דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

ל"ג בעומר / 350,000 חוגגים בהילולה במירון

אלפי שוטרים, כבאים וצוותים רפואיים נערכו לאירוע הגדול במדינה, שעבר עד כה ללא תקלות מיוחדות. כ-20 חוגגים פונו לקבלת טיפול רפואי

צילום: דבר ראשון
צילום: דבר ראשון
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

למעלה מ-350 אלף בני אדם עלו החל מאתמול (רביעי) להילולת ל"ג בעומר בהר מירון. אלפים צפויים להצטרף גם היום לאירועים הנערכים סביב קברו של רבי שמעון בר יוחאי, ורבים יישארו במקום גם במהלך סוף השבוע. אלפי שוטרים, חובשים, לוחמי אש וחיילי פיקוד העורף נערכו לאבטחה ולסיוע רפואי לחוגגים, וקווי התחבורה הציבורית לאיזור תוגברו.

צילום: דבר ראשון
צילום: דבר ראשון

הילולת הר מירון, המכונה גם הילולה דרבי שמעון בר יוחאי, היא האירוע הציבורי הגדול ביותר בחברה הישראלית – רובם המוחלט יהודים מזרמים שונים. זוהי ההפקה הגדולה ביותר של משטרת ישראל שאמונה על ביטחונם של החוגגים. ואכן, המשטרה הציבה יותר מ4500 שוטרים ששהו באתר ובכבישים באזור והיו בכוננות מוגברת, ואליהם התלוו מאות סדרנים שכיוונו את החוגגים וסייעו להם.

במרכז ההילולה עומדת הדלקת משואות על ידי רבנים מחסידויות שונות. את המשואה הראשונה הדליקה חסידות באיאן והאחרונה תודלק היום (חמישי) ידי חסידות תולדות אהרון.

צילום: דבר ראשון
צילום: דבר ראשון

כ-90 בני אדם סבלו במהלך האירוע מהתעלפויות והתייבשות וטופלו ע"י צוותי מגן דוד אדום ואיחוד הצלה. לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת הגיעו לטיפול ע"י מד"א לאורך הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות 20 איש מהילולת מירון. ביניהם בן 19 עם הרעלת אלכוהול קשה המטופל במצב בינוני עד קשה וכנראה יועבר לטיפול נמרץ, בן 40 שנפגע ממכה בצלעות ובגב במצב קל, ותיירת בת 24 עם כאבי בטן קשים. שאר המטופלים, גם הם במצב קל, סובלים מכאבי חזה, כאבי בטן ותחושה כללית רעה. בין המפונים גם אלמונית, כנראה בשנות ה-20 לחייה עם הרעלת אלכוהול קשה, המטופלת במצב בינוני עד קשה.

צילום: דבר ראשון
צילום: דבר ראשון

חוץ מטקסי ההדלקה המרהיבים, במקום נפרשו עשרות דוכנים למכירת חפצי קודש, דיסקים, קמעות, מזון וצעצועים זוהרים, וכן מספר רב של דוכני התרמה. היום (חמישי) בבוקר יערכו משפחות רבות את טקס ה"חלאקה" המסורתי, שבו נהוג לערוך תספורת ראשונה לילדים שהגיעו לגיל שלוש.

צילום: דבר ראשון
צילום: דבר ראשון

על פי המסורת, ל"ג בעומר הוא יום פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי, ובו נעצרה מגפה קשה שפגעה באלפי תלמידיו של רבי עקיבא. כאשר נפטר הרשב"י והמגפה נפסקה, הוא ביקש מתלמידיו שיום מותו יצויין כיום שמחה. כמו כן מסופר כי כאשר הרשב"י הלך לעולמו החלה מעל גופתו מלחחת אש גדולה שנשארה מספר ימים ולכן באירוע ההילולה נהוג להדליק מדורה.

צילום: דבר ראשון
צילום: דבר ראשון
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!