דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רכבת ישראל

רכבת ההפתעות / חילופי האשמות בין ההנהלה לוועד לגבי עיצומי עובדי הרכבת

בהנהלת הרכבת טוענים כי הנהגים ממשיכים "להתחלות" למרות ההבנות עם ההסתדרות | בוועד טוענים בתגובה כי אין עיצומים על-חשבון הנוסעים וכי ההנהלה מנסה להסיט את הדיון מדו"ח מבקר המדינה על התחבורה הציבורית שחושף את כשלי הנהלת הרכבת

פריקת קרונות רכבת חדשים. ארכיון (צילום: סיגל ספנות)
פריקת קרונות רכבת חדשים. ארכיון (צילום: סיגל ספנות)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חילופי ההאשמות בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים נמשכים כשההנהלה הודיעה הבוקר על שורה של עובדים שהודיעו בפתאומיות על מחלה, דבר שהוביל לשיבושים בעבודת הרכבת, זאת למרות הודעת ההסתדרות אמש (שלישי) כי ועד עובדי הרכבת נעתר לבקשתו של יו"ר הסתדרות המעו"ף ומ"מ יו״ר האגף לאיגוד מקצועי, ארנון בר דוד, לעצור את שביתת קווי הרכבת ולהפסיק את הצעדים הארגוניים בחטיבת המטענים, מתוך התחשבות בציבור נוסעי הרכבת ומתוך אחריות לגורל החברה וכי לנוכח הדברים, תנועת הרכבות בארץ תחודש במלואה.

בהודעת ההנהלה מהבוקר נמסר כי למרות הודעת ההסתדרות על סיום צעדי ההשבתה, חזר הוועד לפרקטיקת ה"התחלות" כשבשעות הבוקר הודיעו מספר נהגים על מחלה, בפער של דקות בודדות אחד מהשני. לדברי ההנהלה, נעשים מאמצים על מנת לאייש את הרכבות ולהפעילן כסדרן ובין היתר מוקפצים כוננים המיועדים לתת מענה באירועים תפעוליים אחרים. בהנהלה מתריעים כי אם צעדי הוועד הבלתי חוקיים ימשיכו, לא יהיה מנוס מביטול רכבות נוסעים וממליצים לנוסעים להתעדכן באתר ובאפליקציה.

רכבות משא מועמסות שלא יכולות לנסוע בשל סכסוכי העבודה ברכבת ישראל. (צילום: מוטי ניאגו)
רכבות משא מועמסות שלא יכולות לנסוע בשל סכסוכי העבודה ברכבת ישראל. (צילום: מוטי ניאגו)

מוועד העובדים נמסר בתגובה כי "שוב הנהלת הרכבת בוחרת לחרחר מריבה ולהכפיש את העובדים. ההודעה של ההנהלה מנותקת מהמציאות. כל הרכבות עובדות ואין שום הנחיה של הוועד להיעדר מהעבודה". בוועד הוסיפו כי החל מאתמול כל עבודת הרכבות, הן רכבות הנוסעים והן רכבות המטענים שבו לסדרן אך כי אכן ננקטים עיצומים בשאר אתרי הרכבת שאינם פוגעים בתנועת הרכבות. לגבי הנהגים החולים נטען על-ידי הוועד כי מדובר ב-4 נהגים בלבד מתוך 400 וכי הדבר מעיד שלא מדובר בפעולה ארגונית.

בוועד טוענים כי הודעות ההנהלה באות כהכנה לדו"ח מבקר המדינה שעתיד להתפרסם אחה"צ ולחשוף כשלים במערך התחבורה הציבורית של ישראל, לרבות בהתנהלות הרכבת. "מדובר בניסיון נואש של הנהלת הרכבת להסיט את הדיון מדוח מבקר המדינה החושף את כשליה. העובדה שהנהלת הרכבת מנסה להסית את הדיון מהמסקנות הקשות שיפורסמו עוד כמה שעות בדוח המבקר, יכולה להיות בעצמה פרק עלוב נוסף בדו"ח עב הכרס על כשליה", נמסר.

יום ראשון עמוס ברכבת ישראל, 12 באוגוסט 2018 (צילום: shutterstock).
יום ראשון עמוס ברכבת ישראל, 12 באוגוסט 2018 (צילום: shutterstock).

"אין אמת בדיווח הנהלת הרכבת, בבדיקה שלנו מול מצבת העובדים אין כל שינוי בימים האחרונים", מסר ל'דבר ראשון' יניב לוי, יו"ר אגף דוברות והסברה בהסתדרות. "מתוך 400 נהגי קטר ברכבת קורה ששלושה חולים ואין כאן כל הוראה של הוועד או ההסתדרות. כולם עובדים כרגיל. אני מצר ששוב הנהלת הרכבת בוחרת להכפיש את עובדיה ומקווה שתתעשט ותשכיל להבין שהעובדים הם הנכס העיקרי שלה ותקיים עימם יחסי עבודה ראויים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!