לגלי צה"ל, בהם טען כי מפלגתו רוצה להיות "ימין חזק שמנצח את חמאס, שמנצח את בג"ץ" | בנא בתגובה: "מתקפת השמאל צפויה וצבועה"

בנט וגבאי (צילום: פלאש90)
בנט וגבאי (צילום: פלאש90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי קרא אתמול (שלישי) לפיטורי שר החינוך ויו"ר הימין החדש השר נפתלי בנט, בעקבות דברים שאמר אתמול אחר הצהריים לגלי צה"ל. לדברי בנט בראיון: "אנחנו רוצים מצד אחד להיות ימין חזק שמנצח את חמאס, שמנצח את בג"ץ, ומצד שני לחבר".

גבאי התייחס הבוקר לדברים באירוע לציון "יום הדמוקרטיה" במרכז הבינתחומי בהרצליה. "זאת אחת האמירות הכי מזעזעות ומקוממות שנאמרו על ידי שר חינוך במדינת ישראל אי פעם" טען, "אי אפשר לקשור את החמאס ואת בג"ץ באותו משפט. בנט צריך להתפטר מתפקידו, ואם לא – ראש הממשלה צריך לפטר אותו על דבר כזה. הוא שר חינוך, הוא אמור לחנך את הילדים שלנו".

בתגובה לגבאי, אמר בצהריים בנט בכנס של עיתון דה מרקר: "כוונתי היתה ברורה, ומתקפת השמאל צפויה וצבועה. בבחירה בין כניעה לבג"ץ לבין ניצחון על חמאס, אנו בוחרים בניצחון על חמאס. אנחנו צריכים להכריע את חמאס ולרסן את בג"ץ. שופטי בג"ץ צריכים לשפוט, לתת לממשלה למשול ולתת לצה"ל לנצח".

ההצמדה של בג"ץ לחמאס נעשתה בראיון של בנט ליעקב ברדוגו ומירב בטיטו. המראיינים התייחסו למתקפות של איחוד מפלגות הימין בראשות רפי פרץ על הימין החדש, במסגרת המאבק על קולות המצביעים הדתיים לאומיים. הם הזכירו את אמירתו של פרץ ולפיה נטישת בנט ושקד את הבית היהודי היתה מעשה "לא יהודי", את טענת בצלאל סמוטריץ' לפני חצי שנה כי בנט מציג חזון "סמי-רפורמי", ואת הביקורת החזקה על חילול השבת שבו הייתה מעורבת אלונה ברקת כאשת כדורגל.

"מאוד כואב לי על הדבר הזה" השיב בנט, "אני מגבה באופן מלא את אלונה ברקת. היא אדם מדהים, אישיות מדהימה. אז מה אם היא עוסקת בכדורגל בשבת? היא מסורתית, וכמוה מיליוני ישראלים יהודים שעושים קידוש בערך שבת, וכן, אחר כך רואים כדורגל. מה זאת ההתנשאות הזאת, למה להרחיק? כל המהות של הימין החדש בדיוק הפוכה – תפיסה שאומרת שכל אחד רצוי. אני לא שופט אף אחד. למה, אני צדיק בגלל שיש לי כיפה על הראש? אני מושלם? הדתיים מושלמים והלא-דתיים לא מושלמים?… אנחנו עם אחד, משפחה אחת, וזה מה שאנחנו רוצים לעשות בימין החדש. אנחנו רוצים מצד אחד להיות ימין חזק שמנצח את חמאס, שמנצח את בג"ץ, ומצד שני לחבר".

בדברים שנשא היום בכנס דה-מרקר אמר בנט כי הוא לא מתנצל על טענתו שחיילים חוששים מהפרקליט הצבאי הראשי יותר מאשר מיחיא סנואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה. "מערכת המשפט כובלת את ידי לוחמי צה"ל. ככל שזה תלוי בי, כשאני אהיה שר הביטחון, חייל לא יצטרך להסתובב עם עורך דין. חייל יוכל להיאבק בחמאס ולנצח את החמאס. זה בלבי. בצוק איתן, בסג'עייה, התנהלנו לפי תכתיבים משפטיים".

על היתלות בבג"ץ כתירוץ לקשיי ההתמודדות עם חמאס אמר היום גבאי: "בנט יושב בקבינט הביטחוני ומחלק מזוודות כסף לחמאס – הם לא מנצחים את החמאס. הדרך שלהם מעולם לא ניצחה את החמאס. אבל למרות שהם לא מנצחים את חמאס הם אומרים שינצחו את בג"ץ. אנחנו נשמור על בג"ץ, שהוא העוגן האחרון האמיתי שנותר בדמוקרטיה הישראלית ולא ניתן שיפגעו בו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!