דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לוד

ברחובות שלנו / דיאנא אבו קטיפאן בת ה-18 היא הנרצחת בלוד הבוקר: המשטרה חוקרת

אבו קטיפאן נורתה ברכבה ומתה מפצעיה בבית החולים אסף הרופא, סבה ששהה איתה ברכב נפצע קל | אימה נרצחה לפני 13 שנים | ארבעה נעצרו בחשד למעורבות ברצח

זירת הירי בלוד. 13 במרץ 2019 (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
זירת הירי בלוד. 13 במרץ 2019 (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

דיאנא אבו קטיפאן צעירה בת 18 נורתה בשעות הבוקר היום (רביעי), כשהיא נמצאת ברכבה בשכונת פרדס שניר בלוד. מותה נקבע בבית החולים אסף הרופא, לאחר שהרופאים ניסו להילחם על חייה. האירוע התרחש סמוך לשעה 10 הבוקר. בת ה-18 נמצא בידי צוותי הרפואה כשהיא במצב אנוש. לצידה נמצא גם סבה, בן 64, שנפצע באורח קל בידו. אמה של דיאנא, עביר אבו קטיפאן, נרצחה אף היא בלוד לפני 13 שנים. שוטרי יחידה מרכזית של משטרת ישראל עצרו ארבעה חשודים (64,46,42,24) תושבי לוד, במעורבות באירוע. החשודים יובאו מחר לדיון בעניינם בבימ"ש השלום בראשל"צ. חקירת נסיבות האירוע נמשכת.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופנים לבית החולים  אסף הרופא את הצעירה כשהיא  במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה. חובש בכיר במד"א מואיד ערגאן סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי צעירה כבת 18 מחוסרת הכרה עם פציעה קשה בפלג גופה העליון. יחד עם חובשי מד"א נוספים שהגיעו למקום העברנו אותה במהירות לאמבולנס תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים, במהלך הטיפול מצבה הדרדר והיא פונתה לבי"ח כשמצבה קריטי תוך ביצוע פעולות החייאה. גבר כבן 60 שהיה במקום האירוע ונפצע קלות בידו טופל בשטח."

הפגנה נגד רצח נשים בת"א (צילום: יהל פרג')
הפגנה נגד רצח נשים בת"א (צילום: יהל פרג')

אל בית החולים אסף הרופא הגיעה הצעירה כשהיא במצב אנוש, שם ניסו הרופאים להאבק על חייה. מהמשטרה נמסר כי כוח משטרה נמצא במקום וכי נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.

גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל, הגיבה לרצח: "זוהי עוד עדות כואבת לכך שמדינת ישראל נכשלת בצמצום ממדי האלימות כלפי נשים ובפרט בחברות מסורתיות כמו החברה הערבית. על כל מפלגה להציב את המאבק באלימות כלפי נשים בראש סדר העדיפויות ולהתחייב בהסכמים הקואליציוניים על הקמת רשות חירום לאומית למאבק באלימות, שתספק מענה כולל לבעיית האלימות כלפי נשים. לא ניתן לדם נשים להמשיך להיות מופקר ע"י הקהילה הסובבת ובטח לא ע"י מוסדות המדינה".

משדולת הנשים בישראל נמסר בתגובה לרצח דיאנה אבו קטיפאן כי "עוד אישה נרצחה באכזריות על ידי קרובי משפחתה, למרות שהיה ידוע למשטרה שהיא נתונה בסכנה. לא יתכן שחיי נשים ימשיכו להיות מופקרים. בדצמבר האחרון עשרות אלפי הנשים והגברים שיצאו לרחובות הבהירו כי סדרי העדיפויות הציבוריים השתנו. ועכשיו הגיע הזמן שגם הרשויות יפנימו זאת, וכך גם כל והמועמדים בבחירות. היום נחשף כי בעוד חלק מהמפלגות התחייבו במפורש להיאבק באלימות נגד נשים, ישנן מפלגות מרכזיות שמתמודדות כעת בבחירות ולא הביעו כל התחייבויות כזו. מפלגות שלא ייאבקו באלימות כלפי נשים אינן ראויות לקול שלנו".

מאוחר יותר הגיע לבית החולים האנגלי בנצרת גבר כשהוא פצוע באורח קל-בינוני (על פי גורמי רפואה) ועל גופו סימני דקירה. שוטרי משטרת ישראל גבו עדויות איתרו את הזירה בשכונת ביר אל אמיר בנצרת ופתחו בחקירה ממנה עולה כי בנו של הפצוע תקף אותו בביתם. החשוד בן 28 נמלט מהמקום ולאחר סריקות השוטרים הצליחו לאתרו בעיר והוא נעצר.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!