דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ואז מצאתי את עצמי ב Friend-zone

כמה מחברי הטובים ביותר התלוננו בפני על מצב חוזר בו הם נמשכים ומתחילים תקשורת רומנטית עם נשים ואילו אלה הופכות אותם בתוך שבועות מספר (במקרה הטוב) ל"ידידים".

"מה עושים?" שואל אותי חבר שהינו גבר מקסים ורגיש שרוצה לפגוש את אותה אשה כמאהב, אך היא מתייחסת אליו כאוזן קשבת, מישהו להתכרבל איתו, ועוד שאר מופעים המאפיינים את הFriend-zone. באסה.

"הראית לה שאתה נמשך אליה? שאתה רוצה לקחת אותה?" שאלתי.

"ואללה לא". נו אז מה אתה מתפלא, לא היית בנוכחות מלאה במה שקורה לך באותו הרגע. במקום לקחת אותה (בהסכמה כמובן), בחרת להיות "חמוד" בלבד.

בטרם אמשיך, חשוב לי לציין שלהיות חמוד זה אחלה. אני מאוד אוהבת להיות עם גברים באנרגיה של ידידות, של חברות קרובה. אבל… סקס לא יצא מזה.

גילוי נאות מהצד הנשי שלי: להיות "חמוד" זה לא עוזר לסקס.
אני לא רוצה להזדיין אתכם כשאתם רק "חמודים".

כן, אני יודעת שזה מעצבן ואתם מקבלים "מסרים כפולים" בנושא השכם וערב.
מצד אחד אני רוצה אותך קשוב ורך, נסיך שכזה. שלא תוציא אותי משלוותי. נסיך כזה שבנוכחותו אני יכולה להיות רגועה, לסמוך ב-100%. כזה שישא אותי על כפיים ויוריד את הירח בשבילי ואולי גם כמה כוכבים…
מצד שני אני רוצה אותך עם כוח. אחד שיודע מה הוא רוצה ויודע לקחת את זה. מהעולם, לא רק ממני. כזה שיודע מה חשוב לו ולא בהכרח משנה את מסלולו בהתאם לרצונות והצרכים שלי. והאמת – גם מה שחשוב לו זה לא רק אני… (לא נעים לומר. על הצד השני של המשיכה לגברים "רעים" ידובר בפוסט אחר).

האם זה מסר כפול?
האמת שבכולנו, גברים ונשים, יש את האיכויות האלה. הבעיה מגיעה כשאתם מחוברים רק לאיכות הרכה. בעיני המסר איננו כפול, כי אם קיימת כפילות בתוכנו. בתוך כולנו (גברים ונשים כאחד) יש את החלק של "הנסיכ/ה" ואת המקום האפל יותר. הזה שכשאנחנו מחוברים אליו אז יש איזה מישהו/י בצד השני של הטלפון שממש מחכים שנשלח להם הודעה. מכירים?

אפנה כרגע את מילותי לגברים (למרות שזה נכון גם לנשים ולכל הקשת שבאמצע): תהיו מחוברים לאיכות הגברית שלכם. מה היא? לא יודעת. יש כאלה שיגידו שאין אותה בכלל. אני חושבת שיש. וגם! הנה באה עצה מעשית… הסכיתו ושמעו.

הביטו פנימה: מה חשוב לכם? האם אתם הולכים בכל הכוח על הדבר הזה שחשוב לכם? האם אתם אומרים את האמת לא משנה מה? מבטאים בכנות את מה שאתם מרגישים כלפי, כלפי אחרים, כלפי העולם? מזהים כשאתם מחרטטים ולא נוכחים? האם אתם מחוברים לאיכות הזו בכם שיכולה לחדור – לחדור לסיטואציה, לרעיון, לאמת, וגם לתוכי? לחדור כמו להיות בפנים… למלא… לחצות…  באהבה. מתוך נתינה לא מתוך מאצ'ו והוכחה וחוסר בטחון. להתגבר על הפחד מתוך אהבה.

כל זאת, חברים, אינם מאפיינים "חמודים". לחדור זוהי איננה פעולה חמודה. זה משהו אחר (ואני מתכוונת לחדירה לא רק במובן הפיזי).

עם יד על הלב… כמה פעמים רציתם לעשות אהבה עם ידידותיכן, או לכל הפחות לזיין אותן ולא הייתם כנים בנוגע לכך? (כן! לזיין אותן! ולא להתבייש בכמיהה הזאת. זה לא רע) דעו, אנחנו מריחות את זה מקילומטר. ואני לא כותבת זאת כדי להבהיל, אלא דווקא כדי להגיד בואו, ספרו לנו כשאתם נמשכים אלינו, אוהבים אותנו, משתוקקים אלינו. אנחנו נעשה עם המידע הזה מה שנרצה, וכך לא נעביר אתכם לfriend zone בעל כורחכם.

כאשר אנו זולגים לfriend zone שלא מתוך רצון חופשי, הרי זה גיהנום! (כולנו יודעים זאת) כשאתם "מוצאים את עצמכם" שם זה לא רק כי "היא לא רוצה" אתכם, אלא זה תמיד מצב ששנינו מייצרים יחד…
מה זה אומר?
צריך שניים לטנגו – מכירים? משיכה זה כמו פלוס ומינוס. כובש-נכבש, טורף-נטרף.
(שני הצדדים יכולים להיות בכל אחד מהתפקידים האלה, כן? זה לא צמוד למגדר. מומלץ ואף אפשר לזוז בין התפקידים ולקיים את אותה דינמיקה גם במערכת יחסים שאינה הטרוסקסואלית).
כנראה שמשהו קורה כרגע שאינו מוביל למצב של פלוס ומינוס על אף שאתם מאוד רוצים… ואז אני רוצה אותך כחברה הכי טובה שלי למרות שאתה מת להתערבב עם הגוף שלי… זה מצב מבאס, במיוחד כשהוא לא מתוקשר בכנות.

ופה בא לי לתת טיפ קטן, שקשור לנסיון ליבי וגופי.
יש מצב מיוחד שכזה, מצב שהינו כנה אך אינו נימוסי. אתם מבינים את ההבדל בין כנות לנימוסים? זה לא אותו הדבר.
זה מצב כזה שבו אתה סוחף אותי… לוקח אותי… שאני יכולה להתמסר למגע שלך, להובלה שלך… לנוכחות שלך.
לא. אני לא צריכה לבחור בעצמי מה עושים עכשיו ואיפה נוגעים. אני דווקא רוצה שתיקח אותי ותהפוך אותי על המיטה. תצמיד אותי אליך, תאחז אותי בחוזקה. תסתכל לי בעיניים. אל תפחד להוביל. אתה מרגיש אם אני איתך, אם הגוף שלי מגיב אליך. אתה יכול גם לשאול, אבל לא לתת לי לעשות את כל העבודה.

כן אני יודעת שזה מפחיד כי אז אתה מסתכן בלקבל לא. קח את הסיכון. לקבל "לא" זה מחשל.

ואם אתה מפחד לפגוע (ואתה מפחד בצדק)
בא לי להגיד לך ש –
אני יודעת לשמור על עצמי. ולכן אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה
כל עוד אתה בודק איתי לפני
ומאט
ולוקח נשימה
ורואה בגוף שלי ובמילים שלי שאני לגמרי פה איתך

ואז אפשר להשיל את החמודיות והנימוסים
יחסי מין של אהבה והסכמה לא קשורים ללהיות "חמוד" או "מנומס" או לתת לי לקבל את כל ההחלטות. הם קשורים לנוכחות
אתה יכול להיות פשוט קשוב
ועדיין להיות אריה ולטרוף אותי
ברכות

**

**כל האמור נכון על הגבר והאשה שבתוך כולנו. מקווה שזה ברור – ואם לא – גם על כך יורחב… בהמשך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!